Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul scoate firmele din apartamentele de bloc

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Deoarece, din punctul de vedere al Fiscului, sediul social in apartament de bloc si inregistrarea mai multor firme in acelasi spatiu sunt metode susceptibile de evaziune fiscala, s-au adus noi modificari Ordonantei de urgenta nr. 54/2010, cu privire la functionarea firmelor in apartemente de bloc.

Astfel, aceste noi prevederi obliga firmele noi si pe cele care vor sa-si schimbe sediul social sa inregistreze la administratia financiara actele de spatiu (proprietate, inchiriere, comodat etc). In baza acestora, urmeaza sa primeasca un certificat si o adeverinta pe care trebuie sa le prezinte la inmatricularea societatii la Registrul Comertului.

Capital.ro prezinta pasii de urmat pentru inregistrarea sediului social al firmei:

Procedura la Fisc

- Pentru eliberarea certificatului de spatiu si a adeverintei de inregistrare a documentului de spatiu, potrivit ordinului nr. 2.112/2010, se depune la Fisc:

        - o cerere  insotita de actul de spatiu (titlu de proprietate; contract de vanzare cumparare; inchiriere; comodat etc.) si actul de identitate

- Cererea se depune la registratura sau prin posta, caz in care copiile trebuie sa fie legalizate

- Termenul de solutionare este de 5 zile

Cerinte pentru sediu social

- La  inmatricularea firmei sau schimbarea sediului social la Registrul Comertului sunt necesare:

         - documentul ce atesta dreptul de folosinta asupra spatiului pentru sediu social inregistrat la Fisc si
         - certificatul de la Fisc care arata ca pentru acel imobil n-a fost inregistrat alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta

- Daca din certificat rezulta ca sunt deja inregistrate alte documente de spatiu, se da o declaratie pe proprie raspundere privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social

- La acelasi sediu pot functiona mai multe firme doar daca imobilul, prin structura si suprafata utila, permite functionarea lor in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.

Citeste Revista Idei de Afaceri!



Tags: fiscprocedurasediu social

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]