Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Franciza - marca si know-how-ul puse in slujba spiritului antreprenorial

de Dragos Craciun 18 Sep. 2014 4725
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

O marca puternica reprezinta pentru cumparator garantia calitatii iar pentru francizat posibilitatea de a intra pe piata beneficiind de notorietatea unei marci puternice.

 
Transmiterea know-how-ului aduce pentru francizat in primul rand un model de afaceri in prealabil testat, deci conditii de risc inferioare. Pe de alta parte, in cadrul etapelor necesare demararii propriu-zise a intreprinderii, francizatul va beneficia de supervizare si asistenta din partea francizorului.

Mai mult, pe intreaga perioada de desfasurare a francizei, francizatul va fi parte componenta a retelei comerciale, pastrandu-si insa independenta si autonomia. In acest fel experienta comuna va interactiona intr-un mod constructiv cu spiritul antreprenorial al francizatului.
 
Economia romaneasca, aflata intr-o perioada de expansiune, este caracterizata printr-o crestere a consumului intern. Aceasta nevoie continua de bunuri si servicii nu este insa dublata de imbunatatire calitativa a ofertei din partea producatorilor interni. 
 
Care este explicatia? Se poate cu usurinta remarca inclinatia romanilor catre produsele importate. Din nou se poate lansa aceeasi intrebare: de ce? 
 
Datele problemei pot fi formulate in felul urmator. Consumatorii asteapta calitate in schimbul pretului platit. Marca reprezinta prin insasi definitia sa garantia calitatii. Spre exemplu, produsele achizitionate de la un distribuitor cu o marca sinonima standardelor ridicate, de genul Carrefour, Cora sau Metro, vor beneficia de marca distribuitorului. In acest fel clientul va putea cumpara si produse care nu beneficiaza de o marca puternica, atata timp cat imaginea distribuitorului ii ofera acestuia garantie.
 
Problema intreprinzatorilor romani este reprezentata de numarul prea mic al unor marci solide. Pentru un agent economic valorificarea pe plan local a unei marci cunoscute la nivel international ofera avantajul preluarii standardelor de calitate si crearii unei imagini asociate acestei calitati.
 
Dezvoltarea unui sector privat puternic devine imperativa. Perioada de tranzitie prin care economia romaneasca a trecut nu i-a permis indeplinirea acestui obiectiv. Franciza sau, altfel spus, experienta colectiva pusa in serviciul unei retele comerciale, asigura valorificarea spiritului intreprinzator al investitorului prin punerea la dispozitie a unei marci puternice si a know-how-ului colectiv.

Prin franciza, atat francizorii, cat si francizatii obtin avantaje. Pentru societatile romanesti care beneficiaza de avantajul unei marci puternice sitemul francizarii reprezinta o oportunitate de dezvoltare. Dar ce este mai important este faptul ca in acest fel se asigura transferul de cunostinte catre noii agenti economici.
 
 


Tags: afacerefrancizaknow-howfrancizatmarcafrancize

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Franciza. Ce inseamna, cum functioneaza si exemple de francize in Romania

de Bianca Tila
12 Mar 2024
Franciza este un model popular pentru afacerile in ascensiune. Daca afacerea ta vrea sa se extinda sau este foarte cautata de clienti din alte orase...

Franciza Spartan: cum poti sa iti deschizi o afacere cu specific grecesc in Romania

de Bianca Tila
01 Dec 2023
Printre afacerile de succes din Romania se numara francizele. Cu ajutorul francizelor, antreprenorul incepator are ocazia de a invata strategii de...

Cum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?

de Idei de afaceri
24 Iun 2024
Daca vrei sa iti francizezi afacerea trebuie sa apelezi la o firma specializata. In acest fel, afacerea ta se va extinde, ajungand la cat mai multi...

Care sunt avantajele si dezavantajele unui francizat?

de Idei de afaceri
24 Iun 2024
Pentru francizat, avantajele optiunii pentru o afacere in sistem de franciza sunt numeroase, iar cele mai evidente le veti gasi mai jos. Prin...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]