Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce este atat de important sa separi munca de viata personala

de Maria Nicutar 19 Mai. 2011 3753
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Majoritatea oamenilor afirma ca problemele de la serviciu le afecteaza viata personala intr-o mare masura. Mai mult de atat, nu putini sunt cei care considera ca urmarea unei cariere nu se impaca cu viata de familie sau cu cea de cuplu si ca trasarea unei linii de separare este aproape imposibila. Este adevarat sau poate nu incercam destul?

Ca antreprenor  este foarte important sa te concentrezi asupra activitatilor profesionale si sa fii consistent in gandire si in actiuni. Deciziile pe care le iei afecteaza o intreaga afacere si un numar variabil de angajati. Cu alte cuvinte, detii o mare responsabilitate si trebuie sa stii cum sa iti delimitezi cu usurinta  viata profesionala de cea personala.

Iata cateva sfaturi pe care expertii ni le dau:

1.    Foloseste telefoane si adrese de e-mail separate pentru cele doua medii.

2.    Nu-ti aduce de munca pentru acasa. Pastreaza la birou documentele si laptop-ul de serviciu. Daca esti in urma cu munca si esti acaparat de probleme care necesita rezolvare rapid, este recomandat sa ramai peste program pentru a le solutiona. In acest fel, timpul petrecut acasa, chiar daca este mai redus, va fi de calitate.

3.    Respecta un orar fix pentru activitatea profesionala si evita pe cat posibil intalnirile de afaceri in afara programului. Daca afacerea pe care o conduci iti permite, inchide-ti telefonul de la serviciu. Poti delega un alt angajat sa iti preia mesajele si sa te anunte doar in cazuri de urgenta.

4.    Nu discuta problemele din viata ta profesionala cu prietenii sau cu membrii familiei si nici pe cele personale cu angajatii sau cu asociatii tai.

5.    Nu-ti transforma biroul intr-un depozit de obiecte personale: fotografia partenerului, statueta primita de Craciun de la matusa ta, desenele fiului tau si CD-urile cu muzica ta preferata. Toate acestea sunt surse de distragere a atentiei si nu iti vor permite sa te concentrezi total asupra activitatii tale.

O alta problema a separarii celor doua medii este cea a antreprenorului care isi administreaza afacerile de la domiciliu. Lipsa unui program fix de munca si prezenta membrilor familiei sau a prietenilor sunt principalele chestiuni care distrag atentia antreprenorului. Solutia cea mai eficienta sta in amenajarea unui spatiu destinat exclusive activitatii profesionale,  separat de restul casei. Va trebui sa impuneti un orar fix in timpul caruia nu doriti sa fiti deranjat, sa aveti o linie telefonica separata, folosita in excusivitate in scop profesional si sa va organizati timpul intr-un mod cat mai eficient.


Tags: management timpviata personalaviata profesionalamanagement afacere

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]