Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Originalitate fara teste de rentabilitate? Apropo de greseli majore in afaceri...
Acum putin timp aveam pe lista de prioritati o serie de idei de afaceri originale de analizat, idei care s-au materializat in afaceri de succces real. Un punct comun descoperit in cazul acestora era cel referitor la studiile de fezabilitate/rentabilitate. Nu erau doar puternic documentate. Erau cu adevarat blindate.
In mod clar, ideile de afaceri se disting cu maxima usurinta in 3 categorii clare: idei de afaceri copiate si care vor oferi profit pe jumatate cat au oferit cele apartinand primilor fondatori, idei de afaceri originale si cu potential, idei de afaceri originale si nefolositoare nimanui.Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Propriul meu plan de afaceri
Si sa recunoastem ca numerosi oameni de afaceri mizeaza pe originalitate si uita ca orice serviciu sau produs doresti sa scoti in lumina reflectoarelor, trebuie sa fie util cu adevarat pentru un anumit segment care iti contureaza audienta-tinta. Degeaba ai adus laolalta zeci de specialisti care sa te ajute sa lansezi si sa valorifici o idee de afacere originala daca nu ai trecut totul prin filtrul utilitatii produselor finale, prin filtrul testelor de rentabilitate. Ai efectuat analize si cercetari, documentari si teste, sondaje de opinie? Ai organizat focus-grup-uri cu acele persoane care ar trebui sa iti fie clienti ideali? Ai aflati parerile acestora? Ai efectuat schitele de mentenanta a unui stoc activ? Ai mers macar pana la jumatate de drum sa vezi cum arata cealalta jumatate de drum?
In consecinta, intrebarea pe care ne-o adresam cu totii in momentul in care descoperim o idee de afacere este urmatoarea: Cat de mult ar suferi clientul tau ideal daca nu ar putea sa aiba acces la produsul/serviciul pe care ai tu de gand sa il lansezi? Ar suferi cu adevarat? S-ar simti privat in mod real? Ar avea sentimentul ca lipsa de confort este cu adevarat suparatoare? Daca ar primi produsul in mod instant, viata lui s-ar schimba in bine in mod vizibil?
La final de drum, masuram impactul produs de un produs/serviciu in viata consumatorilor nostri. Masuram acest impact, il raportam la rata investitiilor si trecem totul prin filtrul temporal. Descoperim perioada de timp in care produsele si serviciile noastre isi pot pastra trendul ascendent. Aceste informatii se obtin atunci cand privim catre a doua jumatate de drum. Vedem ce se afla dincolo de punctul in care am ajuns cand am terminat testele. Si, evident, exista implicatii financiare demn de luat in considerare cand testam si analizam, insa nu se poate fara!
In tot acest timp tinem minte un lucru esential: Impactul se produce abia in momentul in care produsul a trecut testul de utilitate pe care noi, antreprenorii, il dam in fata celor mai aprigi critici ai nostri, potentialii nostri clienti. Faceti ca acest impact sa fie unul memorabil.
Si strategiile care vor functiona mereu sunt clare. Mariti lista de beneficii, veniti cu idei originale si utile, sporiti functiile pe care le indeplinesc produsele voastre, intreceti frontiere pe care clientii vostri le considerau de neintrecut in materie de calitate! Mizati pe originalitate care sa produca efecte pozitive in viata clientilor vostri, nu pe artificii care impresioneaza, insa sunt rapid uitate.
Mult succes si afaceri profitabile!
sursa foto: www.sxc.hu
Articole conexe
10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani
de Florin AmarieiOmul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.
de Silviu-marian BanilaIn afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip
de Codrina LaiuIdeea ta de afacere te poate face MILIONAR
de Adina VasileAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit