de Florin Amariei
11 Feb. 2021
4560
Multi antreprenori viseaza la adevarate imperii financiare, insa suntem convinsi ca unii isi doresc o afacere mica din care sa se sustina sau sa aiba un mic profit. Asa am ajuns aici, la idei de afaceri mici, dar cu potential urias.
E dificil sa treci de la idee la practica, insa cu o idee mai simpla si de o anvergura mai redusa ai mai multe sanse de a o vedea realizata intr-un timp optim.
Minihotel/pensiune
Pensiunea agroturistica este o afacere de dimensiuni mici in turism. Pentru a reusi diferentierea fata de hotelurile mari sau lanturile hoteliere, este nevoie de o abordare diferita. Clientii se asteapta de obicei de la micile afaceri in servicii la o abordare mai personalizata. In acelasi timp exista si posibilitatea de a construi pensiunea intr-o zona greu accesibila marilor hoteluri (implicit si turistilor), dar cu un peisaj deosebit.
In ceea ce priveste clientii, sunt demne de luat in seama doua categorii: persoanele fizice si persoanele juridice. In ultima perioada are loc o crestere accentuata a serviciilor de mic turism pentru firme. Acestea organizeaza pentru angajati training in astfel de locatii, iar mai nou chiar si sedintele mai importante au loc tot in medii diferite fata de locul de munca, mai informale. Persoanele juridice sunt clienti mai bine informati si mai pretentiosi, motiv pentru care furnizorii de servicii de turism care li se adreseaza trebuie sa fie extrem de atenti la calitatea pe care o ofera.
Concluzionam prin a spune ca elementele cheie in aceasta afacere sunt: locatia (peisaj, accesibilitate, posibilitati de petrecere a timpului), serviciile oferite clientilor, personalul de contact.
Comert cu produse traditionale
Pretul trebuie sa fie cat mai mic, iar locatia cat mai mare si accesibila (parcare, proximitate, drumuri de acces). In aceste conditii comertul modern este o afacere care presupune investitii foarte mari, care au devenit inaccesibile micilor antreprenori. Acestia ar trebui sa abordeze nisele de piata. Si din fericire, aceste nise exista in Romania, deseori sunt neocupate, iar experienta din Occident ne incurajeaza sa avem incredere ca pot deveni afaceri de succes.
O nisa de piata, care poate fi abordata in comert, este a produselor traditionale si proaspete (lapte, paine, prajituri, fructe sau carne), iar afacerile sunt magazine cu produse ale brutariilor, carmangerii, cofetarii etc. Frecventa de cumparare a acestor produse este ridicata, aproape zilnica, in timp ce vizitele la supermarketuri sunt preponderent saptamanale. Acest lucru inseamna ca este importanta prezenta in apropiere de casa a magazinelor specializate si traditionale.
Un magazin specializat poate sa ocupe o suprafata mica de expunere (16 m2 – 25 m2), poate fi amplasat in cartier si poate avea un program de lucru restrans, in functie de ceea ce vinde.
Club pentru scolari
Afacerea consta intr-un club unde copii scolari isi petrec timpul liber dupa terminarea orelor. Aceasta afacere are cateva puncte in comun cu gradinita privata. Copiii beneficiaza de cateva servicii: petrecerea timpului liber cu diverse jocuri si activitati interactive, realizarea temelor pentru acasa impreuna cu personal calificat, meditatii la acele materii la care au lacune, companie atunci cand parintii sunt ocupati. Aceasta afacere castiga din ce in ce mai mult teren, pentru ca parintii sunt din ce in ce mai ocupati. Un alt factor care contribuie la cresterea potentialului acestei piete este gradul de informare mult mai ridicat al parintilor. Acestia constientizeaza ca educatia de calitate pentru un copil este una din cele mai bune investitii pe care le pot face. Desi este vorba de educatie informala, este nevoie sa existe un program de activitati bine stabilit.
Aceasta este o afacere construita pe incredere.
Organizare de evenimente speciale pentru firme
Aceasta piata a organizarii de evenimente speciale pentru companii este si ea in continua crestere. Tot mai multe companii aleg sa externalizeze acele activitati in care nu sunt specializate pentru a creste productivitatea muncii (daca un angajat produce mai multa valoare adaugata producand biscuiti decat ocupandu-se de organizarea petrecerii de sfarsit de an, este mai rentabil ca petrecerea sa fie organizata de o firma specializata). Vom numi generic “evenimente” o varietate mare de activitati: conferinte, traininguri, congrese, sedinte, concerte private pentru companii, petreceri aniversare in companii, sampling-uri, etc. In mod clar cine isi propune sa se lanseze intr-o astfel de afacere trebuie sa aiba capacitati organizatorice mult peste medie si o rezistenta la stres asemenea.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: idei de afaceriafaceri miciafaceri 2019romaniapensiunecomert