Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Originalitate fara teste de rentabilitate? Apropo de greseli majore in afaceri...

de Maria Nicutar 10 Sep. 2013 2640
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Acum putin timp aveam pe lista de prioritati o serie de idei de afaceri originale de analizat, idei care s-au materializat in afaceri de succces real. Un punct comun descoperit in cazul acestora era cel referitor la studiile de fezabilitate/rentabilitate. Nu erau doar puternic documentate. Erau cu adevarat blindate.

In mod clar, ideile de afaceri se disting cu maxima usurinta in 3 categorii clare: idei de afaceri copiate si care vor oferi profit pe jumatate cat au oferit cele apartinand primilor fondatori, idei de afaceri originale si cu potential, idei de afaceri originale si nefolositoare nimanui.

Si sa recunoastem ca numerosi oameni de afaceri mizeaza pe originalitate si uita ca orice serviciu sau produs doresti sa scoti in lumina reflectoarelor, trebuie sa fie util cu adevarat pentru un anumit segment care iti contureaza audienta-tinta. Degeaba ai adus laolalta zeci de specialisti care sa te ajute sa lansezi si sa valorifici o idee de afacere originala daca nu ai trecut totul prin filtrul utilitatii produselor finale, prin filtrul testelor de rentabilitate. Ai efectuat analize si cercetari, documentari si teste, sondaje de opinie? Ai organizat focus-grup-uri cu acele persoane care ar trebui sa iti fie clienti ideali? Ai aflati parerile acestora? Ai efectuat schitele de mentenanta a unui stoc activ? Ai mers macar pana la jumatate de drum sa vezi cum arata cealalta jumatate de drum?

In consecinta, intrebarea pe care ne-o adresam cu totii in momentul in care descoperim o idee de afacere este urmatoarea: Cat de mult ar suferi clientul tau ideal daca nu ar putea sa aiba acces la produsul/serviciul pe care ai tu de gand sa il lansezi? Ar suferi cu adevarat? S-ar simti privat in mod real? Ar avea sentimentul ca lipsa de confort este cu adevarat suparatoare? Daca ar primi produsul in mod instant, viata lui s-ar schimba in bine in mod vizibil?

La final de drum, masuram impactul produs de un produs/serviciu in viata consumatorilor nostri. Masuram acest impact, il raportam la rata investitiilor si trecem totul prin filtrul temporal. Descoperim perioada de timp in care produsele si serviciile noastre isi pot pastra trendul ascendent. Aceste informatii se obtin atunci cand privim catre a doua jumatate de drum. Vedem ce se afla dincolo de punctul in care am ajuns cand am terminat testele. Si, evident, exista implicatii financiare demn de luat in considerare cand testam si analizam, insa nu se poate fara!

In tot acest timp tinem minte un lucru esential: Impactul se produce abia in momentul in care produsul a trecut testul de utilitate pe care noi, antreprenorii, il dam in fata celor mai aprigi critici ai nostri, potentialii nostri clienti. Faceti ca acest impact sa fie unul memorabil.

Si strategiile care vor functiona mereu sunt clare. Mariti lista de beneficii, veniti cu idei originale si utile, sporiti functiile pe care le indeplinesc produsele voastre, intreceti frontiere pe care clientii vostri le considerau de neintrecut in materie de calitate! Mizati pe originalitate care sa produca efecte pozitive in viata clientilor vostri, nu pe artificii care impresioneaza, insa sunt rapid uitate.

Mult succes si afaceri profitabile!


sursa foto: www.sxc.hu



Tags: afaceriafaceremanagement afaceriafaceri profitabile

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]