Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intreprinzatori celebri: David Filo si Jerry Yang (Yahoo!)

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In 1994, David Filo si Jerry Yang erau in faza tipica de inceput: munceau 20 de ore pe zi, dormeau in birou, visau ca odata si odata oamenii vor acorda atentie conceptului lor si vor „intra in priza”.



Nu aveau niciun fel de vanzari, dar nu le prea pasa. Filo si Yang munceau ca niste maniaci numai de placerea de a munci. Misiunea lor? Sa puna putina ordine in teribila lume a World Wide Web.

Pe internet existau multe fisiere interesante. Dar nu exista un sistem care sa le permita oamenilor sa gaseasca usor fisierul care-i interesa. Chiar Yang si Filo, pe cand studiau ingineria computerelor la Stanford University, in California, gaseau Web-ul greoi.

„Incepeam sa ne uitam la diverse fisiere, dar nu mai tineam minte apoi ceea ce ne interesase inainte”, spune Filo. Asa ca cei doi prieteni au creat o lista cu fisierele lor favorite, un cadru de organizare a Web-ului care permitea gasirea fisierului dorit odata ce tastai cuvantul-cheie. Si-au numit serviciul Yahoo!, de la Yet Another Hierarchical Officions Oracle.

Pana in 1995, serviciul a devenit atat de cunoscut si popular, incat cei doi parteneri au putut sa investeasca 1 milion $ pentru a-si extinde afacerea. „Ne-a luat 20 de ore pe zi”, spune Yang, „dar am fost printre primii care au incercat sa organizeze Web-ul si am facut-o mai bine decat toti ceilalti”.

Avand baza in Santa Clara, California, Yahoo! atinge astronomica cifra de afaceri de 1 miliard $ pe luna. Desi suna bine, inventarea unei noi industrii atrage dupa sine noi provocari. Chiar daca internet-ul a castigat popularitate, eforturile de a-l comercializa au intalnit mai mult decat o simpla rezistenta. „A fost greu”, admite Yang. „Nu stiam ce model de afacere ar merge, asa ca le-am luat in considerare pe toate, incluzand aici sisteme care din start nu puteau sa genereze profit”.

Cei doi au promovat diverse companii in schimbul unor sisteme hardware construite de acestea (IBM, American Express, British Airways). Acum Yang si Filo au sute de angajati care-i ajuta sa se mentina in top. „Noi credem ca internet-ul poate schimba vietile oamenilor”, spune Yang. „Pe-a noastra, in mod sigur, a schimbat-o.”



Tags: afaceriafacereyahoo

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]