Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metoda sandvisului in afaceri. O folosim sau nu?

de Maria Nicutar 25 Iul. 2013 2670
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Folosim sau nu metoda sandvisului? Iata intrebarea care sta in fiecare zi pe buzele managerilor, investitorilor, antreprenorilor de pretutindeni. Si intrebarea isi cere raspunsul clar si cu argumente solide alaturi. Acest lucru se intampla pentru ca de maniera in care ne achitam sa oferirea feedback-ului, depinde si calitatea rezultatelor obtinute.

Pentru necunoscatori, metoda sandvisului in ceea ce priveste eliberarea de feedback, presupune introducerea unui inceput pregatitor si a unui final indulcit pentru ceea ce se afla la mijloc: feedback negativ in stare pura.

Cu alte cuvinte, vrei sa transmiti potentialului antreprenor ca nu esti dispus sa investesti in afacerea la care viseaza el. Poti sa i-o spui in mod direct, fara introducere si final, sau poti sa aplici metoda sandvisului, pe modelul:

"Da, este o idee de afacere foarte buna si cu potential mare. Cred ca ar putea sa aiba parte de incasari foarte mari fiindca produsele sunt foarte interesante.

Cu toate acestea, in aceasta perioada, fondurile pe care am de gand sa le investesc merg in alta directie, deja stabilita in planificarea de inceput de semestru. Vreau sa imi directionez fondurile catre achizitiile de aur, printre altele.

Chiar si asa, mi-as dori sa mai tinem legatura si poate ca vom reusi sa colaboram in viitorul cel mai apropiat. Ideea ta este chiar buna si as dori sa investesc in ea. Dar nu acum."

Rezultatul este unul total diferit fata de un simplu "Nu voi investi in aceasta afacere pentru ca nu imi inspira atat de multa incredere incat sa imi las balta planurile de investitii si sa ma concentrez pe tine cu toata determinarea. Este o idee de afacere slaba si care nu ma atrage in starea in care este acum."

Ce va intelege potentialul antreprenor din prima versiune? Ca ideea este buna si ca trebuie sa continue investitori. Nu stie ca trebuie sa isi refaca ideea de afacere decat daca este un bun comunicator si daca are experienta in mediul de afaceri pentru a traduce expresii precum: "O idee de afacere interesanta", "cu toate acestea, nu acum", "o idee de afacere cu potential, dar...".

Asa ca ne punem din nou intrebarea: cum procedam pentru a duce la capat un fir al comunicarii eficiente?

La fel se intampla cand aplicam metoda sandisului si cand dam feedback unui angajat care trebuie sa isi regandeasca comportamentul, sa faca ordine in viata lui profesionala. La fel se intampla si cand spunem unui partener de afacere ca ne dorim sa incetam colaborarea si nu numai.

Pretutindeni, in orice aspect al vietii noastre profesinala, acasa, in viata personala, in relatie cu oricine, in aspectele importante metoda sandvisului nu reuseste decat sa indulceasca o situatie care trebuie perceputa asa cum se prezinta, clara, cu nivelul necesar de urgenta.

Asa ca nu mai pierdem timpul si spunem lucrurilor pe nume. Sandvisul cu dulcegarii poate sa fie pastrat pentru momentul in care ii spunem vecinei ca si-a ales o vopsea de par cu o culoare interesanta, dar...


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: metoda sandvisuluisandvis in negocieriafacereafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]