Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ingrediente pentru reteta succesului!
Pana acum ai citit probabil o multime de recomandari sau chiar idei de afaceri, dar nu ai descoperit nicio reteta a succesului. Desigur, succesul si-l face fiecare in functie de multe aspecte caci ideile pot veni din hobby-urile pe care le ai, din talentul cu care te-ai nascut sau din experienta de la locurile anterioare de munca.
Pentru a te regasi cu adevarat intr-o afacere cu potential ridicat, iata cateva ingrediente care vor contribui la reteta pe care o tot astepti.Recunoasterea problemelor
In viata fiecaruia dintre noi, fie pe plan personal sau profesional, pot aparea probleme. Identificarea lor si constientizarea acestora te vor ajuta sa gasesti solutiile potrivite. Este ceea ce psihologii numesc “nevoia de a recunoaste”. O idee de afacere ridica anumite intrebari si, evident, probleme. Daca acestea nu se rezolva, sansele de esec sunt destul de mari. Spre exemplu, in domeniul Take Away a produselor de tip fast-food – principala problema care poate aparea este servirea rapida si eficienta a clientilor. De regula, acestia sunt grabiti, se opresc sa isi ridice comanda si o intarziere cat de mica ii va afecta. Si nu doar pe ei, ci si pe tine. In timp ce clientii isi pot gasi alta sursa, pentru tine poate fi fatal.
Marcarea solutiilor
Rezolvarea problemelor este urmatorul pas pe care trebuie sa-l urmezi in sirul logic al intamplarilor. Orice problema ar aparea, solutiile sunt imperios necesare. In exemplul de mai sus, solutia pentru problema aparuta este un management foarte bun - de control al timpului de preparare, de preluare si livrare a comenzilor. Solutia este si ceea ce isi doresc clientii, indiferent de domeniu, sa vada. Acestia sunt dispusi, adesea, sa plateasca mai mult pentru servicii si produse de calitate.
Clientul nostru, stapanul nostru
Cel mai important ingredient al retetei noastre este piata. Fara ea, nu exista cumparatori sau clienti pentru care sa gasim solutii la problemele aparute. Stiu, un joc de cuvinte in spatele caruia se ascunde o realitate dura. Pe principiul “clientul nostru, stapanul nostru” orice ai scoate pe piata – produs sau serviciu, daca nu este primit cu deschidere si daca nu atrage, vei da gres. De aceea, este necesar un studiu de piata, un profil al consumatorului. Pentru a sti exact ce isi doreste si pentru a-i servi exact ceea ce se asteapta sa primeasca.
Concluzie:
Cateodata, din dorinta de a duce la bun sfarsit si de a pune in practica super ideea de afacere care ne-a venit in minte, tindem sa riscam. Pentru ca nu ne facem un plan bun de bataie, s-ar putea sa fim frustrati de rezultate. Asa ca, daca vrei sa iti atingi obiectivele, pune-ti pe hartie cele trei ingrediente ale succesului: problema, solutia si clientul.
Spor!
Articole conexe
10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani
de Florin AmarieiIdeea ta de afacere te poate face MILIONAR
de Adina VasileDe ce sa-ti incepi afacerea in perioada studiilor?
de Anca RaileanuSuccesul este rezultatul esecului!
de Catalin ChivuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit