Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum reusesc unele firme sa ajunga in top chiar si pe timp de criza?
Te-ai saturat sa tot auzi stiri despre accentuarea crizei? Ti se pare ca in ultima vreme te gandesti doar la ce impact va avea acest lucru asupra afacerii tale? Esti pregatit sa treci din rolul de victima in cel de om de afaceri care vede in orice schimbare o oportunitate pentru a obtine profit chiar si in plina criza?
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Chiar daca „recesiune” a devenit unul dintre cele mai urate cuvinte in ultima vreme, criza financiara, ca fenomen economic, nu este nici rea, nici negativa in sine. Crizele financiare sunt definite ca perioade de reducere a cheltuielilor deoarece acestea ne forteaza sa fim mai constiinciosi cu banii pe care ii cheltuim, sa eliminam costurile inutile si sa pastram resursele pentru momentele in care vom avea nevoie de ele.
In realitate, perceptia ta asupra crizei poate fi ceea ce iti va afecta cu adevarat afacerea, si nu criza in sine. Modul in care orivesti criza si felul in care raspunzi determina daca afacerea ta se dezvolta in continuare sau lupta pentru supravietuire. Iata, pe scurt, 7 motive pentru care unele companii prospera chiar si in criza.
1. Companiile mari transforma amenintarile exterioare in oportunitati. Nu se concentreaza asupra problemei in sine, ci asupra gasirii unor solutii noi. Nu lupta pentru a iesi din criza, ci lupta pentru a se dezvolta. Nu se axeaza pe proiecte cu efect pe termen scurt, ci pun in aplicare proiecte pe termen lung deoarece criza „nu exista”.
2. Aceste companii profita de schimbarile dinamice ale pietei. O afacere poate sa se dezvolte si sa aduca profit daca intelege dinamica pietei. Criza stimuleaza de obicei o schimbare in oameni. Provocarea este sa raspunzi acestor schimbari in mod direct adresand cele cinci intrebari: cine, ce, cand, unde si de ce? Mai exact, afla cine cumpara acum, ce anume se cumpara si care sunt prioritatile cumparatorilor, ce nevoi ar trebui implinite acum, ce ar motiva clientul sa cumpere astazi si nu mai tarziu, de unde cumpara consumatorii in aceasta perioada, cum poti face ca produsele tale sa le fie mai accesibile, si de ce cumpara acestia in acest moment, ce asteapta ei de la viitor in ceea ce priveste produsele achizitionate.
3. Companiile care au succes anihileaza perceptiile negative prin cele pozitive. Aceste organizatii stiu cum sa vada intotdeauna jumatatea plina a paharului. De fapt, pentru aceste companii nu exista niciodata o jumatate goala tocmai pentru ca aceasta nu se incadreaza in tiparul pozitiv de actiune al acestora. Se concentreaza asupra lucrurilor pe care le pot controla si raspund in mod productiv lucrurilor pe care nu le pot controla.
4. Fac loc unei dezvoltarii prin eliminarea factorilor ineficienti. In astfel de perioade, companiile isi reorganizeaza structura, identifica punctele slabe si incearca sa gaseasca solutii. Economisesc timp, reduc costurile si scapa de oamenii ineficienti. Fac lor unor noi oportunitati de dezvoltare si profit.
5. Criza este privita ca un exercitiu de fortificare, de „calire”. In prezent, schimbarile foarte rapide, complexitatea crescuta si riscurile sporite reprezinta noul mediu de afaceri. Pentru a face fata unui astfel de mediu in continua schimbare, companiile trebuie sa isi construiasca o armura care sa le apere. Nesiguranta este transformata in incredere, frica in actiune si probleme in avantaje.
6. Astfel de companii se pozitioneaza intotdeauna inaintea competitorilor de pe piata. De cele mai multe ori, in criza, companiile au tendinta sa devina defensive: isi reduc costurile de marketing, eforturile de promovare si simplifica produsele si serviciile doar pentru a supravietui. Companiile care au succes fac insa total opusul acestor operatiuni: dezvolta promotii mai puternice, introduc pe piata noi produse si isi mentin imaginea cat mai vizibila pe piata.
7. Stiu cum sa vada padurea dincolo de copaci. Aceste companii reusesc sa identifice „scopul mai mare” care exista in spatele acestor temeri si actiuni neprofitabile realizate la intamplare. Acestea isi dau seama ca astfel de perioade reprezinta oportunitati de invatare si dezvoltare. Constientizeaza faptul ca metodele care au functionat ieri nu vor mai avea rezultate si astazi asa ca pun la cale noi strategii si se bazeaza pe o creativitate accentuata.
Acestea fiind spuse, in ce mod gandirea pe care o ai asupra crizei iti tine afacerea pe loc? Ce atitudini noi crezi ca ar trebui sa adopti pentru a-ti dezvolta afacerea chiar si acum? Cum ar putea afacerea ta sa obtina profit la sfarsitul unui an de instabilitate financiara? Tu detii controlul in proportie de 85%. Tu controlezi in ce masura „exista” criza si in ce masura aceasta iti „afecteaza” afacerea.
Articole conexe
Ce ne invata criza? Ne arata ca poti obtine enorm cu resursele de care deja dispui!
de Maria NicutarCriza economica, pe intelesul antreprenorilor? Fight fire with fire!
de Maria NicutarCe naste criza economica?
de Maria NicutarCreste profitul pe timp de criza cu InZonaTa!
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit