Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pestii grasi si afacerile mici?

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Mai ales pentru afacerile mici, un „peste gras”, cum se spune in engleza, reprezinta o oportunitate perfecta de a obtine profituri mari. Cu toate acestea, o idee de afaceri trebuie demarata, administrata si dezvoltata ca si cand ar trebui sa supravietuiasca fara acest mare client. In acelasi timp, „pestele” se poate dovedi o binecuvantare sau un blestem pentru afaceri.

Intr-adevar, sa ne gandim la o afacere mica si simpla de curatatorie si spalatorie chimica. Sa spunem ca proprietarul a reusit sa castige un contract foarte avantajos cu un mare hotel si ca ii furnizeaza servicii de calitate la preturi convenbile pentru ambele parti. Este o situatie la care multi au visat si inca viseaza, de a-si duce ideea de afaceri la un cu totul alt nivel.

In acelasi timp, sa ne gandim la impactul pe care acest client mare il are asupra micii afaceri. Mai mult ca sigur, vor exista schimbari in cadrul proceselor de lucru pentru a se oferi servicii optime pentru client, se vor modifica orare de livrari si programari mai mici pentru a face loc „pestelui celui gras” care a muscat momeala si care acum trebuie sa nu o scuipe.

Este o situatie dificila pentru antreprenorii care isi conduc afacerile in aceste conditii. Ganditi-va la situatia in care clientul mare decide din motive diverse sa incheie un contract de prestare de servicii cu mica afacere. Ce se intampla? Noile cheltuieli, majorate desigur, ale firmei devin de nesuportat daca nu s-au pastrat clientii mici, habituali, care asigura un profit stabil, desi redus.

Acesta este cel mai mare risc la care se pot expune afacerile cand lucreaza cu o mare companie, care de cele mai multe ori rastoarna o afacere cu fundul in sus. Orice afacere trebuie sa isi asigure mai multe cosuri pentru oua. Lasati un cos pentru firmele mari, unul pentru clientii fideli si unul pentru cei ocazionali.

Dificultatea afacerilor vine din nevoia de sincronizare perfecta intre aceste 3 dimensiuni catre care trebuie sa isi imparta strategiile de actiune si gandire. Orice marginalizare sau tratare cu superficialitate dauneaza grav sanatatii unei afaceri, intrucat reprezinta o pierdere grava de clienti, ori nici o afacere nu isi permite sa piarda clienti.

De aceea, castigarea de clienti mari trebuie tratata cu entuziasm si asezonata cu modificari care sa avantajeze noii consumatori si sa nu deranjeze pe cei deja existenti sau pe cei potentiali. Pentru acest lucru veti avea nevoie de o abilitate puternic dezvoltata de a gestiona tactici si strategii de actiune, de promovare, de asigurare de nevoi si dorinte.




Tags: idei de afaceriafaceri miciafaceriafacereclienti importanti afacere

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]