Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Procedura de evaluare si acordare de fonduri nerambursabile prin Programul SRL-D
In cadrul Programului SRL-D, acordarea de finantare nerambursabila se face de catre Departamentul pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism, prin O.T.I.M.M.C. in a carui raza de competenta isi are sediul social, a unei alocatii financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare.
Procedura de evaluare si acordare de fonduri nerambursabile prin Programul SRL-D, conform Ghidului Solicitantului, se face in doua etape.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
I. Prima etapa de evaluare
7.1 Evaluarea planurilor de afaceri completate on line
Personalul OTIMMC/SIPPIMM va respecta prevederile art 253 ind 1 Cod penal privind conflictul de interese si prevederile Legii 477/2004 privind Codul de conduita a personalului contractual din autoritatile si institutiile publice.
a) Calcularea punctajului planurilor de afaceri se face in timp real si transparent, la completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software. Aplicatia va genera un punctaj pe baza criteriilor prevazute in Anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a OUG nr.6/2011, aprobate prin HG nr. 96/2011. Punctajul minim acceptat este de 60 de puncte, iar aplicatia va genera automat aplicantilor ce nu se inscriu in punctajul minim mesajul „ nu indepliniti criteriul de minim 60 de puncte” in momentul transmiterii formularelor, fara ca aceste formulare sa se inregistreze in baza de date a Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism;
b) Verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, corelarea situatiilor financiare cu planul de afaceri, completarea explicita si cu detalii a tuturor câmpurilor Planului de afaceri, codurile CAEN eligibile, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza Programul,concordanta intre codul CAEN pe care se acceseaza si activitatile propuse in planul de afaceri se realizeaza de catre Unitatile de Programare, Selectare, Evaluare si Contractare(UPSEC) din cadrul O.T.I.M.M.C. sub coordonarea SIPPIMM;
in cazul in care in urma verificarii se constata neindeplinirea criteriilor mentionate la 7.1 b) solicitantului i se transmite scrisoare de respingere.
c) Planurile de afaceri care solicita credit bancar se finanteaza de catre institutia bancara aleasa de catre beneficiar conform criteriilor prevazute in normele de creditare ale acesteia si in normele de garantare ale FNGCIMM;
d) La verificarea si aprobarea planurilor de afaceri se va tine cont de principiul „primul venit – primul servit”, in conditiile realizarii unui punctaj minim de 60 de puncte.
7.2 Analiza din cadrul DIPIMM/OTIMMC are ca finalitate stabilirea uneia din urmatoarele decizii:
a)acceptarea de principiu a Planului de afaceri si includerea in program. Se va transmite acestora de catre OTIMMC o Notificare privind acceptarea de principiu la finantare.
b)respingerea Planul de afaceri - solicitantului i se transmite electronic/fax Scrisoarea de respingere de catre OTIMMC, semnata si stampilata de catre seful de oficiu;
c)solicitarea de clarificari - aplicantului i se transmite Scrisoare de solicitare clarificari de catre OTIMMC. Completarile solicitate se transmit in termen de 48 de ore de la instiintare la O.T.I.M.M.C., iar daca nu raspunde, solicitantului i se transmite scrisoare de respingere.
7.3.Daca in urma analizei Planului de Afaceri si a documentelor atasate on line se constata ca informatiile declarate de solicitant nu sunt corecte/reale, ele generând si un punctaj diferit, mai mic de 60 de puncte, solicitantul va primi scrisoare de respingere de la finantare.
7.4. in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, in situatia in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim prin primirea scrisorii de respingere, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta in aceste situatii.
7.5. Solicitantul se poate adresa O.T.I.M.M.C., formulând o contestatie, in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere.
7.6. Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:
-datele de identificare ale solicitantului;
-obiectul contestatiei;
-motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia;
-dovezile pe care se intemeiaza contestatia;
-semnatura reprezentantului legal si stampila microintreprinderii SRL-D.
7.7. Pentru solutionarea contestatiilor, se va constitui o Comisie de contestatie din cadrul OTIMMC, formata din membrii care nu au participat la evaluarea documentatiei.
7.8. Termenul de solutionare este de 10 zile calendaristice de la data primirii contestatiei. Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin fax sau prin email.
II. ETAPA A II A DE EVALUARE
7.9. Microintreprinderile eligibile de la pct. 7.2. lit.a. vor deschide conturi curente la institutia de credit pentru derularea operatiunilor de incasari si plati, inclusiv utilizarea sumelor aferente AFN, credit bancar sau aport propriu, dupa caz. Pentru intocmirea Contractelor de Finantare, beneficiarii trebuie sa prezinte dovezi certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/ extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii /contract/ linie de credit, emise de o institutie financiara bancara din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile.
Dovada capacitatii de finantare/cofinantare a proiectului va fi prezentata la sediul OTIMMC la momentul semnarii contractului de finantare de catre parti.
7.10. in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finantare in limita bugetului, “SRL-D” de la pct. 7.2 lit.a. si b. vor semna la sediul OTIMMC Contractul de finantare (anexa nr. 3 la prezentul ghid) si vor deschide conturi curente pentru derularea operatiunilor de incasari si plati, inclusiv utilizarea sumelor aferente AFN si contributie proprie.
La semnarea contractului de finantare, microintreprinderea completeaza un angajament de raportare (anexa 5 la prezentul ghid) prin care se obliga sa completeze si sa depuna la O.T.I.M.M.C. raportarile semestriale (anexa 8 la prezentul ghid). in situatii justificate, printr-o adresa catre OTIMMC care il notifica, aplicantul poate solicita prelungirea termenului de incheiere a contractului cu maxim 30 zile.
Sursa - GHIDUL SOLICITANTULUI 2015
Departamentul pentru IMM, mediu de afaceri si turism
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Agropensiunile beneficiaza de fonduri europene
de Bianca TilaAfaceri la inceput de drum. Cum pot accesa fonduri europene nerambursabile
de Bianca TilaSfaturi de la experti in fonduri europene
de Idei de afaceriIMM Invest Plus: Plafonul garantiilor se va majora
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit