Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 pasi pentru stabilirea strategiei de promovare

de Idei de afaceri 04 Iul. 2023 53
5 pasi pentru stabilirea strategiei de promovare
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand ai o afacere, este necesar sa definesti strategia de promovare, ca parte a celei generale de comunicare. Chiar daca firma ta este prezenta pe diferite website-uri care pun la dispozitie si platforme de vanzare a produselor, de cele mai multe ori, acest lucru este insuficient.

Strategia de promovare este legata de cea de marketing si, mai departe, de sistemul de management al companiei tale, toate acestea fiind interconectate. Pentru a-ti putea creste si dezvolta afacerea, ai nevoie de o perspectiva detaliata si orientata asupra pietei. Iata care sunt pasii pentru o strategie de promovare adecvata specificului si nevoilor tale de business.

 

1.Stabilirea unui buget de promovare

Printre cele mai cunoscute metode de stabilire a bugetului de promovare se afla determinarea unui procent din vanzari, in functie de obiectivele dorite sau de concurenta. O alta varianta este sa ajustezi bugetul pe parcurs, prin analiza rezultatelor obtinute.

Daca esti la inceput de drum si ai un start-up, vei folosi de mai multe ori bugetul personal pentru a-ti credita propria afacere. Pentru a fi eficient, poti aplica, de exemplu, pentru credite urgente, destinat persoanelor fizice, care sa iti sustina investitia necesara. Avantajul acestora este ca transferul banilor se face rapid, fiind necesara doar completarea unei cereri online. De asemenea, linia de credit cu 0% dobanda in primele 30 de zile te poate ajuta sa reduce costurile initiale.

2.Definirea obiectivelor promotionale

Este necesar ca acestea sa fie definite inteligent si sa fie in concordanta atat cu obiectivele de marketing, cat si cu cele pe termen lung ale companiei tale. De exemplu, daca afacerea este la inceput de drum, vei dorii ca produsul tau sa fie cunoscut pe piata sau achizitionat mai des. In schimb, daca esti pe piata de mai mult timp, poti sa urmaresti anuntarea lansarii unui nou produs sau consolidarea cotei de piata intr-o perioada de timp bine definita.

3.Identificarea publicului tinta

Identificarea si cunoasterea publicului companiei tale este unul dintre cele mai importante aspecte care tine de segmentarea pietei. In realizarea portretului publicului vizat, ia in considerare mai multe criterii, precum cele geografice, demografice, socio-economice, psihografice si comportamentale.

In prezent, consumatorii sunt tot mai implicati si urmaresc cu atentie actiunile diferitelor companii. Astfel, o buna intelegere si segmentare a acestora iti va oferi o imagine de ansamblu atat a clientilor directi, cat si a altor categorii de public conectate afacerii tale.

4.Stabilirea si implementarea strategiei

Defineste mesajul general pe care vrei sa-l transmiti si tine cont de caracteristicile si identitatea produsului sau serviciului oferit. Publicitatea, promovarea vanzarilor, relatiile publice si participarea la diferite evenimente de profil sunt doar cateva dintre tehnicile pe care le ai la dispozitie.

De asemenea, utilizeaza diferite canale media, online sau offline sau o combinatie a acestora, in functie de specificul activitatii tale. Realizeaza un grafic si incadreaza toate tehnicile si tacticile stabilite pe diferite intervale de timp. Astfel, te vei putea organiza mai bine si vei putea face ajustari periodice. Iar pentru o mai buna urmarire a acestora, desemneaza persoana sau echipa responsabila pentru fiecare actiune in parte.

5.Evaluarea strategiei de promovare

Realizeaza o evaluare concreta a strategiei de promovare, atat la finalul acesteia, cat si dupa o perioada de aproximativ cinci - sase luni. Utilizeaza diferite cercetari de marketing (de exemplu, sondaje si focus grup) si instrumente financiare (precum ROI, valoarea clientului, diferite rapoarte oferite de Google Analytics), in functie de obiectivele stabilite initial. 

Toate acestea te vor ajuta sa ai o perspectiva mai buna atat a indeplinirii obiectivelor, cat si asupra potentialelor obstacole intalnite. Ancoreaza aceste rezultate in strategia afacerii si tine cont de ele in elaborarea demersurilor viitoare de promovare.

Definirea strategiei de promovare, in stransa legatura cu cea de marketing si management, reprezinta unul dintre cele mai importante elemente ale dezvoltarii businessului tau. Informatiile de mai sus te vor ajuta sa gestionezi mai bine viitoarele campanii de promovare pentru a te bucura de mai multe reusite.

Sursa foto: Unsplash




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: credite urgentestrategie de promovarebusiness

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

ASF: Multe business-uri din Republica Moldova sunt pretable sa fie listate la BVB

de Bianca Tila
27 Mar 2024
Multe businesss-uri din Republica Moldova sunt absolut pretabile sa fie listate pe Bursa de Valori din Bucuresti. In acestea se numara business-uri...

3 surse de finantare pentru deschiderea unui business, in afara de imprumuturi

de Idei de afaceri
26 Mar 2024
In procesul de infiintare a unei afaceri, exista un factor esential care poate determina succesul sau esecul initiativei tale: finantarea. Totusi,...

BVB: Companiile care nu fac eforturi in a avea un business sustenabil nu vor avea acces la finantare

de Bianca Tila
15 Feb 2024
Companiile fara un model de business sustenabil nu vor avea acces la finantare in viitor, spune directorul general al Bursei de Valori Bucuresti,...

Cum sa-ti alegi corect nisa de business

de Bianca Tila
26 Mar 2024
Indiferent daca deschizi o afacere intr-o industrie unica sau pe o piata saturata, este important sa va diferentiati de concurenta pentru a va...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]