Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ponturi despre optimizarea bugetelor de promovare: de ce trebuie sa tii cont, atunci cand ai in grija un business si vrei sa il cresti

de Idei de afaceri 19 Iun. 2023 47
Ponturi despre optimizarea bugetelor de promovare: de ce trebuie sa tii cont, atunci cand ai in grija un business si vrei sa il cresti
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Promovarea a fost si va ramane mereu un subiect care preocupa majoritatea businessurilor, mai ales pe cele aflate la inceput de drum. Bugetul directionat in acest scop este, deseori, unul restrans, care nu iti ofera posibilitatea alegerii mai multor tipuri de servicii, astfel incat sa ai o campanie de marketing 360.

Cu toate acestea, exista anumite servicii de marketing la care poti apela, ce isi dovedesc eficienta pe termen lung si care te ajuta la optimizarea bugetului de promovare. Inainte de a le testa, este indicat sa ai deja stabilite cateva obiective pe care multi marketeri le seteaza si care iti pot indica si ce tactici sa abordezi.
 
Ce obiective de marketing online ar trebui sa-ti setezi pentru cresterea businessului?

Iata ce obiective de marketing iti poti seta atunci cand ai un business la inceput de drum, prin care iti poti optimiza in paralel si bugetul: 

Construirea unei audiente

Poate cel mai dificil lucru, mai ales atunci cand vrei sa o faci in mod organic si te afli la inceput de drum, este sa construiesti o audienta. Aici, cheia este continutul strategic, imbinat cu perseverenta. De mare ajutor in aceasta etapa, este sa ai un site pe care sa-ti prezinti serviciile sau produsele, cat si afacerea si valorile ei. Insa, pentru ca site-ul sa fie indexat si sa apara in rezultatele cautarilor Google, ai nevoie de o optimizare SEO, care poate fi facuta doar printr-o agentie SEO. Tot prin intermediul agentiei, poti implementa in paralel o strategie de continut care iti va ajuta brandul sa creasca in mod organic, pentru a ajunge in prima pagina a rezultatelor Google. In acest fel, nu numai ca imaginea brandului tau va deveni una credibila, ci iti vei creste atat audienta, cat si awareness-ul.
 
Cresterea awareness-ului

Daca ne referim strict la mediul online, canalele prin care poti face vizibil brandul si prin care iti  distribui mesajele sunt, in general, site-ul propriu sau canalele proprii de social media. In paralel, poti apela la content marketing, la servicii SEO, la campanii de promovare Pay Per Click (PPC) sau la Facebook Ads. Cel mai indicat pentru rezultate satisfacatoare pe canalele de social media este sa imbini promovarea organica cu cea platita. Cum faci asta? Analizezi inainte ce continut merge foarte bine organic si, pentru extra vizibilitate, il sponsorizezi printr-o campanie platita in Meta Business - in acest fel, optimizezi foarte bine costurile de promovare.
 
Cresterea engagementului

Pentru inceput, trebuie sa stabilim ce inseamna engagement, acest lucru pe care toti si-l doresc, dar nu stiu cum sa-l obtina. In limbajul de marketing, sa creezi engagement inseamna sa produci un tip de continut care sa incurajeze publicul tinta sa interactioneze cu brandul si sa ramana conectat cu tine. Practic, obiectivul tau este sa creezi continut atat de bun, incat sa determini consumatorii sa rezoneze cu tine, sa sa angajeze in conversatii pe canalele tale, iar, mai tarziu, sa cumpere serviciile sau produsele pe care le oferi. Cresterea engagementului este un obiectiv de marketing pe care orice business matur il are, insa, pentru a-l indeplini, este necesar sa treci mai intai prin etapele de mai sus. 
 
Ce platforme poti folosi atat pentru promovarea platita, cat si pentru cea organica?

Cele mai populare platforme pe care afacerile aleg sa se promoveze atat organic, cat si prin campanii platite sunt Google si retelele de socializare. Sa le luam pe rand:
 
Google

Google iti ofera doua posibilitati prin care te poti promova. Prima, in mod organic, se poate face prin construirea si indexarea site-ului tau, printr-o strategie de optimizare SEO. Conform ultimelor actualizari venite de la Google, un site ar trebui sa aiba experienta, autoritate si incredere. In ceea ce priveste campaniile platite, aici e simplu: Google Pay per Click - iti ofera vizibilitate la inceput de drum si esti in prima pagina a rezultatelor de cautare Google, cat timp platesti. Pentru maximizarea rezultatelor, specialistul trebuie sa se asigure ca site-ul tau este optimizat si pentru dispozitivele mobile, sa tina pasul cu tehnologia AI si sa foloseasca keywords relevante in campaniile de performance.
 
Meta Business Suite

Meta Business Suite este platforma din care iti poti manageria toate conturile de social media ale afacerii tale, atat din punct de vedere organic, cat si platit. Cu ajutorul ei, ai un control mult mai bun asupra continutului pe care il produci si poti analiza rezultatele lui cu ajutorul indicilor si graficelor. Totodata, vei putea vedea ce tip de continut functioneaza mai bine pentru businessul tau, astfel incat sa stii ce merita sa promovezi prin campanii platite, in vederea unor costuri optimizate. 
 
Cum sa stabilesti un buget de marketing echilibrat atat din perspectiva promovarii platite, cat si a celei organice? 

Nu exista un raspuns exact la aceasta intrebare sau o formula pe care sa o aplici si sa-ti asigure rezultate exacte. Cu toate acestea, iti poti trece pe hartie cateva lucruri care te vor ghida in stabilirea unui buget orientativ, spre exemplu: ce face concurenta ta, unde se afla brandul tau si prin ce etape trebuie sa treaca pentru a produce conversii sau cat timp ti-ai setat pentru atingerea obiectivelor. Aceste aspecte te vor ajuta sa ai o viziune mai clara asupra bugetului de marketing pe care trebuie sa-l aloci, cat si asupra directiilor in care sa investesti. 
 
Recomandarea generala a specialistilor de marketing este sa nu-ti pui toate ouale intr-un singur cos, daca vrei sa obtii rezultate bune. Mizeaza pe un mix intre promovarea organica si cea platita, pentru stabilitatea si credibilitatea brandului pe termen lung.  
Sursa foto: Freepik
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: agentie seomarketingcontent marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Viata de antreprenor. Care sunt cerintele planului de marketing?

de Idei de afaceri
02 Aug 2022
Planul de afaceri poate fi conturat sub forma unei povesti captivante. Vei aduce si date obiective, statistici, chart-uri si vei reusi sa iti...

Cum realizezi planul de marketing perfect pentru o cafenea

de Silviu Marian Banila
31 Mai 2017
Cafeneaua ramane cel mai bun business posibil in industria HORECA. Ea ofera profituri considerabile, chiar si in conditiile actuale. Totusi, Romania...

Cum sa faci afaceri online in domeniul marketingului afiliat?

de Codrina Laiu
12 Ian 2016
In ultimul timp am asistat la o explozie a magazinelor on-line si pe piata din Romania. Magazinele on-line vand diferite produse sau...

GPS-ul afacerii tale - planul de marketing

de Teo Manole
05 Aug 2015
In afara documentul de baza al oricarui startup, reprezentat de planul de afaceri, multi antreprenori dezvolta si un plan de marketing. Este un plan...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]