de Florin Amariei
29 Iun. 2021
2292
Un nou raport publicat recent releva ca investitorii pun accent pe sustenabilitatea afacerilor in care aleg sa investeasca. Este o premiera pentru dinamica monetara post-pandemie.
Investitorii solicita ca organizatiile sa le puna la dispozitie informatii credibile cu privire la obiectivele lor de mediu inainte de a lua decizii si analizeaza daca aceste obiective sunt bazate pe argumente stiintifice. Pe de alta parte, modul in care o companie isi asuma responsabilitatea pentru gestionarea riscurilor generate de schimbarile climatice, precum si planurile si procesele pregatite pentru a-si atinge obiectivele declarate de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, in conformitate cu Acordul de la Paris din 2015, sunt la fel de importante, subliniaza raportul.
De asemenea, investitorii solicita transparenta si raportari specifice incluse in situatiile financiare ale societatilor, precum si in rapoartele non-financiare.
"In contextul in care tema schimbarilor climatice capata amploare, tot mai multe companii isi anunta obiectivele de a-si reduce amprenta de carbon, numarul celor care s-au angajat public sa atinga nivelul de zero emisii nete triplandu-se in 2020 fata de 2019", potrivit raportului.
Aceasta tendinta este determinata nu numai de presiunea exercitata de investitori, ci si de cerintele tot mai mari ale tuturor partilor interesate (stakeholders), de la clienti si angajati, la factori de decizie politica, ONG-uri si activisti.
Clientii sunt tot mai atenti la angajamentele de sustenabilitate ale companiilor si tin cont de acestea, deoarece vor sa achizitioneze produse pe care le considera sustenabile, arata raportul. De asemenea, ei iau decizii astfel incat obiceiurile lor de consum sa nu afecteze mediul in mod negativ, deoarece se tem de impactul global al schimbarilor climatice.
"Acest aspect este valabil nu numai in cazul companiilor orientate catre clienti persoane fizice, ci si in cazul relatiilor cu alte companii (business-to-business), in care se pune tot mai mult accentul pe sustenabilitate de-a lungul intregului lant de aprovizionare. Numeroase companii au adoptat coduri de conduita pentru furnizorii lor si monitorizeaza riscurile si performanta in linie cu acestea", spun specialistii.
Angajatii sunt o alta categorie de stakeholderi care asteapta angajamente si actiuni specifice din partea companiilor. Ei vor sa lucreze pentru o organizatie ale carei actiuni sprijina sau cel putin nu afecteaza negativ mediul si ai carei lideri coordoneaza eforturile de atingere a acestui scop, precum si sa se implice in stabilirea obiectivelor de mediu ale companiei. Aproape 40% dintre reprezentantii generatiei Millennials mentioneaza sustenabilitatea ca un factor important in decizia de a alege un angajator, subliniaza raportul.
"Pentru a se conforma cerintelor tot mai numeroase si pentru a-si asigura in continuare accesul la finantare, companiile trebuie sa integreze principii legate diminuarea efectelor schimbarilor climatice in toate ariile lor de activitate - guvernanta, strategie, managementul riscului, indicatori si obiective. Este un proces de durata, care presupune un efort mare de planificare si necesita sustinere puternica si supraveghere constanta din partea echipei de conducere. Tranzitia catre o economie globala cu emisii scazute de carbon va necesita investitii anuale de aproximativ 1 trilion de dolari americani, potrivit unei evaluari facute de Comitetul de Lucru pentru Raportare Financiara legata de Schimbarile Climatice, insa studiile in domeniu sugereaza ca acele companii care fac deja pasi in alinierea la principiile ESG au rezultate mai bune decat competitorii lor", a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte Romania, Lider al practicilor de sustenabilitate si energie.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: investitoriafacerisustenabilitate