Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Francize - Magazin cu articole pentru copii
Francize - Magazin cu articole pentru copii
Cultura castravetelui anti-diabet
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
“Tot ceea ce va doriti pentru copilul dvs., intr-un singur magazin!” Sub acest slogan functioneaza reteaua Miniblu, ce se adreseaza copiilor cu varsta intre 0 si 8 ani.
Numele “Miniblu” a fost lansat in 2003, in cadrul farmaciilor Sensiblu, unde a fost creata o zona speciala in care se comercializau produse pentru bebelusi. In paralel a fost dezvoltat conceptul de retea independenta de magazine, primul magazin exclusiv Miniblu fiind deschis in 2004. Compania a fost preluata apoi de fondul de investitii Gemisa si tot atunci a inceput dezvoltarea accelerata.
Miniblu, prin structura magazinelor, ofera o solutie parintilor in vederea eficientizarii timpului, reducerii stresului, reducerii efortului necesar in momentul cumparaturilor pentru copii. Aici se comercializeaza articole pentru gravide, pentru alaptare, carucioare si accesorii, hainute si incaltaminte pentru copii mai mici sau mai mari. In plus, pe rafturi sunt expuse multe jucarii: din plus, din plastic, creative si educative, rechizite si ghiozdane. Nu lipsesc nici locurile de joaca, leaganele, cartile pentru copii, CD-urile si DVD-urile despre si pentru bebelusi, nici produsele pentru baia si igiena copilului: olite, cadite, creme, sampon, sapun, ulei etc.
Cu aproximativ un an in urma, compania a decis sa se extinda in sistem de franciza, iar astazi are deschise deja cinci unitati francizate. Intreprinzatorii sunt interesati sa aiba o asemenea afacere datorita faptului ca produsele pentru copii sunt mereu cautate, iar investitia nu este foarte mare.
Pe langa taxa de franciza de 5.000 de euro, care include programe de training cu angajatii si manualul operational, cei interesati de afacere trebuie sa mai investeasca o suma de cateva zeci de mii de euro in amenajarea magazinului.
Acesta trebuie sa aiba o suprafata cuprinsa intre 80 si 150 de metri patrati si sa fie situat in zone comerciale cunoscute din orase cu peste 60.000 de locuitori. Pentru ca amplasamentul sa capete imaginea Miniblu e necesara o suma de 12.000-20.000 de euro, in functie de dimensiune si de lucrarile necesare. Acesti bani acopera amenajarea, mobilierul si sistemul informatic. Investitia totala este de cca 300 euro/mp.
• Taxa de franciza este de 5.000 eur (fara TVA)
• Redevente lunare sunt calculate cu 3% din vanzarile nete lunare ale magazinului.
• Durata contractului de franciza este de 5 ani.
Francize - Magazin cu articole pentru copii
Ce va primi francizatul Miniblu
?
In primul rand, sunt avantajele de marketing. Intreprinzatorul se va asocia cu marca Miniblu deja cunoscuta de public la nivel national.
De asemenea, va avea acces la un fond de publicitate care il va ajuta sa imbunatateasca gradul de recunoastere a numelui sau, precum si sa-si mareasca numarul de clienti. Va obtine o putere de cumparare semnificativa deoarece s-a alaturat unui sistem cu putere mult mai mare de negociere, cu furnizorii, de exemplu, decat un operator independent.
Programele training cu angajatii si manualul operational ofera francizatului posibilitatea de a fi instruit cu privire la fiecare aspect al afacerii. Exista avantajul operarii unui sistem testat, si a carui eficienta a fost dovedita de multi operatori.
Pentru a functiona, o unitate francizata are nevoie de patru angajati. Potrivit reprezentantului companiei, principalele calitati pe care trebuie sa le aiba potentialul francizat sunt „dorinta de a avea succes in afacere, capacitati organizatorice si administrative“. Intreaga retea de magazine a avut, anul trecut, o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro. Pentru acest an, conducerea Miniblu se asteapta la dublarea businessului.
Astazi, in Romania functioneaza 25 de magazine Miniblu, dintre care cinci sunt operate in sistem de franciza. Acestea sunt amplasate in orase precum Bucuresti, Ploiesti, Timisoara, Arad, Cluj, Oradea, Bacau, Pitesti, Sibiu, Iasi, Targu-Mures, Constanta, Bistrita, Alba-Iulia, Satu- Mare, Oradea si Suceava.
Aceasta retea distribuie in exclusivitate cateva marci internationale cunoscute dedicate copiilor: Orchestra, Pomme, Framboise, Max Cosi, Quinni, Stokke, Lamaze sau Bontempi.
Strategia de dezvoltare viitoare a companiei Miniblu este operarea de investitii directe doar pe suprafete mari, lasand locatiile mai mici investitiilor in regim de franciza. Pana la finele anului 2010, compania isi propune ca partenerii francizati sa reprezinte aproximativ 70% din retea.
Articole conexe
Franciza. Ce inseamna, cum functioneaza si exemple de francize in Romania
de Bianca TilaCum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?
de Idei de afaceriCosturile unei francize. Care sunt cheltuielile initiale?
de Idei de afaceriFranciza 5 to go: taxe si conditii
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit