Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eroarea fatala care traseaza drumul afacerii spre lichidare

de Marinache Horia Cristian 25 Aug. 2015 9016
4.2 din 10 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

O greseala fundamentala, care traseaza drumul afacerii spre lichidare este aceea de a confunda doua elemente complet diferite: latura tehnica a afacerii cu afacerea in sine.

Pentru ca afacerea presupune, pe langa activitatea tehnica, pe care ei o stapanesc perfect, o sumedenie de alte activitati, despre care nu au nici cea mai vaga idee.

De cele mai multe ori, nedandu-si seama de diferenta, specialistii se limiteaza sa faca ceea ce stiu. Si astfel, visul lor antreprenorial se transforma intr-un cosmar. Afacerea in care s-au lansat devine, de fapt, un alt loc de munca, cu mult mai multe raspunderi si obligatii decat anteriorul. Sa vedem ce se va intampla.

Sefii au fost inlaturati. Specialistii sunt fericiti ca, in sfarsit, si-au capatat libertatea. La inceput, nici un efort nu li se pare prea mare. Muncesc zece, douasprezece, pai sprezece ore pe zi, sapte zile pe saptamana.

Toate gandurile si sentimentele sunt dedicate tinerei afaceri. Fac treaba perfect. Clientii apreciaza acest lucru si revin. Ba trimit chiar prieteni, rude, cunostinte. Ce fericire!

Dar, cu timpul, lucrurile se schimba. incetul cu incetul, pe neobservate. Munca devine din ce in ce mai inrobitoare. Clientii devin coplesitori cu dorintele si necesitatile lor insatiabile. Si inevitabilul se produce.

Din cauza efortului tot mai mare si a oboselii, entuziasmul cu care isi serveau clientii scade, apoi piere. Apar greselile, termenele nu mai sunt intotdeauna respectate, amabilitatea scade. Clientii incep sa se planga.

Ce fac specialistii nostri?

Incearca sa-si sporeasca eforturile. Dar, la un moment dat, inteleg ca asa nu se mai poate continua. Unii renunta. Altii recurg la ajutoare. Ce fel de ajutoare? Alti specialisti care sa se ocupe de lucrurile pe care ei nu le cunosc, sau care nu le plac.

Si asa apar primii angajati. Ei preiau o parte din eforturi. Nu sunt controlati. Specialistii isi dedica in continuare toata atentia propriei lor activitati. Cand angajatii au nevoie de ajutoare, li se da mana libera sa si-i aleaga. Un timp, treaba merge bine. La un moment dat insa, clientii incep sa se planga din nou.

Alertati, incearca sa inteleaga ce s-a intamplat. Observa neregulile. Isi spun ca angajatii nu pot fi la fel de preocupati ca ei de bunul mers al afacerilor si la fel de competenti.

Reactia imediata este aceea de a prelua din nou intreaga activitate. Numai ca intre timp volumul ei a crescut. Specialistii nu mai fac fata. Ce se intampla atunci? Se pot intampla mai multe lucruri.

Activitatea se reduce si afacerea se intoarce la perioada cand totul era simplu. Unii dintre specialistii nostri insa, prea obositi, nu mai fac fata nici macar unui numar redus de clienti. isi lichideaza afacerea.

Altii continua. Covarsiti de probleme de rutina, ei raman insa in urma. Nu mai sunt in pas cu ultimele noutati tehnice. Concurentii incep sa atraga clientii, satisfacandu-le dorintele care, odata cu trecerea timpului, s-au schimbat, fara ca specialistii nostri sa observe sau sa vrea sa observe acest lucru. si asa afacerile lor falimenteaza.

Cea mai tragica posibilitate este insa supravietuirea afacerii. O supravietuire dureroasa, care ii consuma pe specialisti pana la epuizare.



Tags: afaceriafacerelichidare afacerespecialisti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.2 din 5 - 10 voturi.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]