Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Despre omul de marketing

de Laura Agarafinei 20 Sep. 2010 3031
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sa recunoastem: marketingul functioneaza. Marketingul are puterea de a determina oamenii sa cumpere si sa foloseasca lucruri pe care in mod normal nu le-ar alege.

Daca se intampla astfel, daca ai puterea de a influenta comportamentul de cumparare al segmentului de cumparatori ales de tine, esti si responsabil pentru ceea ce se intampla dupa?

Nu, nu toti suntem responsabili pentru ceea ce vindem. Nu putem spune ca marketerul care promoveaza agresiv tigarile isi asuma responsabilitatea pentru imbolnavirea oamenilor de cancer. In acest caz, marketerul este asemeni unui avocat. Acesta isi apara cat de bine poate clientul, chiar daca, in mod evident, acesta este vinovat. Mai departe, juriul decide.

Revenind la marketing, daca te incadrezi in aceasta categorie, fa-ti treaba cat de bine poti si lasa cumparatorii sa-si asume responsabilitatea pentru alegerea facuta.

Exista si marketeri responsabili. Acestia vor sa faca o schimbare in bine in viata oamenilor prin ceea ce creaza si vand. Ei ii determina pe acestia sa cumpere produsul lor pentru ca stiu ca este cel mai bun si ca le poate face numai bine.

Analizand cele doua situatii, nu cred ca exista o cale de mijloc. Ca om care are o astfel de meserie, nu cred ca poti sa fii cand responsabil, cand iresponsabil pentru ceea ce induci in viata consumatorilor, la fel cum nu esti nici bun nici rau daca faci parte dintr-o categorie sau alta.

Asadar, trebuie sa ii aplaudam pe marketerii carora le pasa de schimbarea pe care o aduc in vietile noastre, dar si pe cei care nu isi asuma responsabilitatea, pentru efortul pe care il depun (deoarece intotdeauna este mai greu sa vinzi un lucru pe care majoritatea oamenilor il resping). Asta o spun in calitatea de om al meseriei.

In calitate de om si atat, iti spun: daca nu esti mandru de ceea ce vinzi, nu o face! Candva e posibil sa se intoarca impotriva ta.



Tags: marketingresponsabilitatemeserie

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Armele de marketing, pe mainile oamenilor nepotriviti!

de Razvan Tanase
11 Iul 2013
In eforturile de marketing investim cu totii resurse cat se poate de serioase. De la timp si energie,la motivatie si determinare, la pasiune si...

Tipul in maieu soios - Principalul instrument de marketing al concurentei tale!

de Maria Nicutar
22 Mai 2013
Azi m-am trezit tarziu. Mi-am luat cafeaua la mine, am dus copilul la gradinita si pe drum spre munca, m-am gandit sa iau micul dejun, unul rapid,...

Marketing de nota 10! Scoateti-va batistele

de Maria Nicutar
30 Apr 2012
Discutam acum cateva zile cu mai multi cunoscuti pe marginea unui film devenit viral de ceva timp. Pentru cei care inca nu au apucat sa planga ca...

Un nou instrument de marketing pentru piata bauturilor!

14 Mai 2010
Conform unui studiu publicat recent de firma americană Forrester Research, europenii din statele cele mai dezvoltate navighează pe...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]