Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Strategii de marketing pentru 2025 - de sa alegi o strategie de marketing 360?

Auzim tot mai des ca, piata se schimba, marketing-ul se schimba, totul devine mult mai efervescent in strategiile de marketing prin care poti sa iti cresti afacerea. Dar, ceea ce se schimba este modul in care oamenii consuma publicitatea/campaniile de comunicare ale companiilor. Daca in urma cu cativa ani, companiile investeau in a fi vazute de catre clienti, acum, brand-urile investesc in a fi relevante, in a oferi un plus de valoare oamenilor, rezultatul fiind cresterea vanzarilor si nu invers. Dar, cu atatea platforme diferite, cu o competitie care devine tot mai agresiva in modul de comunicare, costuri de publicitate in crestere, cum poti sa reusesti sa mai ajungi in fata publicului tau, la momentul potrivit?
Cu promisiunea curajoasa si o viziune clara, echipa de profesionisti Hood Agency Romania spun ca acum, mai multe decat era nevoie inainte, companiile sunt nevoite sa priveasca intr-un mod 360° pentru a se mentine atat profitabile, relevante pentru public, cat si sa construiasca autoritate. Companiile care in trecut au zis ”lasa ca merge si asa...”, acum vor fi cele care vor simti pe pielea lor ce inseamna sa nu fi investit la momentul potrivit in strategii de crestere, ci doar in campanii de generarea a vanzarilor, iar daca nu o vor face corect nici acum, se supun unui risc enorm.
Cresterea prepelitelor japoneze

Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Strategie 360° - ce trebuie sa stii inainte de a incepe?
Marketingul digital este precum un ecosistem care, din exterior pare foarte usor, iar cand incepi sa lucrezi la acesta, devin din ce in ce mai complicat. Surpriza apare atunci cand iti dai seama ca succesul vine printr-o abordare completa a tuturor elementelor din acest ecosistem.
1. Optimizare SEO (Search Engine Optimization): Fundamentul Vizibilitatii Organice
Tot se aude online ca SEO sau optimizarea organica este pe moarte, nu va mai constitui un element important in ecosistemul de marketing al companiilor. Realitatea este cu totul diferita, cu dezvoltarea platformelor AI, cat si a chaturilor de website dinamice, optimizarea si serviciile de optimizare SEO ale agentiilor de marketing devin tot mai cautate. De ce? Pentru ca ai nevoie de:
- Structurarea corecta a paginilor din website.
- Asigurarea unei experiente de navigare rapida, usoara si placuta.
- Ai nevoie de continut (texte) de calitate si bine optimizate pentru indexare corecta, rapida si identificarea imediata a informatiilor.
- Identificarea si optimizarea corecta a intrebarilor clientilor si oferirea celor mai bune raspunsuri, toate intr-un mod bine structurat.
In optimizarea SEO ne concentram pe:
1. Audit SEO tehnic: Se analizeaza in profunzime structura site-ului, viteza de incarcare, compatibilitatea mobila si alte aspecte tehnice care influenteaza clasamentul in Google.
2. Cercetare cuvinte cheie: Sunt identificati termenii de cautare relevanti si profitabili pentru nisa din care faci parte, pe care publicul tau tinta ii utilizeaza activ in gasirea produselor/serviciilor pe care tu le oferi.
3. Optimizare On-Page: Se realizeaza un plan de optimizare de continut existent si crearea unui continut nou, optimizand elemente precum titluri, meta-descrieri, structura H1-H6 si densitatea cuvintelor cheie pentru a creste relevanta paginilor.
4. Optimizare Off-Page (Link Building): Este necesara construirea unui profil de backlink-uri puternic si relevant, esential pentru cresterea autoritatii domeniului si a increderii Google in site-ul tau.
5. Monitorizare si Raportare: Partea finala, cea in care se analizeaza constant performanta, punand in rapoarte transparente si ajustand strategia pentru rezultate optime si pe termen lung.
Acestea ar fi principalii piloni care te pot ajuta in optimizarea SEO pe termen lung, cu rezultate scalabile.
2. Eficientizarea campaniilor de platite din Google Ads si Meta Ads
In 2024, costurile pe actiune din campaniile platite au crescut, in medie, cu 80%, ceea ce a condus la generarea de rezultate mai slabe, cu aceiasi bani investiti. Acest lucru a aparut si datorita campaniilor create si nestructurate intr-un mod eficient, motiv pentru care, fiind cerere mare de campanii platite, iar companiile alegand sa apeleze la aceste strategii pentru rezultate mai rapid, costurile totale au crescut, dorita cresterii companiilor care licitau pe aceleasi cuvinte cheie. Ce campanii platite poti folosi in strategie?
1. Campanii de search: Acestea sunt printre cele mai raspandite, necesitand o lista de cuvinte cheie specifice pentru care sa licitezi pentru a te afisa.
2. Campanii de Shopping: Pentru acestea, ai nevoie de un cont de Google Merchant si sa corelezi produsele din website, pentru a afisa direct produsele persoanelor care sunt interesate.
3. Campanii de performance max: Acestea se bazeaza pe inteligenta artificiala, maximizandu-ti acoperirea pe toate canalele Google, reusind sa fie considerata, daca este setata corect, cea mai profitabila campanie, generand vanzari la scara larga.
4. Campaniile de Display si Youtube: Acestea se fac recunoscute mai mult pentru generarea de dorinta de achizitie si generarea de interes pentru categorii de produse. Aceste campanii sunt utile daca folosesti in paralele campanii de retargetare.
5. Campanii Meta Ads: Aceste campanii ajuta foarte mult la testarea de segmente noi de clienti, cat si sa creeze dorinta de achizitie. Nu functioneaza la fel de bine pentru toate industriile, fiecare industrie necesitand setari diferite, insa sunt foarte bune la scalarea unei companii.
Inainte de a incepe investirea in aceste campanii, asigura-te ca toate elemente SEO sunt bine puse la punct, un website care are grija de partea de SEO si de experienta utilizatorilor din website, va fi favorizat intotdeauna de algoritmi, chiar si in campaniile platite, care ar trebui sa fie o modalitate de comunicare complementara si nu principala. Pentru o organizarea sanatoasa a traficului din platforma, este necesar ca accesarile organice sa acopere cel mai mare procent din website si nu campaniile platite. Iar, pentru a te asigura ca ai costurile eficient gestionate, poti apela la servicii de Google Ads de la agentii de marketing.
3. e-Mail marketing
Odata cu anul 2024, strategiile de e-mail marketing au devenit tot mai de interes pentru companii, de ce? Pentru ca, acestea comunica in mod direct cu clientul, ajung in inboxul acestora, iar daca sunt construite corect si eficient, acestea pot genera vanzari consistente. Ce elemente sunt importante in strategia de e-mail marketing?
1. Tema: Alegerea temei pentru aceste campanii este printre cele mai importante elemente, aceasta dicteaza restul.
2. Baza de date: Selectarea corecta a bazei de date te va ajuta sa comunic cu oamenii interesati strict de ceea ce doresti sa comunici prin respectivul e-mail.
3. Subiectul: Acesta va cantari foarte mult la trimiterea e-mail-ului. Un subiect bine construit, va duce la o rata de deschidere a e-mailului mult mai mare, pe cand, un subiect slab, va duce la stergerea mail-ului chiar inainte ca acesta sa fie deschis.
4. Continutul mail-ului: Conteaza mult cum structurezi informatia in mail. Acesta este nevoie sa se citeasca usor, sa fie inteles imediat (o a doua citire rar primeste), sa aiba elementele de actiune clar specificate si sa nu fie prea invaziv in datele clientilor.
5. Analiza: Prin acest element, reusesti sa vezi ce anume a functionat cel mai bine pentru a imbunatati.
3. Comunicarea OOH – de ce si cand este utila?
Desi avem impresia ca oamenii nu observa panourile publicitare sau bannerele outdoor, acestea reprezinta un foarte bun element de crestere a notorietatii brandurilor. Dar, ce este diferit acum in folosirea acestora in strategiile de marketing? Oamenii, daca aceste panouri nu ii determina sa se opreasca din ceea ce fac pentru a le observa, le vor uita, de aceea, se cere mai multa creativitate si diferentiere in aceste tipuri de comunicari. Se vede o usoara tendinta de a se merge spre nonconformism, ceea ce este foarte util, iar in acelasi timp, va solicita si mai multa creativitate din partea persoanelor care isi doresc sa faca asta.
Cand vine vorba de strategii si modalitati de comunicare cu publicul, este foarte dificil sa stabilesti cea mai eficienta strategie sau cel mai profitabil canal pentru a-ti comunica brandul, insa, ce poti face este sa te asiguri ca ai trecute in clar obiectivele pe care doresti sa le atingi din fiecare canal, cat si din fiecare strategie pe care o abordezi. In acest fel, avand claritate, stii cum sa iti organizezi investitiile si in ce directie sa iti concentrezi atentia, cum analizezi evolutia si in ce punct poti stabili daca cea este sau nu profitabil pentru afacerea ta. Iti poate fi de mare ajutor sa apelezi la o agentie de marketing 360° care sa iti ofere analiza, consultanta si sprijin in dezvoltarea companiei.

Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Ghiduri practice

[GHID PRACTIC] Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Demareaza o afacere profitabila pe Amazon

[GHID PRACTIC] Cresterea prepelitelor japoneze
Comanda acum ghidul afacerii tale cu prepelite japoneze CD-ul Cresterea prepelitelor japoneze Evita acum riscurile inerente inceputului unei afaceri

[GHID PRACTIC] 3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Fa-ti propria afacere cultivand trei arbusti miraculosi care te pot imbogati


Idei de AFACERI 2025
- 30+ Idei de Afaceri la tara. Din ce sa faci bani la tara
- Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere
- Afaceri de familie: businessuri mici si profitabile
- Colectia de Idei de Afaceri
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit