Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Linia de finantare DEBUTANTI IN AFACERI - informatii complete

de Florin Amariei 10 Dec. 2018 4900
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Debutanti in afaceri este o linie de finantare prin care cei interesati de pornirea unei afaceri pot obtine fonduri nerambursabile.

Conform AIPPIMM pot beneficia de prevederile Programului: persoanele fizice, denumite in continuare intreprinzatori debutanti in afaceri, care indeplinesc cumulativ, la data depunerii Formularului de inscriere in program, urmatoarele criterii de eligibilitate:
  • anterior datei inmatricularii societatii in Registrul Comertului nu au mai detinut si nu detine calitatea de actionar sau asociat al unei intreprinderi constituite in Spatiul Economic European;
  • infiinteaza pentru prima data o societate comerciala cu raspundere limitata in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentei Ordonante de urgenta;
  • declara pe propria raspundere, sub sanctiunea legii penale, ca indeplineste conditiile prevazute la lit. b, pe care o depune la Registrul Comertului odata cu cererea de inmatriculare a societatii;
  • sa nu mai fi beneficiat de finantare in cadrul acestui Program.
 
Tipurile de facilitati pentru microintreprinderea S.R.L. – D.
Prin Program se finanteaza implementarea Planurilor de Afaceri, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, in urmatoarele conditii:
  • Alocatie Financiara Nerambursabila – maxim 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 44.821 lei/beneficiar [1];
  • Contributie proprie sau credit bancar – minim 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
 
Garantii acordate de Fondul National de Garantare al Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii S.A. – I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) pentru creditele contractate de societate in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de Ministerului Economiei, cu respectarea conditiilor prevazute in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit si ale F.N.G.C.I.M.M., pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 euro, echivalentul in lei;
 
Scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 (patru) salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior;
 
Scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile de inmatriculare efectuate la Oficiile Registrului Comertului, pentru inregistrarea microintreprinderii, precum si de la plata tarifului pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
 
Categoriile de cheltuieli eligibile:
1) INVESTITIILE IN ACTIVE CORPORALE referitoare la:
  • Terenuri pentru realizarea de constructii/amenajare efectuate in cadrul proiectului, destinate activitatii pentru care s-a solicitat finantarea; achizitionarea de terenuri fara constructie/amenajare efectuate in cadrul proiectului nu reprezinta cheltuiala eligibila in Program; amenajararea pe terenuri inchiriate /concesionate pentru realizarea activitatilor proiectului reprezinta cheltuiala eligibila numai pentru realizarea activitatilor sportive, recreative si distractive (diviziunea 93);
  • Constructii pentru desfasurarea activitatii pentru care s-a solicitat finantarea[2];
  • Achizitionarea de spatii destinate realizarii activitatii pentru care s-a solicitat finantare.
 
Costurile de spatiu cuprind:
  • Spatiu de birouri,
  • Spatiu de productie,
  • Spatiu de desfasurare activitati comerciale si prestari servicii,
  • Spatiu de depozitare.
 
Achizitionarea de mobilier pentru dotarea spatiilor amenajate destinate activitatii pentru care s-a solicitat finantarea;
 
Echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii de lucru, aparate si instalatii de masura, control si reglare, tehnica de calcul, etc;
 
Mijloace de transport marfa in directa legatura cu activitatile codului/codurilor CAEN  pe care acceseaza, cu exceptia  vehiculelor de transport rutier de marfuri, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor.
 
Autoturismele sunt eligibile in cadrul Programului, numai pentru urmatoarele activitati:transporturi cu taxiuri cod CAEN 4932, Activitati de inchiriere si leasing cu autoturisme si autovehicule rutiere usoare cod CAEN 7711 , 8553 Scoli de conducere.
 
Sunt eligibile in cadrul programului  autoutilitare din categoria N1,N2, N3 cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificarile si completarile ulterioare.
 
2) INVESTITIILE IN ACTIVE NECORPORALE referitoare la: brevete de inventie, design industrial, marci de produse si servicii (francize, etichetare ecologica, etc.); realizare site (maxim 10.000 lei).
 
3) ALTE COSTURI DE OPERARE referitoare la:
  • Costuri curente:
  • Materii prime, marfuri
  • Materiale consumabile, materiale auxiliare
  • Costuri de personal (salarii, costuri asigurari sociale)
  • Costuri de training si formare personal;
 
Servicii externe:
  • Contabilitate
  • Consultanta fiscala
  • Consultanta juridica
  • Consultanta in management
  • Consultanta IT
  • Consultant PR
Consultanta pentru intocmirea planului de afaceri, aceasta fiind  singura cheltuiala care se poate realiza inainte de incheierea contractului de finantare.
 
Cheltuielile cu serviciile de consultanta de orice tip  nu pot depasi 4% din valoarea totala eligibila a proiectului, mai putin consultanta. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili in cadrul Programului pot fi numai societati sau organizatii furnizoare de consultanta autorizate, avand ca activitate autorizata una dintre activitatile incluse in cod CAEN clasa 70.
 
Costurile legate de incalzire, gaz, electricitate, curatenie, reparatii, asigurare, apa/canal, gunoi
 
Costuri legate de procesul de vanzare
 
Costuri administrative
 
Chirii pentru spatii de birouri,  productie, de desfasurare activitati comerciale si prestari servicii, depozitare (solicitantul va face dovada inchirierii spatiului pentru care solicita chiria pe o perioada de minim 3 ani);
 
Alte costuri conexe direct legate de codul CAEN accesat in cadrul Programului:
  • racordarea la utilitati: apa, gaz, electricitate, canalizare;
  • infrastructura necesara racordarii la utilitati: drum de acces, reabilitari, amenajari;
  • asigurarea normelor de protectia muncii, de protectia mediului.
 
achizitionarea de instalatii de incalzire sau climatizare aferente spatiului de productie/servicii/comert;
 
Comisionul de garantare aferent anului acordarii garantiei, datorat Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii – S.A. – I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) in cazul garantiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate in cadrul Programului, pentru solicitantii care asigura aportul propriu din credit.
 
Activele achizitionate trebuie sa fie noi.
 
In cadrul Programului contributia in natura nu este eligibila.
 
In cadrul Programului, AFN nu poate fi utilizat pentru:
  • rambursarea imprumuturilor bancare existente;
  • obligatiile exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor la bugetul general consolidat si la bugetele locale;
  • taxa pe valoarea adaugata;
  • dobanda si alte comisioane aferente creditelor;
  • cheltuielile de leasing;
  • dezafectarea centralelor nucleare;
  • achizitia de echipament second-hand;
  • amenzi, penalitati si cheltuieli de judecata.
 
 
OBLIGATII:
In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri are si urmatoarele obligatii specifice:
  • sa notifice in scris cu privire la infiintare, Oficiul in a carui raza de competenta isi are sediul, in termen de cel mult 30 zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta.
  • sa angajeze, cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga si sa mentina in activitate cel putin 2 (doi) salariati de la momentul obtinerii facilitatilor mentionate la art. 5 lit. a) si/sau b) si/sau c) din OUG, pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant;
  • sa reinvesteasca, anual, cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;
  • sa depuna la Oficiul in a carui raza de competenta isi are sediul, situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres, pe o perioada de 3 ani, incepand cu anul in care s-a obtinut ajutorul nerambursabil.
 
Linia de finantare este momentan inactiva, insa pentru 2019 se pregateste redeschiderea ei. Vom urmari evolutia acestui Program si vom anunta imediat cititorii Ideideafaceri despre noutati!


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: finantare afaceridebutanti in afacerifinantare nerambursabila

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

2 programe de finantare nerambursabila pentru antreprenorii din Romania

de Alina Constantinescu
14 Iul 2016
Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a lansat pe 12 iulie primele doua din cele zece programe nationale pe care le...

135.000 de lei finantare nerambursabila pentru firmele cu cel putin 2 ani vechime

de Alina Constantinescu
11 Iul 2016
Incepand cu data de 12.07.2016 ora 10.00 va fi activa aplicatia de inscriere a planurilor de investitii in cadrul Programului de dezvoltare a...

Bani pentru intreprinzatorii debutanti in afaceri

de Idei de afaceri
18 Mai 2016
Pentru Programul dedicat intreprinzatorilor debutanti - SRL-D, suma alocata pentru anul bugetar 2016, aprobata prin anexa nr. 3/36/27 la Legea...

135.000 de lei, finantare nerambursabila pentru afacerile cu cel putin 2 ani vechime

de Idei de afaceri
13 Ian 2016
A fost lansat spre consultare publica Programul Comert 2016, program prin care imm-urile pot obtine de la stat finantari nerambursabile de pana la...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]