Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 pasi pentru stabilirea strategiei de promovare
Atunci cand ai o afacere, este necesar sa definesti strategia de promovare, ca parte a celei generale de comunicare. Chiar daca firma ta este prezenta pe diferite website-uri care pun la dispozitie si platforme de vanzare a produselor, de cele mai multe ori, acest lucru este insuficient.
Strategia de promovare este legata de cea de marketing si, mai departe, de sistemul de management al companiei tale, toate acestea fiind interconectate. Pentru a-ti putea creste si dezvolta afacerea, ai nevoie de o perspectiva detaliata si orientata asupra pietei. Iata care sunt pasii pentru o strategie de promovare adecvata specificului si nevoilor tale de business.
Cultura de sofran
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
1.Stabilirea unui buget de promovare
Printre cele mai cunoscute metode de stabilire a bugetului de promovare se afla determinarea unui procent din vanzari, in functie de obiectivele dorite sau de concurenta. O alta varianta este sa ajustezi bugetul pe parcurs, prin analiza rezultatelor obtinute.
Daca esti la inceput de drum si ai un start-up, vei folosi de mai multe ori bugetul personal pentru a-ti credita propria afacere. Pentru a fi eficient, poti aplica, de exemplu, pentru credite urgente, destinat persoanelor fizice, care sa iti sustina investitia necesara. Avantajul acestora este ca transferul banilor se face rapid, fiind necesara doar completarea unei cereri online. De asemenea, linia de credit cu 0% dobanda in primele 30 de zile te poate ajuta sa reduce costurile initiale.
2.Definirea obiectivelor promotionale
Este necesar ca acestea sa fie definite inteligent si sa fie in concordanta atat cu obiectivele de marketing, cat si cu cele pe termen lung ale companiei tale. De exemplu, daca afacerea este la inceput de drum, vei dorii ca produsul tau sa fie cunoscut pe piata sau achizitionat mai des. In schimb, daca esti pe piata de mai mult timp, poti sa urmaresti anuntarea lansarii unui nou produs sau consolidarea cotei de piata intr-o perioada de timp bine definita.
3.Identificarea publicului tinta
Identificarea si cunoasterea publicului companiei tale este unul dintre cele mai importante aspecte care tine de segmentarea pietei. In realizarea portretului publicului vizat, ia in considerare mai multe criterii, precum cele geografice, demografice, socio-economice, psihografice si comportamentale.
In prezent, consumatorii sunt tot mai implicati si urmaresc cu atentie actiunile diferitelor companii. Astfel, o buna intelegere si segmentare a acestora iti va oferi o imagine de ansamblu atat a clientilor directi, cat si a altor categorii de public conectate afacerii tale.
4.Stabilirea si implementarea strategiei
Defineste mesajul general pe care vrei sa-l transmiti si tine cont de caracteristicile si identitatea produsului sau serviciului oferit. Publicitatea, promovarea vanzarilor, relatiile publice si participarea la diferite evenimente de profil sunt doar cateva dintre tehnicile pe care le ai la dispozitie.
De asemenea, utilizeaza diferite canale media, online sau offline sau o combinatie a acestora, in functie de specificul activitatii tale. Realizeaza un grafic si incadreaza toate tehnicile si tacticile stabilite pe diferite intervale de timp. Astfel, te vei putea organiza mai bine si vei putea face ajustari periodice. Iar pentru o mai buna urmarire a acestora, desemneaza persoana sau echipa responsabila pentru fiecare actiune in parte.
5.Evaluarea strategiei de promovare
Realizeaza o evaluare concreta a strategiei de promovare, atat la finalul acesteia, cat si dupa o perioada de aproximativ cinci - sase luni. Utilizeaza diferite cercetari de marketing (de exemplu, sondaje si focus grup) si instrumente financiare (precum ROI, valoarea clientului, diferite rapoarte oferite de Google Analytics), in functie de obiectivele stabilite initial.
Toate acestea te vor ajuta sa ai o perspectiva mai buna atat a indeplinirii obiectivelor, cat si asupra potentialelor obstacole intalnite. Ancoreaza aceste rezultate in strategia afacerii si tine cont de ele in elaborarea demersurilor viitoare de promovare.
Definirea strategiei de promovare, in stransa legatura cu cea de marketing si management, reprezinta unul dintre cele mai importante elemente ale dezvoltarii businessului tau. Informatiile de mai sus te vor ajuta sa gestionezi mai bine viitoarele campanii de promovare pentru a te bucura de mai multe reusite.
Sursa foto: Unsplash
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
4 idei de business pentru cei care vor mai mult de la viata
de Idei de afaceriAgroland Business System afiseaza cresteri semnificative
de Bianca TilaASF: Multe business-uri din Republica Moldova sunt pretable sa fie listate la BVB
de Bianca Tila3 surse de finantare pentru deschiderea unui business, in afara de imprumuturi
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit