de Alexandra Popescu
03 Aug. 2014
4434
Unul dintre cele mai bune instrumente pe care francizorii il au in arsenalul lor este marketingul, care trebuie utilizat in mod constant. Asta inseamna sa fii intotdeauna in cautarea unor moduri noi si creative pentru a lua cuvantul.
Nikhil si Purvi Parekh stiu cum sa vanda. Inainte de deschiderea francizei lor - "Men In Kilts", au cautat mereu noi clienti. Acestia au spus mai multe despre marketingul francizei intr-un interviu acordat site-ului entrepreneur.com.
Cei doi detin franciza din luna mai a anului 2014. Potrivit acestora, franciza ofera o modalitate buna de a mentine o afacere si functioneaza mai rapid. Este un brand stabilit, un proces dovedit, format cuprinzator si un suport de sistem care ajuta la cresterea afacerii. Nu trebuie sa reinventezi roata si sa inveti lucruri intr-un mod greu. Un alt avantaj al francizei este, spun ei, ca te poti aventura intr-o industrie despre care nu stii prea multe. Cu Men In Kilts, acestia au flexibilitate ridicata in a fi creativi in privinta vanzarilor si a cresterii afacerii.
Inainte de a deveni proprietari de franciza, cei doi lucrau in domeniul IT si in industria de ingrijire a sanatatii, avand o experienta combinata de 25 de ani. Mai au si o afacere de investitii imobiliare in care sunt implicati de peste cinci ani.
Au ales aceasta franciza in special datorita marcii si conceptului. Dupa mai multe cercetari, Men In Kilts s-a remarcat. In plus, i-a atras faptul ca franciza se concentra pe serviciul clienti. Au vazut un gol in aceasta afacere si au decis sa il umple. Ei spun ca oamenii sunt intotdeuna intrigati si incantati sa vada tehnicile lor de kilturi si asta face marketingul mai usor. Odata ce cineva vede tehnicienii in kilturi, ei sunt incantati sa le povesteasca prietenilor si familiei si posteaza fotografii pe platformele sociale.
Cheltuiala de dinainte de deschidere a fost destul de mare, ajungand la 76.500 de dolari. Taxele initiale au fost cele mai scumpe, cheltuind pentru ele 62.500 de dolari, uneltele si echipamentele au ajuns la 3.000 de dolari, vehiculele si ambalarea la fel, marketingul i-a costat 4.000 de dolari, uniformele 1.000 de dolari, iar restul au fost cheltuiti pe calatorii si taxe legale.
Ei spun ca au urmarit industria si peisajul concurentei din zona lor atunci cand a fost vorba de cercetare. Au discutat cu proprietari de francize si au primit sfaturi cu privire la "do" si "don’t". Au cercetat si online pentru a intelege industria, piata, francizele.
Provocarea cea mai neasteptata cu care s-au confruntat a fost lupta pentru a gasi un pret rezonabil al asigurarii de raspundere civila si acoperire a compensarii lucratorilor. Au avut nevoie de timp sa inteleaga regulile si reglementarile Carolinei de Nord si modul in care functioneaza industria de asigurari acolo.
Ei ii sfatuiesc pe cei care isi doresc propria franciza sa vanda si sa nu se opreasca niciodata din promovarea afacerii. Marketingul este traditional fiecarei afaceri. Cei doi mergeau in cafenele, magazine alimentare si restaurante chiar si atunci cand nu munceau, iar in conversatii oamenii doreau sa afle mai multe despre ceea ce fac.
Pe viitor, doresc sa isi extinda afacerea, mai ales ca sunt la inceput de drum cu aceasta. Doresc sa creasca marketingul pe o zona mai larga si sa devina un brand cunoscut pentru curatarea exteriorului.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacerimarketingfrancizasfaturi afaceripromovare afaceremen in kilts