Zilele trecute am auzit o stire despre numarul start-up-urilor care au fost lansate in Romania in ultimii ani. Se pare ca din miile de afaceri pornite, doar un sfert dintre acestea au reusit. La fel se intampla si in SUA, unde 543 de mii de afaceri sunt lansate lunar si doar jumatate dintre acestea rezista mai mult de 5 ani. Acest esec este cauzat, atat in tara noastra, cat si in SUA, de lipsa fondurilor.
            
	 
	
	
			
	In ultimii ani s-a inregistrat o crestere a institutiilor de microfinantare care ofera solutii la problemele start-up-urilor prin emiterea de microcredite. Microcreditul este un imprumut foarte mic, pe termen scurt, cu o rata scazuta a dobanzii, intalnit la start-up-uri sau persoane care desfasoara activitati independente. In SUA, aceste imprumuturi nu depasesc, de obicei, 35.000 de dolari.
	 
	Microcreditele au aparut, mai intai, ca solutie pentru debitorii din tarile subdezvoltate. Acestea au avut succes in ceea ce priveste sprijinirea antreprenoriatului, incurajand cresterea economica in aceste tari. 
	 
	In continuare sunt prezentate 3 astfel de servicii unice de microcreditare.
	 
	1. TrustLeaf.com
	 
	Microcreditele sunt extinse prin crowdsourcing. Ceea ce face acest serviciu unic este ca proprietarii de afaceri imprumuta numai de la prieteni si familie. Campaniile lor nu sunt accesibile publicului, protejeaza viata privata a debitorului. Cei care imprumuta au infiintat o campanie pe site-ul Trustleaf, oferind toate informatiile necesare despre afacerea lor. Acestia selecteaza, mai apoi, termenii imprumutului. Potentialii debitori au posibilitatea de a alege cateva optiuni de creditare cu rate diferite ale dobanzii, suma minima datorata si diverse termene de rambursare. Debitorii si creditorii ajung la un acord in privinta acestor termeni.
	 
	2. PayPal Working Capital
	 
	PayPal are in prezent mai mult de 148 de milioane de conturi active, procesand mai mult de 9 milioane de plati in fiecare zi. Acest program a fost lansat anul trecut, iar creditele oferite sunt de la 1.000 de dolari la 20.000 de dolari. Acest program are ca obiectiv extinderea in mai multe tari. Ceea ce il face unic este faptul ca rambursarea creditelor se bazeaza pe un procent fix din totalul vanzarilor lunare ale afacerii, creand flexibilitatea pentru un debitor ale carui vanzari sunt greu de prezis.
	 
	3. Bitcoin Brands
	 
	Peter Klampka, CEO al Bitcoin Brands Inc, este prevazator. El prevede ca Bitcoin va fi utilizat ca mijloc de extindere a microcreditelor. Aceasta este o moneda digitala care poate fi trimisa pe internet. Este universala, are cele mai mici comisioane de transfer, restrictii de timp aproape zero si are cea mai rapida rata de transfer comparabil cu creditele traditionale in valuta si cu tranzactiile.
	 
	Bitcoin poate fi trimis de pe un telefon pe altul. Este rapid, ieftin si poate fi universal acceptat de oricine, in orice moment. Rapiditatea bitcoin a castigat si acceptarea publica. Overstock, Expedia si mii de furnizori mici accepta, in prezent, aceasta moneda. 
	 
	Sursa: entrepreneur.com
	 
    
            
            	
        
      
    Tags: afaceristart in afaceristart-upfinantare start-upfinantare afaceremicrocreditemicrofinantare