Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Lectia de business oferita in joaca de un master chef
Michael Van de Elzen este un neozeelandez simpatic, cu ochelari si mimica expresiva, care isi pune constant la incercare abilitatile de master chef si inventivitatea, intr-o emisiune de succes pe Travel Channel: "The Food Truck" (Camionul cu mancare).
Maestrul bucatar din West Auckland incearca sa creeze doar mancaruri sanatoase, dar de inalta calitate, asemeni creatiilor culinare de restaurant, ca o alternativa la lanturile de fast-food. Experimentul lui Michael, itinerant de-a lungul Noii Zeelande, se desfasoara in public, cu feedback de la localnici.Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Propriul meu plan de afaceri
Dincolo de provocarile pe care si le asuma de fiecare data, el ofera in acelasi timp, in joaca, o lectie de business elementar, cu capitole distincte:
- Studierea concurentei: Cand vrea sa gateasca mancare chinezeasca ori mexicana, inghetata ori burgeri, Michael se documenteaza in localurile unor producatori consacrati, intreaba si invata subtilitatile gastronomice, apoi reinventeaza varianta sa, fara grasimi si zahar.
- Alegerea locului de vanzare: Pentru ca "restaurantul" sau din acest show este unul mobil, un camion Bedford folosit de regula pentru fast-food, Michael isi poate alege locul de vanzare unde se asteapta sa aiba "vad", la diverse manifestari publice, targuri, serbari, concerte.
- Testarea produselor: Inainte de a trece la gatitul (relativ) masiv, maestrul bucatar ofera gratuit produsele pe care vrea sa le puna in vanzare si le cere consumatorilor opiniile, pe care le ia in seama pentru a-si imbunatati preparatele sau chiar pentru a renunta la ele, atunci cand nu se bucura de succes.
- Stabilirea preturilor: Preturile trebuie sa tina seama de costuri, dar pot fi mai mari sau mai mici in functie de preturile practicate de concurenta. Ele nu trebuie sa fie neaparat cele mai mici de pe piata, ci potrivite asteptarilor si standardelor consumatorilor, precum si prezentarii superioare a produselor sale inedite.
- Ajustarea la evolutia pietei: Preturile pot fi modificate in functie de reactia conjuncturala a clientilor, la fel ca si publicitatea la locul de vanzare.
- Lectii invatate: Fiecare noua intrecere gastronomica, pentru ca asta se petrece in fiecare episod, nu se incheie prin numararea banilor castigati din vanzare, ci prin tragerea unor concluzii practice care sa duca la imbunatatirea unui produs, la rafinarea tehnologiei de productie sau a procesului de vanzare.
Acelasi lucru il putem face si noi, ca spectatori, daca intelegem ca nu asistam la un simplu show, ci la un fragment din epopeea fara sfarsit a lucrului bine facut. Intamplator, inteleptul este de aceasta data un bucatar, dar el putea fi orice artizan care atinge excelenta.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit