Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum afla patronii pe cine sa dea afara
Până acum aceste analize erau folosite de şefi pentru a afla cine merită premii. Acum sunt folosite pentru a decide cine va fi concediat
În timp ce statul se chinuie să taie din cheltuielile de personal şi să-şi eficientizeze aparatul administrativ, sub presiunea acordului stand-by cu FMI, privaţii au o reţetă mult mai simplă: apelează la firmele de evaluare, care le spun exact dacă angajaţii îşi merită banii sau nu. Anul trecut, tot mai multe firme private au cerut asemenea evaluări, majoritatea pentru a vedea pe cine se pot baza pentru a traversa fără probleme perioada de criză, spun specialiştii în resurse umane. "În mod sigur în 2009, interesul companiilor a fost mai ridicat decât în anii anteriori, iar discuţiile pe care le-am avut au relevat faptul că sunt foarte interesate în a identifica angajaţii cei mai performanţi", a declarat pentru Gândul Gini Coman, managing partner al companiei Identity Learning - specializată în servicii de consultanţă şi evaluare de personal.
Dacă până la începutul crizei aceste analize erau folosite pentru a vedea cine merită un salariu mai bun sau nu, din ce în ce mai mulţi patroni folosesc aceste date, calculate la fel, mai degrabă pentru a afla la care angajaţi pot renunţa.
În marile companii multinaţionale există chiar o formulă de care se ţine cont atunci când se stabileşte structura echipei. Astfel, dintr-un total de 100 de persoane, 20 trebuie să fie angajaţii cei mai buni, 70 sunt salariaţii "standard", în timp ce restul de zece sunt "non-performerii, "care într-un fel sau altul sunt invitaţi să plece din companie", adaugă Coman.
Dacă în anii trecuţi, companiile se înghesuiau să-şi trimită salariaţii la cursuri de pregătire, acum patronii preferă să cheltuie banii pe asemenea evaluări. "În fond, e normal: unii angajatori vor să verifice rezultatul cursurilor de training de până acum, efectuate cu precădere în anii 2002-2008, când piaţa respectivă a cunoscut o dezvoltare fără precedent şi să vadă în ce măsură aplică angajaţii cunoştinţele dobândite", a declarat pentru Gândul Mihai Mătieş, trainer şi evaluator acreditat în cadrul firmei Mastermind Communications. Anul trecut, în special firmele din industria bunurilor de larg consum, sectorul auto, băncile şi companiile de asigurări, dar şi companiile multinaţionale, au apelat la asemenea evaluări. În instituţiile de stat, însă, se pare că interesul pentru acest domeniu este mai scăzut, adaugă Mătieş.
Patronii trebuie să plătescă între 150 şi 900 de euro per angajat pentru a vedea cât de eficientă este echipa lor, tarifele diferind în funcţie de ierarhie, pentru că şi şefii participă la asemenea evaluări. În ce constă o asemenea analiză? De regulă, angajaţilor li se face o evaluare a personalităţii, dar li se măsoară şi competenţele pe baza unor simulări diverse de business, precizeaza publicatia Gandul.
Articole conexe
BVB a deschis cu scaderi pe majoritatea indicilor sedinta de vineri
de Bianca TilaIndicele ROBOR stagneaza
de Bianca TilaCe este raportul P&L si importanta acestuia pentru afacerea ta
de Bianca TilaMinistrul Economiei: Brandurile romanesti trebuie aduse din nou in actualitate
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit