Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

[Interviu] George Avram si abilitatile de Public Speaking pentru un business corect

de Maria Nicutar 17 Oct. 2011 9603
3.25 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

George Avram este absolvent al Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie, Certified Professional Behaviour Analyst (CPBA) şi Certified Professional Values Analist (CPVA) de către Success Insights International. El are o experienta de peste 15 ani in domeniul training-ului si al consultantei si a fost implicat in numeroase programe de training si consultanta pentru numeroase companii, precum: Pfizer, Heineken, Oracle, Ministerul Afacerilor Externe, Abbott, Gedeon-Richter, OTP, Leroy Merlin, Banca Transilvania si multe altele.

Mai mult, George Avram si-a construit o reputatie de bun trainer si speaker in domenii precum: Inteligenta Emotionala, Public Speaking, Relatii Interumane, Comunicare, Managementul Stresului sau Managementul Conflictului.

In prezent, George Avram este Managing Director al Evoact.

Maria Nicutar: Care este succesul de care se bucura training-urile de Public Speaking?
George Avram: Programele de training care au ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor de a vorbi în public sunt printre cele mai cerute în cadrul organizaţiilor. Principalii beneficiari ai acestor cursuri sunt oamenii-cheie, în special cei care deţin poziţii manageriale sau cei care, într-un fel sau altul, reprezintă acea organizaţie în relaţia cu clienţii, furnizorii sau cu mediul de afaceri (cei din vânzări, marketing, Public Relations). Pentru aceştia în special, un nivel decent al abilităţilor de a vorbi în public reprezintă o parte importantă a profesionalismului lor.

Maria Nicutar: Sunt romanii inca reticenti in fata necesitatii perfectionarii acestor competente?
George Avram: Categoric nu. Am lucrat cu foarte mulţi oameni încă din 1994, de când mă ocup de consultanţă şi pot să vă spun că nu am întâlnit pe nimeni care să nu fie conştient de importanţa dezvoltării acestor competenţe. Am întâlnit însă mulţi oameni care erau extrem de sceptici în legătură cu faptul că ei vor putea vreodată să vorbească cu dezinvoltură în public. De aici reticenţa lor în faţa unui astfel de program. După ce participă la un curs despre dezvoltarea abilităţilor de prezentare, majoritatea constată că susţinerea unei prezentări, la fel ca majoritatea lucrurilor pe care le facem, se poate învăţa. Este o abilitate şi nu un dar divin oferit doar celor aleşi.

Maria Nicutar: De ce v-ati ales acest areal de expertiza?
George Avram: Sunt două motive principale. Primul este acela că-mi place. Cred că este foarte important să-ţi placă ceea ce faci. Al doilea motiv este acela că este un program de training extrem de pragmatic. Pot observa chiar în timpul cursului progresele pe care le fac participanţii. Foarte important este şi faptul că participanţii pot să-şi observe şi să-şi monitorizeze singuri progresele. Acest lucru este foarte motivant pentru ei şi extrem de mulţumitor pentru mine.

Maria Nicutar: Considerati abilitatile de Public Speaking de viitor pentru romani?
George Avram: Da. În lumea de astăzi, să faci prezentări a devenit un lucru din ce în ce mai obişnuit. Dacă ai o idee, un produs sau un serviciu pe care vrei să le oferi celorlalţi, eşti nevoit să apelezi la abilităţile tale de a comunica în public. Cele mai interesante şi mai inovatoare idei pot deveni sterile dacă rămân în mintea celui care le-a dezvoltat sau pe hard-discul unui computer. Români sau nu, cei care au astfel de idei trebuie să înveţe cum să le prezinte pentru a le valoriza.

Maria Nicutar: Dati-ne pe scurt 3 reguli de baza in Public Speaking.
George Avram: Dacă ar trebui să mă rezum la trei reguli, atunci acestea sunt:
-    Nu începe să pregăteşti o prezentare fără să-ţi fie foarte clar care este obiectivul pe care vrei să-l atingi. Formulează acest obiectiv în scris.
-    Cel mai important element al oricărei prezentări este publicul. Adaptează-ţi prezentarea la specificul şi nevoile oamenilor din public.
-    Investeşte timp în pregătirea şi repetarea discursului. Nu te baza pe inspiraţia de moment. De cele mai multe ori îţi va juca feste.
 
Maria Nicutar: Ce profesionisti ar trebui sa isi perfectioneze abilitatile de a vorbi in public? Vorbim cu precadere despre antreprenori sau despre manageri si alti specialisti din domenii distincte de expertiza?
George Avram: Putem vorbi aici de foarte multe categorii de oameni. De fapt, cred că orice om care consideră că de modul în care se prezintă în faţa unui public depinde nu doar eficienţa cu care îşi atinge obiectivele ci şi imaginea personală sau a organizaţiei pe care o reprezintă este cineva care ar trebui să fie preocupat de perfecţionarea acestor competenţe. Abilităţile de comunicare în timpul prezentărilor reprezintă un instrument de marketing extrem de puternic.

