de Florin Amariei
14 Ian. 2019
2923
Un antreprenor care-si doreste succesul este tot timpul in garda, asadar iata 3 trenduri pe care ar trebui sa le urmaresti in 2019.
Sincronizarea dintre anul care s-a incheiat de doua saptamani si 2019 pare sa fie una cat de cat potrivita, intrucat analistii si expertii din domeniul afacerilor sustin ca urmatoarele 3 trenduri vor trebui urmarite cu atentie si, pe cat posibil, implementate.
Serviciu de clienti smart
Multe afaceri mai mari deja si-au implentat un astfel de serviciu, insa clientii romani sunt mai reticenti atunci cand vine vorba de roboti si inteligenta artificiala. In plus, multe companii din Romania nu isi permit o astfel de investitie. Intelegem, asadar, ca un serviciu de clienti smart in 2019 este legat, in primul rand, de catre abilitatea angajatilor tai de a face din clientii ocazionali, clienti recurenti. Trebuie ca abordarea firmei tale sa fie un prietenoasa, dar profesionista. In functie de serviciul pe care il oferi sau produsul pe care il vinzi, va trebui sa iti ajustezi serviciul de clienti smart astfel incat sa poti multumi marea majoritate a celor care-ti trec pragul. Daca simti ca nu poti efectua o analiza completa din acest punct de vedere, atunci nu te sfii sa apelezi la consultanti care te pot ajuta sa iti creionezi imaginea potrivita pentru a lua masurile necesare succesului tau in 2019.
Date. Date. Date.
Foloseste-te de ele. Era big data a inceput deja, asadar baza ta de date trebuie sa fie una organizata eficient si inteligent. Nu vei putea supravietui in mediul romanesc antreprenorial fara sa stii cine iti sunt clientii, competitia si orice altceva. Atentie! Big data nu inseamna un tabel de Excel. De acest lucru se ocupa minimum doi oameni din firma ta si pentru a avea succes in 2019, dar si un profit mai bun in 2020 ar trebui ca anul acesta sa te ocupi de acest domeniu.
Tot aici intelegem ca si cercetarea de piata va ocupa un loc fruntas in topul acelor trenduri pe care ar trebui sa le urmaresti in 2019. O afacere va trebui sa caute in permanenta cai prin care sa se extinda. Asta inseamna ca ai nevoie de date clare care sa te ajute sa iei deciziile potrivite.
Publicitate locala
Afacerile care sunt atribuite unui anumit loc tind sa aiba un succes major pe termen lung. Un exemplu din Romania poate fi Bermas sau Marelbo. Ambele afaceri sunt din Suceava, insa au strategii diferite. Prima are piata de desfacere doar in judetul Suceava, iar cealalta are o retea de magazine nationala. Desi sunt din acelasi judet, ambele afaceri apeleaza la publicitate si isi aduc aproape tot timpul in prim-plan faptul ca sunt afaceri autohtone, pornite in Bucovina.
Un antreprenor istet isi va analiza posibilitatile pe care le are pentru a investi in cea mai buna publicitate posibila. Va trebui sa tii cont de faptul ca timpul petrecut pe mobile este din ce in ce mai mare, asa ca platformele precum Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn nu trebuie ignorate.
Iti dorim succes!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: 20193 trenduriafaceriantreprenoriromania