de Alexandra Popescu
06 Iun. 2014
5935
Chiar si in anul 2014 francizele incep sa isi revina. In cele ce urmeaza avem top 5 francize care conduc drumul si despre care va vom spune strategiile lor de succes, dar si planurile pentru viitor.
I. Anytime Fitness
Ocupanta primului loc se bucura de aproximativ 1,9 milioane de membri, fiind o comunitate mare care se mareste tot mai mult in fiecare an. In plus, cele 24 de ore sunt ocupate in sala de sport de clienti, angajati si francizati care sunt cei mai entuziasti oameni din industria fitness.
Aproximativ 2.500 din cluburile Anytime se axeaza pe oameni si cultura. Compania isi selecteaza angajatii pe care ii trateaza bine, angajandu-se in ideea ca un loc de munca trebuie dezvoltat si provocator, nu unul stagnant sau plictisitor. Clientii sunt incantati de disponibilitatea celor 24 de ore si sunt tratati foarte bine de catre personal si antrenori.
II. Hampton Hotels
Compania numara aproximativ 1 .900 de unitati in intreaga lume si a devenit semnul distinctiv de prietenie american, de curatenie si comoditate in sectorul valoare-pret hotelier.
In timpul recesiunii, Hampton a profitat de ocazie pentru a-i atrage pe cei care isi doreau o vacanta de valoare. Cel mai interesant aspect a fost si internationalizarea brandului. Anul trecut, Hamptons a fost deschis si in Polonia, Rusia, Tarile de Jos si Romania, iar, in plus, a setat locatii in 14 state americane.
III. Subway
2013 a adus mai multe etape pentru Subway. Cel mai important, imperiul sandwich-urilor a trecut de 40.000 de magazine in luna august, ceea ce il face cel mai mare lant de restaurante din lume. Subway a deschis inca 1.600 de magazine internationale anul trecut, inclusiv primele restaurante in Kenya, Djibouti si Estonia. In plus, acestia s-au extins si in locatii precum colegii, aeroporturi si facilitati medicale, toate ajutand la o crestere pe plan intern.
IV. Supercuts
Un cuplu al anilor trecuti Supercuts, unul din liniile de valoare de baza a imperiului hair-salon Regis, a reconstruit programul de franciza, a adus directori noi, tactici de recrutare noi si o noua energie pentru a extinde lantul de 2.300 de unitati. Acum marca a vazut rezultatele. Supercuts a avut succes in orientarea multiunitatilor francize, ajutandu-le sa le deschida mult mai rapid. Deoarece magazinele sunt conduse de manageri, iar proprietarii nu trebuie sa fie hair-stylisti, Supercuts a activat recrutarea francizelor business-savvy, care nu ar putea fi interesate de operatiunile de zi cu zi.
Insa se afla in acest top deoarece sunt buni la vanzarea unitatilor.
V. Jimmy John’s Gourmet Sandwiches
Poate vi se pare ca aceste magazine a aparut aproape peste noapte, insa compania se bucura de 2.000 de unitati, incluzand 275 din anul 2013, fiind rezultatul unui program de franciza din 2002 care se concentra pe disciplina si metodologie.
Compania nu ofera oferte speciale, cupoane sau editii limitate ale elementelor din meniu. Se bazeaza pe meritatele lor sandwich-uri, chips-uri, biscuiti si muraturi, pregatite foarte rapid si cu mult optimism. Jimmy asteapta o crestere similara si in urmatorii ani.
Tags: afacerifrancizeantreprenoristart in afaceri