Maria Nicutar: In ce masura considerati ca antreprenorii si managerii din mediul business de astazi iau in serios importanta comunicarii pentru rezultate optime in afacerile pe care le conduc sau le reprezinta?
George Avram: Într-un mediu profesional atât de competitiv cum este cel actual, fiecare ocazie de a-ţi prezenta ideile, serviciile, produsele sau proiectele contează. De multe ori, nu mai ai o a doua şansă. În urma unei singure prezentări poţi câştiga sau pierde afaceri sau oportunităţi importante. Sau poţi câştiga ori pierde enorm la capitolul imagine profesională.

Tocmai de aceea, conştientizând că, în special aceste situaţii în care miza este mare, abilităţile de prezentare ale celui care îţi reprezintă compania sunt cruciale, mulţi dintre antreprenorii şi managerii din mediul de business investesc în astfel de programe de training pentru ei şi pentru oamenii lor.

Maria Nicutar: Care sunt pasii principali de parcurs pentru cei care doresc sa devina traineri in Public Speaking?
George Avram: Sunt foarte mulţi paşi de făcut. Primul pas ar fi acela de a acumula experienţă în a vorbi în public. Cei mai buni traineri sunt, de obicei, cei care predau tematici pentru care au o vastă experienţă practică. Aceştia sunt cei mai credibili şi mai eficienţi în procesul de îmbogăţire a cunoştinţelor de îmbunătăţire a competenţelor cursanţilor. Acest lucru este valabil fie că este vorba de training pentru vorbitul în public, training de management, leadership sau vânzări. Abia apoi urmează procesul de pregătire profesională pentru a deveni trainer.

Maria Nicutar: Detineti un nivel inalt de expertiza in Public Speaking. Ce planuri de viitor aveti?
George Avram: Ţin cursuri pentru dezvoltarea abilităţilor de a vorbi în public din 1997, iar de câţiva ani sunt invitat ca vorbitor (keynote speaker) la diverse congrese şi conferinţe. Public Speaking este doar unul dintre cursurile pe care le susţin. Inteligenţa Emoţională, Comunicare şi Relaţii Interpersonale sau Managementul Conflictului sunt alte tematici de training care îmi plac foarte mult şi care fac parte din portofoliul meu de cursuri.

În ceea ce priveşte viitorul, tot ceea ce-mi doresc din punct de vedere profesional este ca fiecare program de training pe care îl ofer să fie de calitate. Vreau ca fiecare persoană care investeşte timp şi energie participând la un astfel de program să simtă că a avut de câştigat. Restul cred că vine de la sine. Ştiţi vorba „Oamenii îşi fac planuri, iar Dumnezeu zâmbeşte…”.

Maria Nicutar: Ce sfaturi le dati celor care se confrunta cu frica de scena, cu frica de a iesi si vorbi in public?
George Avram: Să fii emoţionat în timpul unui discurs public este un lucru firesc. Chiar şi cei mai experimentaţi prezentatori recunosc faptul că au emoţii atunci când sunt pe scenă. Acceptaţi, deci, emoţiile ca pe un lucru firesc asociat vorbitului în public. O anumită doză de anxietate este obişnuită şi poate fi ţinută cu uşurinţă sub control. Mai mult decât atât, dacă învăţaţi cum să vă controlaţi postura, gesturile, vocea şi expresia facială, nodul în gât, mâinile umede şi bătăile accelerate ale inimii vor fi invizibile pentru cei din public.  Multe dintre manifestările emoţiilor prezentatorului sunt insesizabile din public.

Dacă, însă, anxietatea se transformă în frică, iar frica în groază, aceste emoţii vor copleşi sau chiar vor anihila raţiunea şi vor afecta performanţa vorbitorului. Aici am următorul sfat: frica este generată de modul în care gândiţi în legătură cu ceea ce poate întâmpla rău în timpul prezentării. „Dacă uit ce trebuie să spun?, Dacă am în sală participanţi dificili? Dacă spun vreo prostie şi mă fac de râs? Dacă..? Dacă…?”. Frica este astfel generată mintal de situaţii care încă nu s-au întâmplat… şi sunt şanse mari să nu se întâmple niciodată. Controlaţi modul în care gândiţi şi veţi controla şi modul în care vă simţiţi!


Aflati mai multe detalii referitoare la Programele de training pentru dezvoltarea competentelor de Public Speaking pe website-ul EVOACT.


Tags: george avraminterviu george avramgeorge avram public speakingevoactpublic speaking

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.25 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]