Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afaceri in franciza - Cum iti elaborezi manualul de marketing
Informatiile cuprinse in manualul dedicat unei afaceri in sistem franciza asigura mentinerea identitatii francizorului si a omogenitatii retelei de franciza dezvoltate de acesta.
Francizorul poate elabora unul sau mai multe manuale. In general, multi francizori isi stabilesc regulile de operare in trei manuale, respectiv: manualul de marketing; manualul de produs sau serviciu; manualul de identitate vizuala.Cresterea prepelitelor japoneze
Cultura castravetelui anti-diabet
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Iata elementele unui manual de marketing!
Manualul de marketing contine date precum:
Date despre conceptul de afacere
– definirea conceptului afacerii;
– originalitatea sa in raport cu concurenta;
– capacitatea conceptului de a fi reprodus;
– capacitatea conceptului de a aduce profit.
Date despre francizor, respectiv:
– istoricul francizorului, obiectivele acestuia, produsele si serviciile sale;
– organigrama francizorului;
– reteaua de franciza creata de francizor;
– raporturile dintre francizati.
Date despre magazin, unitate, dupa caz (conceptul material al afacerii):
– descrierea locului in care se desfasoara afacerea;
– vecinatati;
– date despre concurenta.
Exemplu. O unitate de preparare si vanzare de gustari calde poate fi descrisa astfel:
– este o locatie in suprafata de 15 metri patrati, cu vanzare la trotuar;
– are peretele de la trotuar complet transparent; este vizibil tot ce se intampla inauntru: modul de preparare (cantarire, productie, mixaj), aspectul lucratorilor, conditii de igiena, fereastra frigiderului de sucuri etc.
Unitatea se afla intre Liceul nr. 4 si statia de autobuz. Distanta fata de liceu este de 50 de metri, iar fata de statie este de 20 de metri. in zona mai exista o unitate similara, situata la 150 de metri, in Piata Gemeni, in suprafata de 30 de mp, care vinde inauntru gustari calde, pizza si sucuri. Pe timpul verii, unitatea concurenta vinde inghetata.
Date despre consumatori:
– numar de potentiali clienti;
– descrierea grupurilor de clientela;
– numarul de comenzi;
– valoarea medie a unei comenzi.
Exemplu. Clientii unitatii sunt:
– jumatate din numarul de elevi ai liceului (aproximativ 5.000 de elevi);
– o cincime din trecatorii spre statia de autobuz (dimineata: 400 de persoane, in timpul zilei 2.000 de persoane, seara 300 de persoane);
– clientii de la intreprinderile din jur, care cumpara pentru pauza de masa prin comenzi telefonice sau direct din magazin: 300 de persoane.
Valoarea unei comenzi: 10 lei.
Nr. de comenzi/zi: luni-vineri – 3.000, sambata – 200, duminica – 50.
Alte date referitoare la:
– aprovizionare;
– tehnici de vanzare;
– gestiunea punctului de vanzare;
– serviciile oferite de francizor;
– informatii despre plata redeventelor.
Articole conexe
Franciza. Ce inseamna, cum functioneaza si exemple de francize in Romania
de Bianca TilaFranciza Spartan: cum poti sa iti deschizi o afacere cu specific grecesc in Romania
de Bianca TilaCum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?
de Idei de afaceriCare sunt avantajele si dezavantajele unui francizat?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit