de Bianca Tila
21 Iul. 2022
1382
Ford face schimbari in companie. Corporatia multinationala se pregateste sa renunte la 8.000 de angajati in urmatoarele saptamani, in incercarea de a-si majora profitul pentru finantarea investitiilor in vehicule electrice, potrivit Agerpres.
Divizia Ford Blue, cea mai noua creata, este reponsabila pentru producerea vehiculelor alimentate cu motoare cu combustie interna. Aici, Ford va produce concedierile. De asemenea, planul nu a fost finalizat, putand sa se modifice unele aspecte.
In planul directorului general Jim Farley, divizia ar reprezenta un pas important in reducerea costurilor cu aproximativ trei miliarde de dolari pana in anul 2026. Acesta a declarat ca vrea sa transforme Ford Blue "intr-un motor de numerar si de profit pentru intreaga intreprindere".
Ford a anunta in martie ca diviziile sale de vehicule electrice si de motoare cu combustie interna vor functiona separat. Decizia este menita sa extinda productia de vehicule electrice pentru a face fata concurentei, mai exact cu Tesla Inc.
Compania are in plan sa formeze doua afaceri auto separate, prin care una sa se concentreze pe vehicule electrice - Ford Model e, si alta pe motoare cu combustie interna - Flord Blue. Acestea se vor alatura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. Pana in 2026, Ford are de gand sa majoreze cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari comparativ cu 30 de miliarde de dolari, anuntat anterior.
Concedierile vor incepe in aceasta vara, cel mai probabil. Majorarile acestora sunt asteptate in SUA, compania avand aproximativ 31.000 de angajati.
Compania se concentreaza pe restructurarea sa pentru a capitaliza cresterea pe segmentul vehiculelor electrice, potrivit oficialilor care nu au comentat pe baza concedierilor. In acest an, actiunile companiei au scazut cu aproximativ 39% pe fondul temerilor asupra efectelor inflatiei din industria auto.
Ford va incepe sa produca vehicule electrice la uzina sa din Spania, in a doua jumatate a acestui deceniu. Oficialii au adaugat ca aceasta schimbare va presupune restructurari majore atat in ceea ce priveste uzina, cat si la uzina Ford din Germania.
Uzina Valencia a fost selectata drept facilitatea preferata pentru ansamblare bazata pe viitoarea arhitectura de vehicule electrice, potrivit unui comunicat de presa. Concurentul acestei uzine era cea de la Saarlouis, Germania. Aici, Ford va continua producerea modelului Focus.
In ceea ce ii priveste pe angajatii de la uzinele din Valencia si Saarlaouis, acestora li s-a comunicat faptul ca va fi nevoie de o restructurare pe termen scurt, conform purtatorului de cuvant de la Ford.
Trecerea de la productia de automobile electrice va produce schimbari in diminuarea efectivelor. In acest sens, automobilele electrice au nevoie de mai putine ore de munca pentru ansamblare. Uzina Ford de la Saarlouis are arpoximativ 4.600 de angajati, in timp ce la uzina din Valencia lucreaza aproximativ 6.000 de oameni.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: fordconcedieri fordford bluemasini electrice