Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa pregatesti documentatia pentru autorizatia de mediu in industria chimica?

de Idei de afaceri 11 Dec. 2024 1
Cum sa pregatesti documentatia pentru autorizatia de mediu in industria chimica?
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Autorizatia de mediu este un act de reglementare, emis de autoritati, care stabileste conditiile in care o anumita activitate cu impact asupra mediului poate fi desfasurata. In contextul industriei chimice, acest document este esential, deoarece reglementeaza manipularea si producerea substantelor chimice periculoase. Ai nevoie de aceasta autorizatie inainte de a incepe orice astfel de activitate.

Ce este Autorizatia de mediu?

Autorizatia de mediu reprezinta un act de reglementare emis de autoritati, menit sa controleze si sa limiteze impactul diverselor activitati asupra mediului inconjurator. Aceasta este esentiala pentru toate activitatile cu potential semnificativ de afectare a mediului, inclusiv pentru cele desfasurate in industria chimica.



Este important de inteles diferenta dintre:

  1. Autorizatia de mediu: este necesara pentru activitati cu un impact mediu asupra mediului
  2. Autorizatia integrata de mediu: este necesara pentru activitati cu un impact semnificativ asupra mediului.

Astfel, activitatile din industria chimica pot necesita una dintre aceste autorizatii, in functie de nivelul de impact asupra mediului.

Rolul Autorizatiei de mediu este de a asigura ca activitatile din industria chimica sunt realizate intr-un mod care respecta mediul. Aceasta reglementeaza modul in care substantele chimice sunt produse sau manipulate, pentru a minimiza impactul asupra mediului. Poti obtine autorizatia de mediu cu Sigad daca iti doresti un proces fluid si lipsit de griji!

Obtinerea Autorizatiei de mediu in industria chimica

Primul pas este de a obtine un certificat constatator pentru punctul de lucru al firmei si codurile CAEN ale activitatilor desfasurate. Este important sa verifici daca aceste coduri CAEN necesita o autorizatie de mediu, conform Anexei 1 din OM 1798/2007.

Apoi, trebuie sa depui un dosar de solicitare la ANPM, APM sau Administratia Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii", daca activitatea se desfasoara in perimetrul acestei rezervatii.

Dupa depunerea dosarului, urmeaza o vizita pe amplasament pentru a verifica conditiile de desfasurare a activitatilor pentru care se solicita autorizatia de mediu. Aici, reprezentantul APM va evalua dotarile, vecinatatile, conditiile existente de mediu, si toate acestea trebuie sa corespunda cu cele prezentate in documentatia depusa.

Emiterea autorizatiei de mediu poate dura pana la 90 de zile lucratoare, daca este vorba de o activitate noua si nu exista contestatii. In cazul in care autorizatia de mediu este solicitata pentru o activitate care exista deja, procedura poate diferi si APM poate solicita un Bilant de Mediu.

Documentatia necesara pentru autorizatia de mediu in industria chimica

Dosarul de solicitare pentru Autorizatia de Mediu trebuie sa contina cel putin urmatoarele documente:

  1. Cerere pentru eliberarea autorizatiei.
  2. Fisa de prezentare si declaratie (se recomanda solicitarea ajutorului unui expert de mediu pentru a evita completari ulterioare si prelungirea duratei de obtinere a autorizatiei).
  3. Dovada mediatizarii intentiei de realizare a activitatii pentru care se solicita Autorizatie de Mediu
  4. Certificat de inregistrare al firmei (CUI).
  5. Certificat constatator emis de ORC.
  6. Dovada detinerii spatiului (contract de vanzare- cumparare, inchiriere, comodat, etc.).
  7. Planul de situatie a obiectivului/ amplasamentului (plan anexa la certificatul de urbanism).
  8. Planul de incadrare in zona a obiectivului (plan anexa la certificatul de urbanism).
  9. Procesul-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor impuse prin acordul de mediu (daca exista acord de mediu).
  10. Dovada platii tarifului de parcurgere a procedurii de obtinere a Autorizatiei de Mediu. Tariful pentru evaluarea documentatiei in vederea emiterii autorizatiei de mediu este de 500 lei si se poate achita prin ordin de plata sau prin mandat postal.  
  11. Alte documente in functie de complexitatea activitatii, conditiile de amplasament, alte avize sau autorizatii necesare.

Ce faci dupa ce ai obtinut autorizatia de mediu in industria chimica?

Primul pas dupa obtinerea autorizatiei de mediu este intelegerea si respectarea obligatiilor prevazute in acest document. Acestea pot varia in functie de tipul de activitate pe care il desfasori, dar in general, ele se refera la gestionarea corespunzatoare a deseurilor, prevenirea poluarii si respectarea standardelor specifice de emisii.

Al doilea pas este monitorizarea si raportarea activitatii conform termenelor stabilite in autorizatie. Aceasta poate include diferite aspecte, de la nivelurile de emisii la metodele de gestionare a deseurilor. Este important sa iti stabilesti un sistem eficient de monitorizare si raportare pentru a fi sigur ca iti indeplinesti obligatiile la timp.

In plus, orice modificare a conditiilor initiale care au stat la baza obtinerii autorizatiei de mediu trebuie sa fie comunicata imediat autoritatii. Aceasta poate fi o schimbare in structura organizationala, o modificare a proceselor de productie sau chiar o schimbare a locatiei.

 

In final, iti recomand urmatorii pasi pentru a iti mentine conformitatea:

  1. Monitorizeaza constant activitatile si impactul lor asupra mediului!
  2. Pastreaza evidenta tuturor datelor si documentelor relevante!
  3. Raporteaza conform legislatiei specifice!
  4. Cere ajutorul unui consultant de mediu, daca este necesar!


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Utilizarea microscopului digital in cercetare si educatie: ce beneficii aduce?

de Idei de afaceri
11 Dec 2024
Microscopul digital a revolutionat modul in care exploram lumea invizibila ochiului liber. Fie ca vorbim despre cercetare stiintifica, educatie sau...

Investitiile nete inregistrate in economia romaneasca cresc

de Bianca Tila
11 Dec 2024
Investitiile nete realizate in economia romaneasca in primele noua luni ale anului in curs au atins nivelul de 130,953 miliarde de lei, in crestere...

Deficitul comercial a crescut cu 17,2%

de Bianca Tila
10 Dec 2024
In primele 10 luni din acest an, deficitul balantei comerciale a fost de 27,211 miliarde euro, mai mare cu 3,993 miliarde euro (+17,2%) decat cel...

BVB a lansat codul revizuit de guvernanta pentru piata din Romania

de Bianca Tila
09 Dec 2024
Codul de guvernanta corporativa revizuit pentru piata din Romania este publicat de Bursa de Valori Bcuresti, conform unui comunicat. "Acest...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]