Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O verificare in cinci pasi a realitatii pentru a va evalua propria idee de afaceri
Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim la redactie este „Cum pot sti ca afacerea mea va avea succes?”. Din pacate nu exista nici un glob de sticla care sa ne raspunda cu precizie la acesta intrebare. Insa daca sunteti hotarat sa porniti o afacere, exista cinci pasi pentru a va face o idee mai clara a ceea ce va asteapta.
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Chiar daca acesta verificare a realitatii va va convinge sa porniti la drum sau, dimpotriva, va va face sa dati inapoi, veti fi bine informati. Desi suntem sustinatorii celor care isi dezvolta un plan de afaceri bine conceput, pasii de mai jos pot fi urmati chiar inainte de a va apuca de el.
Pasul 1:
Scrieti o simpla prezentare pentru a afla daca ideea voastra de afaceri este interesanta pentru ceilalti.
Daca nu ati mai conceput o prezentare pana acum, puteti aduna la un loc esentialul extrem de usor. Scrieti cate o propozitie ca raspuns la urmatoarele intrebari:
Ce problema a clientilor o va rezolva compania dvs.?
Cine sunt cei care au aceasta problema si care este numarul lor?
Care este amanuntul care va diferentia produsul dvs., astfel incat clientul sa va prefere concurentei?
Care sunt calitatile care va recomanda pentru a conduce afacerea?
Daca va straduiti sa scrieti si sa rescrieti cea mai buna propozitie raspuns la fiecare din aceste intrebari, veti obtine prezentarea dorita. Acum, incercati-va prezentarea pe 10 persoane in care aveti incredere si pe care le respectati, pentru a obtine parerea lor despre conceptul dvs. de business. Aceasta este etapa de incalzire pentru pasii doi si trei.
Pasul 2:
Vorbiti cu potentialii clienti pentru a afla daca exista a nevoie reala pentru produsul sau serviciul dvs.
Atunci cand doriti sa demarati o afacere, in mod cert resimtiti un vid in piata. Nu asteptati pana cand veti pune pe picioare afacerea pentru a afla daca exista cerere pe piata pentru ea sau nu. Inarmati cu propunerea de afacere mergeti la discutii fata in fata cu viitorii clienti. Scopul acestor intalniri nu este de a face vanzare sau prevanzare, ci de a face cercetare de piata.
Dupa descrierea generala a afacerii, puneti intrebari si ascultati cu atentie raspunsurile. Pentru a primi informatiile pe care le cautati puneti intrebari precum: „Cum rezolvati nevoia de (inserati produsul sau serviciul dvs.)?”. Raspunsurile oferite reprezinta vocea clientului. In pasul unu ati vorbit cu prietenii si colegii, in pasul doi veti vorbi cu oamenii care chiar cumpara produse sau servicii similare celor pe care le veti oferi. Selectati persoane care sunt interesate de continutul ideilor dvs. si mai putin preocupate sa va incurajeze.
Pasul 3:
Deveniti un expert in ceea ce priveste concurenta.
Identificati cinci alte companii care deja fac ceea ce intentionati sa faceti si dvs. Invatati despre ele cat de mult puteti. Un lucru important de stiu este daca ele se extind sau se restrang. Doriti sa intrati pe o piata pe care cerere este in plina expansiune! Adunati toate informatiile astfel obtinute si intrebati-va ce spun ele despre oportunitatea unei noi afaceri.
Daca nu gasiti nici o companie care sa faca ceea ce planuiti dvs, exista doua posibile motive: 1) Nu exista suficienta cerere pentru a sustine o afacere; 2) Nu ati cautat suficient de bine. A treia posibilitate si cea mai des invocata, in mod eronat, este ca o oportunitate nou-nouta tocmai a fost descoperita, una la care nu s-a mai gandit nimeni pana acum si deci nu exista concurenta. Rareori este cazul.
Pasul 4:
Faceti o estimare bruta a costurilor de mentinere a afacerii.
Ganditi-va la procesul de a aduce clientul pana la punctul la care sa vindeti. Care sunt toate lucrurile care trebuie indeplinite pentru a vinde? Aveti nevoie de un birou, o cladire, o marca, calculatoare, telefoane, echipamente specific, angajati? Veti fi nevoit sa platiti salarii chiar de la inceput afacerii? Cat de mult veti cheltui pe marketing pentru ca sa va faceti cunoscut? Faceti o lista cu toate cheltuielile importante si estimati costurile pentru un an intreg, apoi impartiti la 12 pentru a afla costurile fixe lunare.
Pentru a afla costurile de mentinere a afacerii - fara pierderi, fara profit – in unele tipuri de activitati trebuie luate in calcul si costurile de vanzare adica costurile aditionale care intervin de fiecare data cand se face o vanzare. Intr-o activitate clasica de servicii, precum consultanta, vor fi putine sau deloc costuri de vanzare. Un consultant isi vinde timpul. In acest caz, costurile de mentinere sunt cele lunare calculate mai sus.
In alte afaceri, precum restaurante sau retail, trebuie luate in calcul costurile bunurilor pe care le vindeti. Sa luam ca exemplu o companie care are cheltuieli lunare de 40.000 lei. Daca vinde rame de tablouri la un pret dublu fata de cel de achizitie, va avea nevoie de 80.000 lei pentru a echilibra balanta. Primii 40.000 lei vor plati ramele iar restul de 40.000 lei vor acoperi cheltuielile de baza ale afacerii.
Cunoasterea costurilor totale si a sumelor necesare pentru a mentine activitatea este esentiala in evaluarea ideii de afaceri. Asa cum s-a dorit, este o estimare bruta pe care o puteti ulterior rafina cu grija daca ideea dvs trece toate testele.
Pasul 5:
Identificati persoana responabila de vanzari (probabil sunteti chiar dvs.)
Prea multa lume incepe o afacere fara a lua in calcul ce cantitate va trebui vanduta si cine va fi responsabillul. Ulterior ii auzi spunand: „intotdeauna mi-a placut sa gatesc asa ca am deschis o firma de catering” „Am fost tamplar 10 ani, asa ca am decis sa devin antreprenor”. Dupa demararea afacerii si bucatarul si tamplarul au aceeasi tinta, sa devina vanzatorul anului in respectivul domeniu.
Cand incepeti o afacere noua, succesul sau insuccesul depinde de capacitatea de a va atinge propriile targeturi de vanzari. Indiferent de cei care vor vinde, responsabilitatea de a urmari atingerea targeturilor de vanzari cade in sarcina initiatorului. Daca puteti spune: „sunt gata sa-mi asum responsabilitatea pentru cursul vanzarilor la mine in firma” atunci veti fi trecut de pasul cinci al verificarii realitatii.
Concluzie: Daca va luati timpul necesar pentru a trece ideea dvs. de afacere prin cei cinci pasi veti fi pe drumul cel bun in aflarea raspunsului la intrebarea „Cum pot sti ca afacerea mea va avea succes?”. Veti fi adunat toate informatiile esentiale pentru a lua o decizie in cunostinta de cauza privind demararea afacerii. Apoi, luati fundamentul dezvoltat in testul celor cinci pasi si incepeti sa va construiti planul de afaceri. Veti afla ca lucrurile pe care deja le-ati invatat va vor oferi un start remarcabil.
Articole conexe
Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR
de Adina VasileDe ce sa-ti incepi afacerea in perioada studiilor?
de Anca RaileanuCum functioneaza o afacere?
de Anca RaileanuCum sa relansezi o afacere in mod sustenabil?
de Teo ManoleAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit