Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa intrati intr-o afacere de tip franciza
Franciza nu mai este o necunoscuta pentru romani de foarte mult timp. Franciza permite dezvoltarea unei retele impreuna cu perteneri independenti pe baza unui concept performant, vizand transferul de experienta care garanteaza repetarea reusitei respectivei afaceri. Un avantaj este acela ca in perioadele de scadere economica, francizorul poate oferi sprijin francizatului, pentru a trece peste momentele grele.
Franciza este o strategie de dezvoltare a unei afaceri. Este o forma de comert care pune in legatura un francizor – proprietar al unei marci si detinator de know-how – si un comerciant independent care se numeste francizat.Propriul meu plan de afaceri
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Pentru proprietarul afacerii, franciza este un mod de extindere a afacerii. Pentru francizat, este o oportunitate de a deschide si a conduce o afacere sub o marca recunoscuta.
O franciza se deschide atunci cand francizorul autorizeaza un francizat sa utilizeze marca si metodele sale de organizare a afacerii. Francizatul este de acord sa functioneze conform conditiilor stipulate in contractul de franciza, iar francizorul acorda francizatului sprijin si asistenta in deschiderea si derularea afacerii. In contrapartida, francizatul plateste francizorului o taxa de intrare in reteaua de franciza (numita si taxa de franciza – entry fee) si o taxa periodica (numita redeventa – royalties).
Prin taxa de intrare sunt remunerate investitiile francizorului in dezvoltarea marcii si serviciile furnizate de acesta francizatului inaintea deschiderii economice in regim de franciza.
Taxa periodica va compensa serviciile furnizate pe toata durata contractului. Pe perioada contractului de franciza, francizorul poate controla modul in care francizatul respecta angajamentele asumate prin contractul de franciza.
Daca nu sunteti decis daca este cazul sa intrati intr-o astfel de afacere de-a gata, este bine sa stiti ca 92% dintre afacerile in franciza sunt operationale dupa 5 ani de functionare, in timp ce doar 20% din start-up-uri mai raman in picioare dupa 5 ani.
Mai mult, o franciza este mai usor de verificat daca merge sau nu, in timp de o afacere personala poate fi verificata doar in momentul in care functioneaza, uneori prea tarziu.
Franciza este conceptul de marketing cu cel mai mare succes creat vreodata. Volumul afacerilor dezvoltate in sistem de franciza este impresionant. Peste 80 de activitati comerciale utilizeaza franciza pentru comercializarea produselor si serviciilor pe piata.
Numarul si diversitatea sectoarelor de activitate care ofera bunuri si servicii clientilor prin sistemul de franciza sunt in crestere.
Pentru a avea o imagine asupra segmentelor de piata in care a patruns sistemul francizei, iata cateva domenii de activitate in care aceasta metoda de comercializare este utilizata: fast-food, restaurante, cafenele, hoteluri, moteluri, productia si comercializarea unei game diverse de bunuri, servicii de contabilitate, agricultura, galerii de arta, centre de reparatii auto, spalatorii auto, leasing financiar, saloane de frumusete si slabire, constructii, afaceri imobiliare, ambalaje pentru prezentarea alimentelor si bauturilor, divertisment, saloane pentru sanatate, aprovizionare si servicii industriale, tipografie, edituri, scoli, gradinite si after-school, sport-recreere, agentii de turism, servicii de curatenie si intretinere, fotografie aeriana, servicii de educatie infantila pentru copii de la 0 la 3 ani, training in management si afaceri, servicii din domeniul bancar, servicii IT, inchirieri auto, modeling si multe altele.
Francizarea este o forma de organizare complexa, cu multe fatete, versatila si dinamica. Multele beneficii ale francizei includ capacitatea ei de a facilita expansiunea si adoptarea de practici bune de afaceri, sa ofere oportunitatea nu numai de investitie, dar si de training si dezvoltare a antreprenoriatului si sa promoveze cresterea IMM-urilor.
Cititi informatii utile si complete despre cum sa alegi franciza potrivita >>
Articole conexe
Franciza. Ce inseamna, cum functioneaza si exemple de francize in Romania
de Bianca TilaFranciza Spartan: cum poti sa iti deschizi o afacere cu specific grecesc in Romania
de Bianca TilaCum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?
de Idei de afaceriCare sunt avantajele si dezavantajele unui francizat?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit