Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Uimitor, dar iata de ce programele de training nu functioneaza intotdeauna

de Mihaela Pascu 13 Mai. 2011 3505
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ai oferit angajatilor un training de management al timpului si la inceput ti s-a parut o idee buna. Toti angajatii au participat la aceste cursuri, dar acum evaluarea activitatilor indica rezultate mai slabe ca niciodata. Care este problema? Sa fie oare din cauza ca ideea modului in care ar trebui sa se desfasoare un training este invechita? Conform acestei teorii simplificate, sesiunile de training functioneaza ca un elixir magic. Cu ajutorul acestei perspective, prin participarea la cursuri, rezultatele dorite pentru compania ta vor aparea imediat. Similar, folosind aceeasi viziune, prin inscrierea oamenilor la cursuri online si oferindu-le acces la invatarea prin computer, sunt asteptate rezultate la fel de multumitoare.

Iata modul in care o perioada de training poate conduce la un rezultat extraordinar pentru o afacere:

I. Participarea la cursuri duce la rezultate remarcabile.

Acest proces se bazeaza pe ideea ca un angajat care ia parte la o sesiune bine organizata de training va avea rezultate bune care vor avea efecte benefice asupra dezvoltarii afacerii. Unele dintre aceste beneficii s-ar putea traduce printr-un timp mai scurt in care produsul lansat ajunge pe piata, o scadere a reclamatiilor facute de clienti sau o crestere a nivelului de loialitate a cumparatorilor.

Aceasta este varianta preferata de tine daca vezi trainingul ca pe un mod de a spune angajatilor "ce si cum". Managerii care gandesc astfel sunt in general preocupati de continutul programului. Atunci cand aleg un astfel de program, se intereseaza in principal de informatia pe care o vor primi angajatii.

Aceasta idee demonstreaza ca acesti manageri isi privesc angajatii ca pe niste roboti. Prin aceasta perspectiva, trainingul este similar unui proces de programare: angajatii sunt dusi la locul de programare, noile instructiuni sunt pregatite pentru angajat, iar angajatul revine la sarcinile care ii sunt destinate.

Adevarul este insa ca un proces de training ar trebui sa implice mai multe etape:

II. Participarea angajatilor este astfel urmata de procesul de invatare, comportamentul de la locul de munca si de rezultatele care se vad in cadrul afacerii.


Dupa ce angajatul a primit materialul in cadrul trainingului, este important ca acesta sa aplice la locul de munca noile cunostinte si indemanari. Pentru ca acest lucru sa se intample, programul de training trebuie sa fie foarte bine organizat si procesul de desfasurare trebuie sa fie unul corect care sa respecte etapele stabilite pe hartie. Un program de training eficient ar trebui sa le permita angajatilor sa aiba ocazia sa practice de nenumarate ori ceea ce au invatat si sa aiba parte de feedback.

Trebuie ca cei care organizeaza aceste traininguri sa fie profesionisti. Ia in calcul si ce factori ar putea altera rezultatele care se doresc in urma acestui program. Unele dintre acestea pot fi abilitatea angajatului de a invata lucruri noi sau motivatia acestuia. Trebuie sa te asiguri ca doar angajatii care pot profita pe deplin de acest program vor participa la cursuri.

In plus, pe durata trainingului, va trebui sa le oferi acestora cateva sarcini pentru a te asigura ca acestia sunt in continuare motivati si sunt entuziasmati cu privire la procesul de instruire.

In continuare, angajatul va putea sa puna in practica ceea ce a invatat. Astfel ca dupa ce se intorc din sesiunea de instruire, angajatii trebuie sa isi modifice comportamentul, iar rolul de manager este foarte important in aceasta etapa. Una dintre prioritatile tale ca manager este sa te asiguri ca, odata ajunsi din nou la  locul de munca, angajatii au la dispozitie multe ocazii de a aplica noile cunostinte acumulate. Odata ce aceste oportunitati sunt disponibile, trebuie sa le oferi si un trainer care sa fie alaturi de ei in primele cateva zile sau saptamani pentru a-i ajuta sa treaca de dificultatile care se pot ivi la inceput.

Va trebui sa stabilesti scopuri acceptate de comun acord, sa identifici sarcinile de lucru aferente si sa ii recompensezi pe angajatii care fac lucrurile in mod corect si au rezultate bune.

Ultima etapa se refera la transformarea noilor metode de lucru in rezultate pozitive. Nu trebuie sa presupui ca daca trainingul s-a terminat si cunostintele acumulate au fost aplicate la locul de munca, procesul s-a incheiat.

O perspectiva eficienta asupra trainigului este cea prin care identifici aspectele care ar putea sa iti afecteze sau, dimpotriva, sa iti imbunatateasca afacerea. Trebuie sa colaborezi atat cu angajatii tai, cat si cu cei care organizeaza trainingul, pentru a fi in permanenta conectat cu etapele desfasurarii sesiunii de instruire si pentru a vedea daca acest training conduce spre drumul pe care ti-l doresti pentru afacerea ta. Succesul unui manager depinde, asadar, si de modul in care alege sa priveasca o sesiune de training.



Tags: sesiune de instruiretraining eficientinstruire angajatimanager de succes

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]