Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
Este deja un lucru obisnuit ca in marile centre comerciale sa existe un spatiu de joaca pentru copii. In general insa, aici copiii nu sunt foarte bine supravegheati de catre personalul insarcinat cu acest lucru, mai ales daca accesul la aceste spatii este gratuit.
Un intreprinzator din Koln a preluat aceasta idee a supravegherii copiilor in timp ce parintii sunt la cumparaturi si a adus infiintand spatii speciale cu aceasta destinatie in cadrul marilor centre comerciale.
Cultura castravetelui anti-diabet
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Propriul meu plan de afaceri
Ceea ce a demarat initial ca o completare la programul de gradinita, se dezvolta in prezent ca o afacere cu o cifra de afaceri impresionanta. Cheia succesului: clubul se finanteaza nu numai prin contributia parintilor, ci inainte de toate prin intermediul marilor lanturi comerciale.
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
Distractie pentru copii si confort pentru parinti
Christian Hocke si sotia sa, Anette, se enervau atunci cand trebuiau sa mearga la cumparaturi impreuna cu fiul lor in varsta de doi ani. Vaicareala, smuceala, tipete – un adevarat chin. Stresul pe care-l traiau in aceste situatii l-a condus pe Hocke la o idee de afacere: supravegherea organizata a copiilor, in sectorul privat, pe durata cumparaturilor facute de parinti. In urma unei pregatiri care a durat un an si jumatate si a unei serioase documentari, el a infiintat Clubul Picilor.
De atunci parintii, in schimbul unui pret de maximum 3 euro pe ora, isi pot lasa copiii sa se joace supravegheati de educatori, in mijlocul centrului comercial din Koln, ei putand astfel sa-si faca linistiti cumparaturile.
Cu ajutorul unui aparat de receptie, parintii sunt accesibili permanent pe durata cumparaturilor. Daca odraslele raman in Club mai mult de doua ore, tariful scade la 2 euro, iar daca un parinte lasa in ingrijire doi copii, tariful este redus la jumatate.
Insa banii nu provin in principal din contributiile parintilor, ci inainte de toate din comertul cu amanuntul. Hocke s-a orientat spre centre comerciale din tara si strainatate, unde comerciantii finanteaza deseori, prin intermediul contributiilor provenite din costurile de publicitate, amenajari pentru copiii gazduiti la club.
Hocke pune in practica ideea in centrul orasului si incearca sa obtina ca partener de cooperare reprezentanti ai comertului cu amanuntul. Argumentul lui este ca in cazul in care comerciantii orasului nu ar fi preluat initiativa si nu s-ar fi implicat, ar fi pierdut segmentul de clienti reprezentat de parintii cu copii in centrele comerciale.
Insa parintii daca isi stiu odraslele bine ingrijite, nu vor face cumparaturi in centrele comerciale cat mai rar, ci vor cheltui multi bani in magazinele acestora. Pentru ca a face cumparaturi fara stres favorizeaza consumul.
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
Clubul are printre membri cateva mari lanturi comerciale
Dupa o anevoioasa perioada de „cersit”, Hocke a ajuns astazi pe calea succesului. Lanturi comerciale uriase precum Kaufhof, Karstadt, C&A, Sinn-Leffers, Douglas si Movenpick, au fost convinse sa adere la ideea sa inca de la inceput, intreprinderile mici fiind atrase ulterior. Deja 40 de comercianti sunt membri ai clubului. Intr-o serie intreaga de super-market-uri, parfumerii, saloane de coafura, magazine de imbracaminte si incaltaminte, dar si in cabinete medicale, case de asigurare medicala sunt expuse la casierii brosurile informative ale clubului, iar in vitrine sau sali de asteptare pot fi vazute afise pe pereti.
Costurile apartenentei la Club se ridica in cazul „colosilor comerciali” pana la 10.000 euro pe an. Contributia de aderare la club se stabileste in functie de suprafata comerciala si cifra de afaceri a fiecaruia. De exemplu: o intreprindere cu o suprafata comerciala de 2.000 de metri patrati si cu o cifra de afaceri lunara de pana la 250.000 euro, plateste 250 euro pe luna. Fondatorul a implicat si industria in aceasta lucrare, dar nu in calitate de membru al clubului, ci ca sponsor.
Astfel Telekom-ul a pus la dispozitie aparatul de receptie si centrala telefonica, mai multe edituri au donat carti pentru copii, producatorii de jucarii au livrat jucarii in conditii extrem de avantajoase, o parte dintre ele aproape gratis.
Intre timp fondatorul a angajat 4 educatoare si in caz de nevoie – mai ales sambata – angajeaza ajutoare pe care le plateste cu ora. Clubul Picilor este deschis de luni pana vineri de la ora 9.00 la 19.00 si sambata de la 9.00 la 16.00. In medie vin zilnic 20 de copii pentru aproximativ doua ore si jumatate, pe o suprafata de 400 de metri patrati, aceasta insemnand mai mult de 5.000 de copii pe an.
In al doilea an de functionare fondatorul a atins o cifra de afaceri de 125.000 euro. Cea mai mare suma, aproape 100.000 euro provenea de la comerciantii cu amanuntul. In primul an clubul nu a inregistrat nici un profit, dar nici pierderi.
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
O tehnica interesanta de marketing
Clubul ofera parintilor care cheltuiesc o suma importanta in magazinele partenere reduceri la serviciul pentru copii. Persoana care face cumparaturi in valoare de 500 euro de la membrii clubului, nu plateste nimic pentru supravegherea copiilor. „Astfel dam un impuls vanzarilor magazinelor partenere”, explica intreprinzatorul.
Hocke isi promoveaza serviciile prin scrisori publicitare, care sunt expediate la sponsori si gradinite, prin afise si manifestari active de publicitate. In cadrul evenimentului pe tema ingrijirii dintilor intitulat “Copii care musca” au venit 200 de copii in club. Case de asigurare medicala, producatori in domeniu, medici stomatologi au sponsorizat aceasta actiune.
„Am profitat de pe urma acestei actiuni cu totii. Clubul s-a facut cunoscut, medicii, casele de asigurare medicala si producatorii si-au facut relatii personale cu clientela”, spune intreprinzatorul german. In plus, sponsorizarea in domeniul social ajuta la promovarea imaginii. Sub motto-ul „Copii cu perspectiva” sunt planificate teste oftalmologice la firme de optica, iar in magazinele de incaltaminte consultanta in domeniul ghetelor de alergari.
Zilele de creatie ale Clubului Picilor cu activitati diverse ca de exemplu pregatirea prajiturelelor de Craciun impreuna cu brutariile din oras, gatitul si pictatul sunt foarte agreeate de copii si parinti deopotriva. Pentru a atrage si clientela ocazionala, Hocke face reclama in zona pietonala cu ajutorul unui clovn si al afiselor. Insa celelalte masuri de publicitate ajuta mai mult, deoarece firma este plasata la etajul al doilea; spatiile de la parter din centrele comerciale nu pot fi luate in calcul din cauza chiriilor foarte ridicate.
Pentru a se putea erija intr-o statie pilot pentru toate temele legate de copil, Hocke colaboreaza cu scoli de limbi straine si calculatoare, organizatii caritabile, precum cei care organizeaza cursuri pe tema „Mama si copilul” . El pune la dispozitie in cadrul clubului spatiu pentru manifestari, informeaza in scrisorile publicitare despre diferite actiuni si incaseaza in schimb comisioane, plus o parte din costul chiriei.
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
Baza de date este un capital insemnat
In prezent Hocke are inregistrate 1800 de nume de familii in fisierul de adrese si mai mult de un sfert din parinti sunt clienti permanenti. Daca un membru sau un sponsor planifica o actiune, tanarul fondator in varsta de 35 de ani, informeaza parintii in numele clubului. De exemplu: „Dorim sa va informam asupra ofertei magazinului universal XY.” Din principiu, Hocke nu face cunoscuta nici un fel de adresa sponsorilor sau comerciantilor, fara acordul parintilor. Obiectivul sau la sfarsitul anului in curs, este un fisier cu 6.000-7.000 de nume de familii. „Atunci totalitatea membrilor ar deveni pentru comercianti cu adevarat interesanta.”
Un alt avantaj pentru sponsorii din industrie si comert ar fi ca prin intermediul software-urilor specializate Hocke prelucreaza in fiecare luna un raport al clubului, care face o statistica asupra clientilor, magazinelor vizitate in care s-au facut cumparaturi, asupra marfurilor cumparate si sumelor cheltuite.
Baza o reprezinta aeuroinistrarea clientilor si sistemul de reduceri. Parintii completeaza un formular „Clubul Piticilor” cu date privind varsta si sexul copiilor, precum si adresa, inclusiv numarul de telefon. Colaboratorii lui Hocke noteaza orele la care au fost adusi si luati copiii si introduc datele in calculatorul firmei.
Sistemul de reduceri faciliteaza realizarea unei analize exacte a comportamentului parintilor in timpul cumparaturilor. Parintii care cumpara de la comerciantii care au aderat la club, prezinta chitantele pentru a putea beneficia de sistemul de reduceri. Pe calculator se estimeaza cine, ce sume si in ce magazine partenere a facut cumparaturi – de exemplu, un criteriu de sortare este codul postal.
Francize: Supravegherea copiilor in timpul cumparaturilor
O idee buna poate fi vanduta ca franciza
In prezent, Hocke se afla in mod cert pe punctul de a inocula aceasta idee comerciantilor cu amanuntul, lanturilor comerciale si filialelor. El doreste sa extinda acest concept si in afara tarii, oferindu-le posibilitatea de a intra in club printr-un sistem de tip franciza. „Prin aceasta eu as garanta primitorului de francize o cifra de afaceri de baza, de fapt, contributia la club a marilor lanturi de magazine din regiunea lor”, spune Hocke despre conceptul sau.
Taxa de intrare in franciza ar fi de 10.000 euro, cea curenta stabilindu-se in primul rand in functie de contributiile de apartenenta ale comerciantilor atrasi de aceasta idee (probabil 10 %).
Investitiile sunt cifrate de Hocker la 55.000 euro pentru cel mai mic club posibil – cu o suprafata de 150 de metri patrati, el investind in jur de 125.000 euro.
Daca munca sa de convingere va avea succes si in afara tarii, aceasta inseamna ca pana la sfarsitul anului vor putea demara cinci beneficiari ai francizei. La ora actuala Hocker poarta discutii cu persoane interesate in mai multe orase mari din Germania.
Articole conexe
Franciza. Ce inseamna, cum functioneaza si exemple de francize in Romania
de Bianca TilaFranciza Spartan: cum poti sa iti deschizi o afacere cu specific grecesc in Romania
de Bianca TilaCum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?
de Idei de afaceriCare sunt avantajele si dezavantajele unui francizat?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit