Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tema pentru acasa a managerilor

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Toti managerii pe care i-am cunoscut sau despre care am citit declara fara niciun fel de indoiala ca, intr-o afacere, cel mai important, greu dar si frumos lucru de facut este interactiunea cu oamenii.

Fie ca ai 5 sau 500 de angajati, trebuie sa stii sa fii un model pentru toti in acelasi timp in care le esti lider. Lucru dificil de realizat, in conditiile in care oamenii nu sunt facuti sa se placa mereu intre ei.

Cu toate acestea, exista si metode prin care poti invata sa te comporti cu angajatii tai, astfel incat sa gasesti acea reteta a liderului-model.

Prima regula de care trebuie sa tii cont este urmatoarea: nu vorbi si nu te comporta la fel cu toti angajatii tai, pentru ca si ei, la randul lor, sunt diferiti. Un instrument care te poate ajuta sa respecti aceasta regula este ierarhia Dreyfus a competentelor. Aceasta indica 5 etape prin care orice om aflat in cursul dobandirii cunostintelor trece:

1. Novice.
Aflat in acest stadiu, adica la inceputul carierei sau la inceputul experientei intr-un anumit domeniu sau loc de munca, un angajat are nevoie sa i se spuna ce are de facut, sa i se dea un manual, fara sa fie nevoit sa ia decizii.

2. Incepator
Acest angajat are nevoie de putina libertate, insa nu este capabil inca sa faca diferenta intre sarcinile importante si cele mai putin importante. El poate fi lasat sa ia decizii minore, sa exerseze, fara a pune insa in pericol intreaga activitate.

3. Competent
Angajatul ajuns la stadiul de competent are nevoie de libertatea de a face planuri, de a-si crea obiceiuri personale si de a-si alege sa desfasoare anumite activitati.

4. Eficient
Cu cat mai multa libertate oferi acestui tip de angajat, cu atat mai mult te astepti sa realizeze, cu atat mai multumit vei fi.

5. Expert
Expertul scrie manualul, nu il mai urmeaza.

Asadar, din aceasta clasificare, iti poti da seama cu usurinta ca uneori poti face mari greseli daca nu iti tratezi angajatii dupa stadiul la care sunt. Nu trata un expert ca pe un novice pentru ca vei da gres cu siguranta! Invata sa cobori uneori si la stadiul unui novice ca sa il ajuti sa ajunga unde vrei tu! Si invatamintele pot continua.

Daca nu reusesti sa te intelegi cu o anumita persoana din firma ta, incearca sa il incadrezi intr-una din aceste etape. Incearca apoi sa il tratezi si sa ii vorbesti la stadiul la care se afla. Lucrurile se vor imbunatati cu siguranta.



Tags: editorialmanagerangajat

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]