Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum stabilesti pretul corect pentru produsele tale
In contextul economic actual, cand pretul cel mai mic este prioritar calitatii, deciziile legate de stabilire a acestuia au capatat o importanta foarte mare in cadrul companiilor. Cum sa alegi cel mai bun pret astfel incat sa faci profit, sa-ti pastrezi cota de piata sau chiar sa rezisti? Cum stabilesti pana la urma pretul corect al produselor tale? Ei bine, trebuie sa tii cont de mai multi factori:
Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
1. Elasticitatea cererii fata de pret
Aceasta caracteristica variaza cu fiecare produs si categorie. Analizeaza cat de elastica, dar mai ales inelastica este cererea pentru produsul tau. La o cerere inelastica, orice crestere a pretului va duce la o conservare a cererii. Acest lucru se intampla pentru produsele rare sau greu de inlocuit cu altele.
2. Ciclul de viata al produsului
Cu cat un produs este mai nou pe piata, cu atat pretul lui poate fi mai mare, mai ales daca vorbim despre un produs imbunatatit sau unul inovativ. In general, pretul unui produs variaza in sens descendent odata cu maturizarea lui.
3. Stadiul pietei
In cazul pietelor lente sau incipiente cele mai bune strategii de pret sunt pretul de penetrare si „skimmingul”. In primul caz se va urmari castigarea cotei de piata prin stabilirea unui pret mai mic, urmand cresterea lui odata castigata loialitatea cumparatorilor. In al doilea caz politica de pret porneste de la ideea de unicitate a produsului pe piata si lipsa competitorilor; asadar, pretul ales va fi unul mai mare.
4. Concurenta
Orice antreprenor stabileste preturile si in functie de ceea ce ofera competitorii sai. Analizand concurenta poti stabili in ce raport te afli fata de ceilalti si ce preturi trebuie sa practici pentru a-ti atinge scopul.
5. Costul de productie
O greseala pe care o fac companiile este aceea de stabilire a costului de productie, la acesta adaugand alte marje in functie de criteriile mai sus mentionate. Recomandabil este sa se porneasca exact invers: se va porni de la determinarea preturilor care se pot practica pentru anumite categorii de bunuri si servicii si abia apoi se va elabora procesul de productie (cautandu-se cel mai bun cost de productie).
Alti factori pe care trebuie sa ii iei in considerare la stabilirea pretului corect sunt: oferta generala, strategia de distributie si de pozitionare, legislatia, factorii socio-economici.
Aboneaza-te la Revista Idei de Afaceri! Invata sa faci afaceri!
Articole conexe
Nestle va reduce costurile cu 2,8 miliarde de dolari
de Bianca TilaProducatorii de cacao anticipeaza preturi mai ridicate
de Bianca TilaPreturile productiei industriale inregistreaza scaderi
de Bianca TilaPretul aurului a atins un maxim istoric
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit