Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum au trait romanii primul an de criza?

de Ideideafaceri.ro 26 Feb. 2010 2121
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Gospodariile din Romania au platit in 2009 cu pana la 6% mai mult pe bunuri de uz curent fata de anul precedent, din cauza cresterii ratei inflatiei. De asemenea, romanii n-au mai iesit la fel de des la o bere sau la o cafea, acestia preferand sa consume bauturile acasa si sa economiseasca.

Prima jumatate a anului 2009 a debutat cu o crestere a consumului casnic in valoare mai accentuata fata de perioada similara din 2008. Principalul factor care a influentat aceasta evolutie a fost valoarea mai mare platita de consumatori pentru cosul de cumparaturi, crestere de pana la 9%.

O tendinta importanta sesizata in 2009 a fost orientarea consumatorului roman catre consumul acasa. Prin urmare, anumite categorii au inregistrat cresteri mai insemnate:

Uleiul. Consumul de ulei a crescut cu aproape 4%. Consumatorii au gatit mai mult in cadrul gospodariei, tendinta sustinuta de cresterea cantitatii de ulei achizitionata la nivel de gospodarie, in timp ce numarul de cumparatori a ramas constant. Cresterile au fost influentate cu siguranta si de scaderea puternica a pretului mediu platit pentru ulei, o diferenta de pana la 24% in 2009 fata de 2008.

Cafeaua. Printre produsele "de rasfat" pe care consumatorii si le-au permis in ciuda contextului economic mai putin favorabil, se situeaza cafeaua macinata si prajita. Mai mult decat in 2008, producatorii au sustinut acest consum, prin promotii pe valoare adaugata si pe pret. Rezultatul a fost o frecventa de cumparare mai mare si, implicit, un consum mai ridicat. Gospodariile au preferat cafeaua ambalata, fata de cafeaua vrac. 

Berea. In 2009 romanii au preferat sa consume aceasta bautura preponderent in casa, consumul casnic crescand cu 9% fata de 2008. Ca si in cazul cafelei, producatorii au fost foarte activi in incercarea de a impulsiona consumul. Activitatile agresive de promovare determinandu-i pe consumatori sa cumpere bere mai des, in cantitati mai mari (n.r. la un act de cumparare) la PET sau la cutie.

Iaurtul. Gospodariile au fost stimulate sa consume mai mult, atat prin intermediul promovarii multipack-urilor economice, cat si prin campanii nationale de incurajare a consumului de mancare sanatoasa, ce aduce beneficii organismului. Astfel, consumul de iaurt a crescut in 2009 comparativ cu 2008, atat pentru segmentul de iaurt simplu, cat si pentru cel cu fructe. Cele doua segmente de iaurt s-au dezvoltat constant in ultimii ani. Pentru iaurtul simplu se remarca totusi o crestere mai mare in volum fata de cea a iaurtului cu fructe.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2,200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.



Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Bursele europene ignora provocarile si inchid pe verde

de Bianca Tila
06 Feb 2025
Bursele europene au inchis in crestere, sustinute de rezultatele financiare peste asteptari ale mai multor companii din diverse sectoare. In ceea...

Shein, in vizorul Comisiei Europene: Ce se ascunde in spatele anchetei?

de Bianca Tila
05 Feb 2025
Comisia Europeana a anuntat ca va investiga retailerul online Shein din China pentru presupusa incalcare a normelor UE de protectie a consumatorilor....

Irlanda si Romania, in topul scaderilor: Preturile productiei industriale se prabusesc

de Bianca Tila
05 Feb 2025
Preturile produselor care ies pe portile fabricilor au inregistrat, in luna decembrie 2024, fata de luna anterioara, o crestere de 0,4% in UE si in...

15+ idei de afaceri profitabile in 2025. Ce business sa deschizi anul asta

de Bianca Tila
05 Feb 2025
Daca ai idei de afaceri si nu le-ai demarat pana in acest moment, inseamna ca 2025 este anul tau. Antreprenorul trebuie sa fie hotarat si pregatit sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]