Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa eviti principalul motiv pentru care ideile de afaceri nu sunt puse in practica?

de Octavian Dinu 13 Feb. 2015 3325
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Am un prieten care este un izvor nesecat de idei - de la cele mai inovative la cele mai ciudate. De foarte multe ori imi pune pe masa noi idei de produse, dar extrem de rar reuseste sa le si puna pe piata pe cele bune. in calitate de consultant profesionist pe probleme de inovatie si dezvoltator de brand, pentru mine, comportamentul lui este ca o unghie pe tabla de scris.

Recent, mi-a adus niste mostre de ciocolata pe care planuia sa o lanseze. Era foarte gustoasa, dar aroma trebuia putin nuantata, iar ambalarea si marketingul presupuneau munca. Avea potential daca ar fi lucrat la ea. Dar gandul de a trebui sa continue in cadrul procesului era descurajator, dezamagitor sau o combinatie din amandoua, asa ca a renuntat la idee.

Acesta este motivul din cauza caruia esueaza majoritatea inventatorilor. Renunta prea usor.

Exista patru principii esentiale pentru inventarea si dezvoltarea de produse – in special atunci cand te grabesti sa transpui ideea din imaginatie in realitate, realizand o schita sau creand un prototip.

Inovatia are nevoie de pasiune.
Pasiunea este cea care ne motiveaza sa perseveram. Entuziasmul este esential nu numai pentru a-i convinge pe ceilalti de valoarea ideilor tale, dar si pentru a te convinge pe tine insuti. Vei avea de muncit foarte mult inainte ca o idee sa ajunga in faza in care sa fie recunoscuta de client drept exact ceea ce isi dorea.

Inventatorii cu adevarat pasionati accepta greselile din cadrul unei idei, privindu-le drept cai spre noi solutii. Foarte multi antreprenori, insa nu vad critica drept un punct de plecare pentru imbunatatire, ci drept un semnal de alarma. Conform psihologului Martin Seligman, putem depasi pesimismul dezvoltand in mod constient partea optimista a creierilor folosind „vorbitul cu sine” – o tehnica ce implica activ dezbaterea situatiilor pesimiste cu care ne confruntam.

Nu e vorba de un simplu mesaj de incurajare. Este un mod rational si impartial de a trata esecul ca pe ceva temporar si rezolvabil, ceea ce ne permite sa cautam noi solutii.

Pune totul sub semnul intrebarii.
Poti descoperi ca e ceva in neregula cu ideea ta in orice moment. Din ceea ce stiu din experienta, atunci cand imi vine o idee, incep imediat sa analizez toate aspectele negative si potentialele piedici.

Stiu ca daca identific problemele inca de la inceput si le pot solutiona, vor exista mai apoi mai putine obstacole pe parcursul procesului.
Aceasta practica poate fi frustranta pentru cei care doar vor sa ma bucur de idee, fara sa fiu obiectiva. Dar nu ma pot abtine. Stiu ca numarul de probleme cu care ma voi confrunta ulterior vor fi reduse daca le pot elimina rapid pe cele de natura structurala, de marketing sau de prezentare.


Tags: afaceriidei de afaceriafacereinovatie

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]