Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Criza afecteaza si bugetul sarbatorilor
Peste 50% dintre romanii din mediul urban vor cheltui mai putini bani pentru sarbatorile de iarna din acest an, comparativ cu 2008, potrivit studiului de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.
Cultura de sofran
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cresterea prepelitelor japoneze
Astfel, reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna se va face in doua directii:
- in primul rand, orasenii vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Craciun (70,4%), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri/cozonaci (32,7%), dar si alte tipuri de produse printre care electronice si electrocasnice, imbracaminte si incaltaminte, bijuterii, cosmetice si parfumuri, excursii si produse de lux.
- totodata, pesoanele intervievate intentioneaza sa cumpere in cantitate mai mica sau mai ieftine produse precum carnea, legumele sau fructele.
Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion este de 1.523 lei, aproximativ 52% dintre respondenti mentionand suma este mai mica decat cea alocata anul trecut.
47,6% dintre persoanele intervievate vor cheltui in medie 556,13 lei pentru produse alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, suma fiind mai mica fata de cea alocata anul trecut.
Pentru brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte, etc. 45,3% dintre respondenti vor aloca in medie 321,09 lei, avand o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli fata de anul trecut.
Doar 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, suma medie fiind de 1.312,50 lei.
Pentru 50% dintre participantii bugetul pentru cadouri a fost si el redus fata de anul trecut, avand o valoare medie de 526,82 lei. Cu toata reducerea cheltuielilor de sarbatori, 81,4% dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de imbracaminte/incaltaminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucarii (30,6%), ciocolata/cafea (20,4%), carti (17,4%) si bijuterii/ceasuri (14,8%) etc.
Bugetul alocat iesirilor in oras, la restaurant, este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind, in medie, 346,28 lei.
Studiul a fost realizat in perioada 16 - 23 noiembrie 2009, pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori. Persoanele intervievate au varsta cuprinsa intre 18 - 65 ani iar interviul s-a realizat telefonic, pe 854 persoane.
Articole conexe
Indicele ROBOR stagneaza
de Bianca TilaCe este raportul P&L si importanta acestuia pentru afacerea ta
de Bianca TilaMinistrul Economiei: Brandurile romanesti trebuie aduse din nou in actualitate
de Bianca TilaNestle va reduce costurile cu 2,8 miliarde de dolari
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit