Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Franciza - marca si know-how-ul puse in slujba spiritului antreprenorial

de Dragos Craciun 18 Sep. 2014 4593
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

O marca puternica reprezinta pentru cumparator garantia calitatii iar pentru francizat posibilitatea de a intra pe piata beneficiind de notorietatea unei marci puternice.

 
Transmiterea know-how-ului aduce pentru francizat in primul rand un model de afaceri in prealabil testat, deci conditii de risc inferioare. Pe de alta parte, in cadrul etapelor necesare demararii propriu-zise a intreprinderii, francizatul va beneficia de supervizare si asistenta din partea francizorului.

Mai mult, pe intreaga perioada de desfasurare a francizei, francizatul va fi parte componenta a retelei comerciale, pastrandu-si insa independenta si autonomia. In acest fel experienta comuna va interactiona intr-un mod constructiv cu spiritul antreprenorial al francizatului.
 
Economia romaneasca, aflata intr-o perioada de expansiune, este caracterizata printr-o crestere a consumului intern. Aceasta nevoie continua de bunuri si servicii nu este insa dublata de imbunatatire calitativa a ofertei din partea producatorilor interni. 
 
Care este explicatia? Se poate cu usurinta remarca inclinatia romanilor catre produsele importate. Din nou se poate lansa aceeasi intrebare: de ce? 
 
Datele problemei pot fi formulate in felul urmator. Consumatorii asteapta calitate in schimbul pretului platit. Marca reprezinta prin insasi definitia sa garantia calitatii. Spre exemplu, produsele achizitionate de la un distribuitor cu o marca sinonima standardelor ridicate, de genul Carrefour, Cora sau Metro, vor beneficia de marca distribuitorului. In acest fel clientul va putea cumpara si produse care nu beneficiaza de o marca puternica, atata timp cat imaginea distribuitorului ii ofera acestuia garantie.
 
Problema intreprinzatorilor romani este reprezentata de numarul prea mic al unor marci solide. Pentru un agent economic valorificarea pe plan local a unei marci cunoscute la nivel international ofera avantajul preluarii standardelor de calitate si crearii unei imagini asociate acestei calitati.
 
Dezvoltarea unui sector privat puternic devine imperativa. Perioada de tranzitie prin care economia romaneasca a trecut nu i-a permis indeplinirea acestui obiectiv. Franciza sau, altfel spus, experienta colectiva pusa in serviciul unei retele comerciale, asigura valorificarea spiritului intreprinzator al investitorului prin punerea la dispozitie a unei marci puternice si a know-how-ului colectiv.

Prin franciza, atat francizorii, cat si francizatii obtin avantaje. Pentru societatile romanesti care beneficiaza de avantajul unei marci puternice sitemul francizarii reprezinta o oportunitate de dezvoltare. Dar ce este mai important este faptul ca in acest fel se asigura transferul de cunostinte catre noii agenti economici.
 
 


Tags: afacerefrancizaknow-howfrancizatmarcafrancize

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum poti deschide o franciza in Romania?

de Bianca Tila
01 Aug 2022
Toti mai multi romani vor sa-si inceapa viata in antreprenoriat, insa neavand indrumare renunta usor la idee. Cumpararea unei francize este o...

Registru National de Franciza pentru monitorizarea afacerilor

de Florin Amariei
25 Oct 2018
Romania va implementa un Registru National de Franciza pentru monitorizarea afacerilor. Guvernul Romaniei a adoptat un proiect de lege prin care...

Franciza sau cum faci tu bani pe ideea altcuiva

de Florin Amariei
18 Nov 2019
De cate ori ai avut indoieli asupra unei idei sau, pur si simplu, nu ai vrut sa iti asumi un risc in plus prin a deschide un nou business? Ei bine,...

Vrei o cafenea in sistem franciza?

de Andreescu Sorin
13 Iun 2016
Te gandesti de mult ce afacere sa iti deschizi? Ce spui de o cafenea in franciza? Ai o afacere asigurata, iar logistica vine de la francizor. De...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]