de Alexandra Popescu
27 Aug. 2014
2807
Cautarea investitorilor pentru afacerea ta este versiunea antreprenorului pentru interviurile la locurile de munca. Trebuie sa privesti partile si sa fii capabil sa spui lucrurile potrivite atunci cand soliciti obtinerea de capital de la investitori.
Investitorii provin din toate categoriile sociale, iar tu trebuie sa fii capabil sa adaptezi pitch-ul in functie de fiecare, pentru a-ti face afacerea mai vizibila pentru interesele lor. Cu toate acestea, exista unele lucruri care raman constante si unele la care trebuie sa lucrezi pentru a-i impresiona pe investitori si pentru a acumula fondurile de care ai nevoie ca afacerea ta sa treaca la urmatorul nivel.
Iata sapte moduri prin care ii poti impresiona pe potentialii investitori:
Prezinta clar marjele
Investitorii nu investesc in afacerea ta doar pentru ca acestia cred in viziunea ta, ci o fac pentru a castiga mai multi bani. Avand marje promitatoare, va fi un mod mai bun pentru a impresiona investitorii, dar avand numerele nu inseamna totul. Acestea trebuie prezentate intr-un mod placut, profesional.
Arata-le potentialul de crestere
Investitorii vor sa vada longevitate si o piata stabila, plina de consumatori, asa ca ar trebui sa fii capabil sa le arati valoarea afacerii si cum aceasta valoare va continua sa creasca. Explica exact cum afacerea ta se aplica unui grup de oameni si cat de mult potential de crestere are brandul tau, atat in termenii noii piete, cat si in fluxuri de venituri. Investitorii vor sa vada ca banii lor vor continua sa lucreze pentru ei, asa ca trebuie sa le arati ca afacerea ta va face acest lucru.
Ai un model de afaceri clar
Investitorilor le plac lucrurile cu care pot lucra, iar un model de afaceri clar este unul din lucrurile de care ai nevoie pentru ca unul dintre ei sa semneze pentru afacerea ta. In mod ideal, modelul tau de afaceri trebuie sa fie scalabil si cat mai detaliat, deoarece investitorii nu cauta o afacere statica, ci una care arata crestere si are un plan bun de indeplinit.
Spune-le ce problema urmaresti sa rezolvi
O afacere de succes are o viziune clara si o problema pe care ei urmaresc sa o rezolve cu produsele si serviciile lor. Aceasta problema trebuie sa fie una care afecteaza un grup mai mare de oameni. Insa, indiferent de piata tinta, este necesar sa ai o problema bine definita si un produs care promite sa o rezolve.
Dovedeste ca esti diferit de competitori
Fiind proprietar asupra unei parti din afacerea ta, va fi cel mai bun mod de a avea un avantaj competitiv. Acestea vin in forme de brevete, marci comerciale si drepturi de autor, insa legile trademarkurilor si drepturilor de autor sunt mai putin favorabile pentru intreprinderile mici.
Arata-le ca echipa ta este cea mai buna
Investitorii se uita si la echipa din spatele potentialei oportunitati de investitie si vor sa stie ca acei oameni sunt pasionati, talentati si cei mai buni in ceea ce fac. Deci este important sa angajezi nu numai persoane talentate, ci sa si arati investitorilor ca ai si cea mai buna echipa.
Arata-le cum te conectezi cu clientii
Avand clientela fidela este un semn bun pentru o afacere de succes. Insa a avea legaturi personale cu acestia este un semn bun intotdeauna pentru un potential investitor. Asigura-te ca vei cultiva relatii pozitive cu clientii si asigura-i pe potentialii investitori ca ai clienti loiali, care vor fi mereu acolo pentru brandul tau.
Sursa: inc.com
Tags: afaceriantreprenorisfaturi antreprenorisfaturi afaceriinvestitoripitchcapital