Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc
Deoarece, din punctul de vedere al Fiscului, sediul social in apartament de bloc si inregistrarea mai multor firme in acelasi spatiu sunt metode susceptibile de evaziune fiscala, s-au adus noi modificari Ordonantei de urgenta nr. 54/2010, cu privire la functionarea firmelor in apartemente de bloc.
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Astfel, aceste noi prevederi obliga firmele noi si pe cele care vor sa-si schimbe sediul social sa inregistreze la administratia financiara actele de spatiu (proprietate, inchiriere, comodat etc). In baza acestora, urmeaza sa primeasca un certificat si o adeverinta pe care trebuie sa le prezinte la inmatricularea societatii la Registrul Comertului.
Capital.ro prezinta pasii de urmat pentru inregistrarea sediului social al firmei:
Procedura la Fisc
- Pentru eliberarea certificatului de spatiu si a adeverintei de inregistrare a documentului de spatiu, potrivit ordinului nr. 2.112/2010, se depune la Fisc:
- o cerere insotita de actul de spatiu (titlu de proprietate; contract de vanzare cumparare; inchiriere; comodat etc.) si actul de identitate
- Cererea se depune la registratura sau prin posta, caz in care copiile trebuie sa fie legalizate
- Termenul de solutionare este de 5 zile
Cerinte pentru sediu social
- La inmatricularea firmei sau schimbarea sediului social la Registrul Comertului sunt necesare:
- documentul ce atesta dreptul de folosinta asupra spatiului pentru sediu social inregistrat la Fisc si
- certificatul de la Fisc care arata ca pentru acel imobil n-a fost inregistrat alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta
- Daca din certificat rezulta ca sunt deja inregistrate alte documente de spatiu, se da o declaratie pe proprie raspundere privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social
- La acelasi sediu pot functiona mai multe firme doar daca imobilul, prin structura si suprafata utila, permite functionarea lor in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.
Citeste Revista Idei de Afaceri!
Articole conexe
Ce reprezinta punctul de lucru al unei companii si procedura de deschidere/inchidere punct de lucru
de Bianca TilaImplementarea directivei UE privind raportarea tara cu tara ajuta autoritatile fiscale sa identifice evaziunea fiscala
de Bianca TilaEsti PFA? Activitatea iti va fi recunoscuta ca vechime in munca, daca ti-ai achitat obligatiile fiscale
de Idei de afaceriANPC vrea confiscarea sumelor obtinute de benzinarii
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit