Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Diversificarea portofoliului de produse sau servicii al afacerii: aspecte de care sa tii cont atunci cand explorezi noi oportunitati

de Idei de afaceri 19 Dec. 2022 324
Diversificarea portofoliului de produse sau servicii al afacerii: aspecte de care sa tii cont atunci cand explorezi noi oportunitati
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Descopera in cele ce urmeaza 3 aspecte pe care sa le iei in considerare atunci cand explorezi noi oportunitati.

Diversificarea portofoliului este unul dintre pasii pe care trebuie sa ii faci pentru dezvoltarea afacerii tale. Conform unui studiu realizat de McKinsey, 44% dintre antreprenori prefera sa realoce bugetul catre noi produse sau servicii, in timp ce 41% decid sa scada complexitatea portofoliului in cazul in care profitabilitatea obtinuta nu este cea asteptata. 

1. Anticipeaza modificarile de consum

Situatia economica este factorul care are impact imediat asupra comportamentului de consum, asa ca este o idee buna sa tii cont de acest lucru atunci cand planuiesti diversificarea portofoliului de produse sau servicii al afacerii tale. Avand in vedere ca in prezent inca ne confruntam cu un nivel ridicat al inflatiei, iata care sunt principalele modificari de consum pe care le-ar putea genera:
- orientarea consumatorilor spre bunuri mai ieftine;
- renuntarea la anumite hobby-uri costisitoare;
- tendinta oamenilor spre economisire;
- deschiderea spre un al doilea job sau chiar antreprenoriat.
 
Pe termen lung, insa, exista o multime de alti factori care influenteaza comportamentul consumatorului. Iata care sunt cei mai importanti:
1. factori personali: varsta, ocupatia, stilul de viata, personalitatea;
2. factori socio–culturali: familia, statutul social, gupurile referentiale, cultura;
3. factori psihologici: motivatia, atitudinile, convingerile, perceptia.
 
Toate aceste categorii de factori sunt interconectate intre ele, iar acest lucru iti permite sa efectuezi o analiza mai detaliata cu privire la eventualele modificari de consum.
 
De exemplu, daca in prezent grupul tinta de clienti are intre 18-24 de ani, poti sa anticipezi modificarile care vor urma in vietile lor in viitorul apropiat: schimbarea statutului social, a stilului de viata, a unor perceptii generale si, de ce nu, a locului de munca. Foloseste-te de astfel de informatii in dezvoltarea portofoliului tau de produse sau servicii pentru a preintampina nevoile clientilor tai si pentru a le oferi ceea ce au nevoie.
 
2. Descopera oportunitatile din nisa ta 

Fie ca vorbim despre o nisa in care nu exista competitie sau o oportunitate de tehnologizare care sa-ti permita sa oferi produse ori servicii atractive, cu costuri de productie mai scazute decat cele actuale, este bine sa fii la curent cu toate aceste posibilitati. 
 
Pentru a te asigura ca poti sa profiti de orice oportunitate care iti iese in cale, incearca sa fii mereu pregatit si sa ai la indemana sursele de finantare potrivite. Una dintre cele mai populare surse de finantare la care apeleaza antreprenorii de succes este creditul pentru capital de lucru si investitii. Daca ai cel putin 12 luni de activitate, acesta iti permite sa investesti in echipamentele de care ai nevoie, sa iti extinzi spatiul pentru depozitare sau sa deschizi un nou sediu pentru a obtine o expunere mai mare pe piata. 
 
Iata care sunt avantajele unui credit pentru capital de lucru si investitii:
- poti sa aplici usor, 100% online, iar ulterior beneficiezi de suportul unui consilier pentru a te asigura ca faci cea mai potrivita alegere. Mai mult decat atat, ai nevoie de un numar redus de documente pentru a obtine aprobarea.
- obtine pana la 115.000 de lei pe o perioada maxima de 36 de luni. Daca ai nevoie de un imprumut si mai mic, poti accesa un credit 100% online de pana la 60.000 de lei.
- rata si dobanda sunt fixe, indiferent de valoarea ROBOR. Astfel, excluzi posibilitatea unei cresteri neasteptate a ratei lunare si te poti preocupa linistit de alte aspecte importante ale afacerii;
- poti sa amani plata timp de 30 de zile daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.
 
3. Identifica serviciile/ produsele neprofitabile

Identificarea serviciilor si a produselor mai putin profitabile iti poate oferi ocazia de a-ti imbunatati strategia de vanzari. Daca te intrebi cum poti sa identifici produsele sau serviciile care fac parte din aceasta categorie, este simplu: analizeaza volumele lunare de vanzari pe ultimul an si alege produsele/ serviciile de la coada clasamentului. De asemenea, poti sa analizezi si profitabilitatea fiecarui produs/ serviciu, pentru a le identifica pe cele care aduc cel mai putin profit.
 
Odata ce ai identificat aceste produse si servicii, ai la dispozitie 2 optiuni din care poti alege:
 
1. Renunti la ele definitiv in detrimentul unor produse/ servicii mai profitabile;
2. Renunti la ele pe o perioada de timp limitata in care identifici modalitati de a le imbunatati sau de a le scadea costul de productie.
 
Anticiparea modificarilor in comportamentul consumatorilor, identificarea oportunitatilor de business, dar si analiza produselor si a serviciilor mai putin profitabile sunt cateva metode pe care le poti folosi pentru dezvoltarea portofoliului tau. Nu uita ca in luarea deciziilor sa tii cont si de obiectivul pe care il ai pentru afacerea ta.
 
Sursa foto: shutterstock.com
 
 



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: serviciicapital de lucruinvestitii

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Investitiile nete in economia romaneasca au crescut

de Bianca Tila
12 Mar 2024
Investitiile nete realizate in economia nationala au insumat 189,3 miliarde de lei in 2023, in crestere cu 16,6%, fata de anul anterior, conform...

Investitiile straine directe s-au redus

de Bianca Tila
13 Feb 2024
Investitiile directe ale nerezidentilor in Romania s-au redus la 6,587 miliarde de euro in 2023, de la 10,039 miliarde de euro in 2022, conform...

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intreprinderilor a crescut

de Bianca Tila
20 Oct 2023
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a inregistrat cresteri in primele opt luni ale anului curent....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]