Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Crezi ca trebuie sa umbli la preturi ca sa iti mearga afacerile mai bine?

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Preturile raman aspecte esentiale pentru orice afacerist, pentru orice marketer, pentru orice agent de vanzari samd. Discutam despre o suita intreaga de specialisti care stau cu ochii pe preturi. Le modificam si le tot modificam, incercand sa ne strecuram pe langa clientii nostri, stapanii care, pana la urma, se vor potrivi cu reducerile sau majorarile gandite de noi.

Cu toate acestea, chiar daca multi antreprenori si marketeri vor incerca sa umble la pret cand observa stagnari in nivelul de incasari, eu va propun sa nu ne atingem de preturi si sa muncim undeva in spate. Desigur, asta se poate intampla daca preturile existente acum au fost bine calibrate din punctul de vedere al raportului calitate - pret.

Asa ca lucram in spate, la produs. Vedem exact ce se intampla cu el, de ce nu "isi merita banii", cum il putem face sa atraga clienti gata sa il cumpere cu banii jos si fara sa stea prea mult timp pe ganduri. Si asta se intampla pentru ca de cate ori lasi la pret, clientii simt mirosul disperarii. Stiu ca acum o saptamana il vindeai cu 100 de ron si acum il dai cu 50 de ron. Ceva nu miroase a bine. Cum valora el 100 de ron si acum l-ai adus la jumatate din valoarea lui? Ce s-a intamplat intre timp?

Cam asa gandesc clientii care chiar conteaza pentru o afacere. Si ce parere isi fac despre un brand care permite fluctuatii mari in preturile sale? Ce parere isi fac acestia nu doar despre produsele oferite, ci despre intreaga companie?

Adevarul este ca acesta este cam sfarsitul distractiei, daca ai ajuns sa umbli la preturi. Cu alte cuvinte, produsele nu mai pot fi imbunatatite pentru a fi acceptate? Sau nu ti-ai targetat bine audienta de clienti? Sau nu ti-ai calibrat bine raportul calitate-pret?

Oricare ar fi motivul, o singura miscare poate fi cea mai potrivita. Iti ridici nivelul calitatii din simplul motiv ca imbunatatirea constanta reprezinta unul dintre principiile de baza care stau la baza afacerii tale. Si nu lasi la pret pentru ca produsul tau merita sa fie cumparat ca atare. Priviti aceasta strategie ca una care sa va returneze beneficii pe termen lung, ca o investitie inspirata.

Per total, descoperim ca orice afacere devine, in maturitatea si plenitudinea sa, un joc de sah. Fiecare gest, fiecare actiune, fiecare declaratie publica, fiecare comunicat de presa samd, toate spun cate ceva despre o afacere. Iar umblatul la preturi spune multe despre o afacere care recunoaste ca produsele nu fac cat s-a afirmat la bun inceput. Ce incredere sa mai aiba clientii pe viitor? Sau cumva vor astepta sa umbli la preturi la orice produs de aici incolo? Sau cumva asteapta sa mai umbli o data la preturi, daca tot ai facut-o odata?

Este doar o parere, sunt doar rationamente care se pot potrivi cu orice fel de afacere in care pretul este principalul instrument de marketing. Si este cunoscuta expresia "cei patru P". O cunostem cu totii, insa nu trebuie sa lasam unul dintre acesti "P" sa ii defineasca pe ceilalti, in mod preponderent pentru ca atunci distrugem un echilibru care sa ne aduca profituri constante.


Mult succes si afaceri prospere!


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: preturipreturi marketingcei patru p in marketingpreturi afaceriafaceriafacere

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]