Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inovatia vine din intimitate si empatie

de Maria Nicutar 01 Nov. 2011 4026
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Citeam zilele trecute un articol genial, un articol scris de Jim Clemmer. Clemmer este un trainer in arta leadership-ului si da dovada de competente si abilitati spre care tindem cu totii, insa nu cu atat de mult succes. Clemmer reuseste sa introduca concepte noi in leadership si reuseste in aceeasi masura sa le depuna in munca organizationala, in munca unei companii.

Un concept extrem de puternic astazi, extrem de popular este cel de leadership si cel de inovatie. Toti vrem sa ne inovam afacerile, produsele, serviciile, customer-service-ul si lista ramane deschisa.

Cu toate acestea nu multi sunt cei care inteleg pe deplin ce inseamna inovatia. Jim Clemmer amineste, in introducerea articolului sau, de un citat extrem de inteligent si care reuseste sa inglobeze o intreaga filosofie pe baza careia putem motiva inovatia in mod corect.

Citatul ii apartine lui Peter Drucker si este extras din cartea sa desre antreprenoriat si leadership. Citatul spune clar: “Peste toate, stim ca strategia antreprenoriala detine mai multe sanse de succes cu cat incepe de la utilizatori - utilitatile, valorile, realitatile lor... testul inovatiei este intotdeauna cel care arata ce se produse pentru utilizator...nu este sub nicio forma intuitie sau joc de noroc. Dar nici stiinta nu este, cu precizie. Este, mai degraba judecata.”

In continuare, Clemmer puncteaza foarte bine ca inovatia trebuie sa aiba la baza doua elemente sine qua non: empatie si intimitate. Empatia naste idei geniale pe care ne putem baza atunci cand ne intelegem consumatorii, cu nevoile, dorintele, problemele si lipsurile cu care acestia se confrunta.

Din aceasta empatie putem lansa noi imbunatatiri, noi produse si servicii, noi beneficii care sa le usureze aspecte diverse ale vietii lor. Intimitatea este un alt concept, un concept pe care, de multe ori si din pacate, incercam sa il intrecem, sa il uzam in loc sa il utilizam.

Din intimitatea permisa se pot extrage informatiile care sa ne aduca organizatiile, companiile, firmele mai aproape de persoanele pe care ne bazam in afacerile noastre. Jim Clemmer afirma ca leaderii sunt cei care trebuie sa puna accentul pe inovatie si empatie, ca si chei catre succes.

Alaturi de manageri, cei care se folosesc de statistici, studii de piata si analize de marketing, leaderii vin cu viziunea, cu o perceptie mult mai larga asupra paletei de nevoi si dorinte pe care trebuie sa se centreze pentru a se elibera produse, servicii, imbunatatiri si beneficii adaugate de care consumatorii, de multe ori, nici nu sunt constienti sau nu inteleg cum sa si le exprime.

Dorinta si nevoia sunt doua elemente - latente, de multe ori - care coexista in orice consumator, insa nu intotdeauna sunt lansate si aruncate pe masa discutiilor unei companii. Ele trebuie pandite si vanate pentru a ne putea asuma cele mai inspirate decizii pentru afacerile noastre.


Tags: inovatiecreativitateoriginalitateafacerijim clemmerleadership

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]