Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ponturi despre optimizarea bugetelor de promovare: de ce trebuie sa tii cont, atunci cand ai in grija un business si vrei sa il cresti
Promovarea a fost si va ramane mereu un subiect care preocupa majoritatea businessurilor, mai ales pe cele aflate la inceput de drum. Bugetul directionat in acest scop este, deseori, unul restrans, care nu iti ofera posibilitatea alegerii mai multor tipuri de servicii, astfel incat sa ai o campanie de marketing 360.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cultura castravetelui anti-diabet
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Iata ce obiective de marketing iti poti seta atunci cand ai un business la inceput de drum, prin care iti poti optimiza in paralel si bugetul:
Construirea unei audiente
Poate cel mai dificil lucru, mai ales atunci cand vrei sa o faci in mod organic si te afli la inceput de drum, este sa construiesti o audienta. Aici, cheia este continutul strategic, imbinat cu perseverenta. De mare ajutor in aceasta etapa, este sa ai un site pe care sa-ti prezinti serviciile sau produsele, cat si afacerea si valorile ei. Insa, pentru ca site-ul sa fie indexat si sa apara in rezultatele cautarilor Google, ai nevoie de o optimizare SEO, care poate fi facuta doar printr-o agentie SEO. Tot prin intermediul agentiei, poti implementa in paralel o strategie de continut care iti va ajuta brandul sa creasca in mod organic, pentru a ajunge in prima pagina a rezultatelor Google. In acest fel, nu numai ca imaginea brandului tau va deveni una credibila, ci iti vei creste atat audienta, cat si awareness-ul.
Daca ne referim strict la mediul online, canalele prin care poti face vizibil brandul si prin care iti distribui mesajele sunt, in general, site-ul propriu sau canalele proprii de social media. In paralel, poti apela la content marketing, la servicii SEO, la campanii de promovare Pay Per Click (PPC) sau la Facebook Ads. Cel mai indicat pentru rezultate satisfacatoare pe canalele de social media este sa imbini promovarea organica cu cea platita. Cum faci asta? Analizezi inainte ce continut merge foarte bine organic si, pentru extra vizibilitate, il sponsorizezi printr-o campanie platita in Meta Business - in acest fel, optimizezi foarte bine costurile de promovare.
Pentru inceput, trebuie sa stabilim ce inseamna engagement, acest lucru pe care toti si-l doresc, dar nu stiu cum sa-l obtina. In limbajul de marketing, sa creezi engagement inseamna sa produci un tip de continut care sa incurajeze publicul tinta sa interactioneze cu brandul si sa ramana conectat cu tine. Practic, obiectivul tau este sa creezi continut atat de bun, incat sa determini consumatorii sa rezoneze cu tine, sa sa angajeze in conversatii pe canalele tale, iar, mai tarziu, sa cumpere serviciile sau produsele pe care le oferi. Cresterea engagementului este un obiectiv de marketing pe care orice business matur il are, insa, pentru a-l indeplini, este necesar sa treci mai intai prin etapele de mai sus.
Cele mai populare platforme pe care afacerile aleg sa se promoveze atat organic, cat si prin campanii platite sunt Google si retelele de socializare. Sa le luam pe rand:
Google iti ofera doua posibilitati prin care te poti promova. Prima, in mod organic, se poate face prin construirea si indexarea site-ului tau, printr-o strategie de optimizare SEO. Conform ultimelor actualizari venite de la Google, un site ar trebui sa aiba experienta, autoritate si incredere. In ceea ce priveste campaniile platite, aici e simplu: Google Pay per Click - iti ofera vizibilitate la inceput de drum si esti in prima pagina a rezultatelor de cautare Google, cat timp platesti. Pentru maximizarea rezultatelor, specialistul trebuie sa se asigure ca site-ul tau este optimizat si pentru dispozitivele mobile, sa tina pasul cu tehnologia AI si sa foloseasca keywords relevante in campaniile de performance.
Meta Business Suite este platforma din care iti poti manageria toate conturile de social media ale afacerii tale, atat din punct de vedere organic, cat si platit. Cu ajutorul ei, ai un control mult mai bun asupra continutului pe care il produci si poti analiza rezultatele lui cu ajutorul indicilor si graficelor. Totodata, vei putea vedea ce tip de continut functioneaza mai bine pentru businessul tau, astfel incat sa stii ce merita sa promovezi prin campanii platite, in vederea unor costuri optimizate.
Nu exista un raspuns exact la aceasta intrebare sau o formula pe care sa o aplici si sa-ti asigure rezultate exacte. Cu toate acestea, iti poti trece pe hartie cateva lucruri care te vor ghida in stabilirea unui buget orientativ, spre exemplu: ce face concurenta ta, unde se afla brandul tau si prin ce etape trebuie sa treaca pentru a produce conversii sau cat timp ti-ai setat pentru atingerea obiectivelor. Aceste aspecte te vor ajuta sa ai o viziune mai clara asupra bugetului de marketing pe care trebuie sa-l aloci, cat si asupra directiilor in care sa investesti.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Viata de antreprenor. Care sunt cerintele planului de marketing?
de Idei de afaceriCum realizezi planul de marketing perfect pentru o cafenea
de Silviu Marian BanilaCum sa faci afaceri online in domeniul marketingului afiliat?
de Codrina LaiuGPS-ul afacerii tale - planul de marketing
de Teo ManoleAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit