Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum stabilesti pretul corect pentru produsele tale
In contextul economic actual, cand pretul cel mai mic este prioritar calitatii, deciziile legate de stabilire a acestuia au capatat o importanta foarte mare in cadrul companiilor. Cum sa alegi cel mai bun pret astfel incat sa faci profit, sa-ti pastrezi cota de piata sau chiar sa rezisti? Cum stabilesti pana la urma pretul corect al produselor tale? Ei bine, trebuie sa tii cont de mai multi factori:
					Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
					Cresterea prepelitelor japoneze
					Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
	1. Elasticitatea cererii fata de pret
	Aceasta caracteristica variaza cu fiecare produs si categorie. Analizeaza cat de elastica, dar mai ales inelastica este cererea pentru produsul tau. La o cerere inelastica, orice crestere a pretului va duce la o conservare a cererii. Acest lucru se intampla pentru produsele rare sau greu de inlocuit cu altele.
	2. Ciclul de viata al produsului
	Cu cat un produs este mai nou pe piata, cu atat pretul lui poate fi mai mare, mai ales daca vorbim despre un produs imbunatatit sau unul inovativ. In general, pretul unui produs variaza in sens descendent odata cu maturizarea lui. 
	3. Stadiul pietei
	 In cazul pietelor lente sau incipiente cele mai bune strategii de pret sunt pretul de penetrare si „skimmingul”. In primul caz se va urmari castigarea cotei de piata prin stabilirea unui pret mai mic, urmand cresterea lui odata castigata loialitatea cumparatorilor. In al doilea caz politica de pret porneste de la ideea de unicitate a produsului pe piata si lipsa competitorilor; asadar, pretul ales va fi unul mai mare.
	4. Concurenta
	Orice antreprenor stabileste preturile si in functie de ceea ce ofera competitorii sai. Analizand concurenta poti stabili in ce raport te afli fata de ceilalti si ce preturi trebuie sa practici pentru a-ti atinge scopul. 
	5. Costul de productie
	O greseala pe care o fac companiile este aceea de stabilire a costului de productie, la acesta adaugand alte marje in functie de criteriile mai sus mentionate. Recomandabil este sa se porneasca exact invers: se va porni de la determinarea preturilor care se pot practica pentru anumite categorii de bunuri si servicii si abia apoi se va elabora procesul de productie (cautandu-se cel mai bun cost de productie).
Alti factori pe care trebuie sa ii iei in considerare la stabilirea pretului corect sunt: oferta generala, strategia de distributie si de pozitionare, legislatia, factorii socio-economici.
	
	Aboneaza-te la Revista Idei de Afaceri! Invata sa faci afaceri!
Ghiduri practice
					[GHID PRACTIC] Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul Propriul meu plan de afaceri Ai planuri de afaceri standard - aplicabile in orice domeniu
					[GHID PRACTIC] Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Exploatati incredibila piata a felicitarilor Aceste produse carora poate nu le-ati acordat pana acum atentia cuvenita aduc venituri colosale si constante an dupa an Puteti castiga fara efort minimum 1 000 de euro net luna
					[GHID PRACTIC] Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Aflati cum puteti obtine un castig substantial parcurgand ghidul practic Afacere la cheie cu flori in ghiveci Informatii complete


Idei de AFACERI 2025
- 30+ Idei de Afaceri la tara. Din ce sa faci bani la tara
 - Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere
 - Afaceri de familie: businessuri mici si profitabile
 - Colectia de Idei de Afaceri
 
                            
                                            
                                        
 

