Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu pietricele si nisip.

Astfel, daca asezati mai intai nisipul si apoi pietrele riscati ca acestea sa nu incapa in vas. Daca in schimb potriviti mai intai pietrele mari, apoi cele mici si apoi lasati nisipul sa umple golurile dintre acestea, veti avea mai mult succes.

In aceasta analogie, pietrele mari reprezinta sarcinile importante pe care trebuie sa le realizati primele. Pietrele mai mici sunt  activitatile urgente dar neimportante. Nisipul reprezinta sarcinile care nu sunt nici importante si nici urgente.

Atunci cand va ocupati mai intai de lucrurile importante,gasiti loc si pentru cele mai putin importante si care nu sunt urgente. Acestea din urma umplu timpul ramas la dispozitie. Daca incercati sa realizati sarcinile in alta ordine veti constata ca nu aveti sufient timp (vasul nu va fi suficient de incapator).

De asemenea, este important sa aveti grija la o serie de mituri care se invart in jurul metodelor de organizare a timpului.

Sarcinile trebuie rezolvate in ordinea in care sosesc? Managementul timpului este subiectiv si depinde de la o situatie la alta. De exemplu, unii specialisti recomanda sa rezolvam sarcinile in ordinea in care sosesc.

Totusi, ordinea de realizare a sarcinilor trebuie sa tina cont de importanta si relevanta. Astfel, in timp ce unele sarcini trebuie realizate chiar acum altele pot fi lasate deoparte pentru mai mult timp. Daca, in schimb, incercam sa facem toate sarcinile care apar, ajungem sa pierdem notiunea timpului.



Tags: timpprioritatimanagementstephen covey

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]