Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Secretul afacerilor memorabile: Emotia!

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Emotia reprezinta totul intr-o lume in care tindem sa ascundem cat mai mult din sentimentele care ne caracterizeaza. Ne ascundem emotiile, insa ele ne guverneaza in totalitate.

Intrebat de ce este sistemul Mac OS X atat de performant, Steve Jobs a raspuns: "Am facut butoanele de pe ecran asa de frumoase incat iti vine sa le lingi."

Nu a zis nimic despre caracteristicile si beneficiile oferite de sistem. Nu ne-a spus ce poate face, cati oameni stau in spatele sistemului, n-a aruncat pe scena niciun termen din domeniul IT. Ne-a spus esentialul. Si-a gandit si proiectat un brand adevarat, solid, bazat pe tehnica, insa promovat prin intermediul emotiilor, evident.

Si sa tinem cont de faptul ca nu exista brand adevarat fara incarcatura emotionala puternica. Nu exista brand solid decat acolo unde exista clienti gata sa ia decizii de achizitionare in deplina cunostinta de cauza. Stiu exact ce cumpara si de ce scot banii din buzunar, de ce nu au alt loc din care cumpara si cum sa isi motiveze decizia in mod logic.

Nu am spus-o eu, este una clasica. Regula spune ca produsele, de multe ori si in multe cazuri, se cumpara din considerente emotionale si apoi decizia de achizitionare se motiveaza cu argumente logice. Cam asa facem si noi, fie ca ne dam sau nu seama, in numeroase cazuri.

La urma urmei, cine ar fi dispus sa recunoasca, fara jena si cu toata deschiderea, ca nu are nevoie de acel nou gadget, insa il doreste?

Cine este dispus sa recunoasca faptul ca tatuajul cu Harley Davidson a costat o avere si ca nici nu stie bine de tot cate modele a avut compania pana in prezent?
Cine este dispus sa recunoasca faptul ca decizia de achizitionare pe care tocmai a luat-o a fost bazata pe sentimente, pe emotii si in niciun caz pe argumente logice?

Adevarul este ca nu poti descoperi afaceri profitabile timp indelungat decat acolo unde exista branding, unde exista o imagine care sa iti trezeasca sentimente puternice, emotii puternice. Te duci la banca si simti ca ai incredere in ce solutii iti pun la dispozitie reprezentantii. Mergi la amanet si ai incredere ca ai parte de servicii de calitate si de cel mai bun pret. Mergi la clinica si simti ca sanatatea ta este pe mainile celor mai tari oameni. Cumperi o crema si stii ca ai dat bani pentru frumusete garantata de o companie "prietena" cu tine.

Sunt doar cateva exemple de sentimente si emotii care ies la iveala in momentul in care luam contact cu un brand memorabil. Multi nu le inteleg, multi le ignora, multi le evita si au doar de pierdut!

Mult succes si afaceri prospere!



Tags: afaceriafacereidei de afaceriidei afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]