Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intreprinzatori celebri: Debbi Fields (Mrs. Fields Chocolate Chippery)

de Silvia Bucsan 14 Ian. 2008 5193
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In 1977, Debbi Fields era o tanara mama fara absolut nici o experienta in afaceri, dar care se pricepea foarte bine la un lucru: sa faca fursecuri cu ciocolata.

Fursecurile ei erau delicioase si Debbi se gandea ca ar putea scoate ceva bani cu ele. Visul ei era sa deschida un mic magazin, insa pentru asta trebuia sa treaca un hop care multora li se parea de netrecut – sa convinga o banca sa ii finanteze startul. Un lucru foarte greu realizabil, dat fiind ca solicitanta era aproape o adolescenta (avea 20 de ani) si, evident, nu mai avusese nici un fel de legatura cu afacerile.



Dar entuziasmul ei si increderea in produs si-au spus cuvantul. A convins doi ofiteri de credit (mari amatori de dulciuri) sa ii acorde un imprumut si astfel, la 16 august 1977, a deschis un mic magazin de fursecuri in Palo Alto, California – „Mrs. Fields Chocolate Chippery”.

15 ani mai tarziu avea 600 de magazine, in S.U.A. si in alte 10 tari, obtinea venituri de 100 de milioane $ pe an si era considerata o legenda in afaceri. De altfel, povestea ei este si acum studiu de caz la Harvard Business School, ca un model de eficienta si inovatie tehnologica (in 1989, Mrs. Fields a fost prima companie care a profitat de dezvoltarea IT, introducand un sistem computerizat de optimizare a operatiunilor din firma).

Debbi Fields ilustreaza perfect traditia americana a intreprinzatorului cu un start umil, dar care reuseste sa construiasca un imperiu. Si este unul dintre putinii oameni de afaceri care si-au vazut numele devenind brand international.

Entrepreneur: Ati intrat in afaceri cand erati foarte tanara. Au incercat cei din jur sa va descurajeze?
Debbi Fields:
Din fericire, da. Spun „din fericire” pentru ca remarcile lor, de genul „Debbi, n-o sa mearga. Nimeni n-o sa-ti cumpere fursecurile”, au avut asupra mea un efect invers. Toti vroiau sa ma protejeze, din moment ce esecul era atat de evident, dar nu au reusit decat sa ma ambitioneze si sa sporeasca in mine dorinta de a reusi. Cu cat imi spuneau mai multi sa ma las pagubasa, cu atat mai mult doream sa-mi vad ideea pusa in practica.

Entreprenur: Dificultati?
Debbi Fields:
O, inca de la primul pas, cand am incercat sa obtin finantare. Am fost refuzata mai peste tot, dar pana la urma am reusit sa conving o banca sa imi acorde un imprumut de 25.000 $, cu o dobanda de 21%. Mereu au fost obstacole si am putut sa le depasesc doar pentru ca m-am gandit permanent ca afacerea mea este ca... mersul pe bicicleta: poti sa inveti sa mergi pe bicicleta numai daca privesti mereu inainte, stii unde vrei sa ajungi si nu te opresti nicio clipa din pedalat.

Entrepreneur: Cum a fost in ziua cand ati deschis magazinul?
Debbi Fields:
Magazinul avea 40 mp, cu tot cu spatiul de productie, si era situat in apropierea unei brutarii care vindea, printre multe altele, si fursecuri, cu 9 centi bucata. Eu pusesem pentru ale mele un pret de 25 de centi. Diferenta era ca brutarul venea la ora 2.00 noaptea, pornea cuptoarele si la ora 7.00 dimineata avea totul gata, pe cand eu mergeam pe ideea sa ofer la orice ora fursecuri calde, atunci scoase din cuptor, si utilizand cele mai bune ingrediente (unt, ciocolata, vanilie).

In primele ore de la deschidere nu a venit insa nimeni, asa ca am luat o tava mare si m-am plimbat de-a lungul strazii oferind gratuit fursecuri  trecatorilor. Nu aveam voie sa nu reusesc, miza era prea mare pentru mine. Si vedeam cu bucurie ca oamenii gusta fursecurile si apoi isi lasa balta treburile si se tin dupa mine pana la magazin. Am castigat doar 75 $ in ziua aceea, dar a fost una dintre cele mai fericite zile din viata mea. Am invatat atunci ca modul cel mai bun de a-mi face reclama acesta este, sa ofer fursecuri gratuite, nu sa cumpar anunturi prin ziare.

Entrepreneur: Care este diferenta dintre magazinul initial din Palo Alto si un magazin actual Mrs. Fields?
Debbi Fields: 
Singura diferenta sta in aspect – magazinele actuale au un aspect modern, dar conceptul afacerii nu s-a schimbat deloc. Au fost doar unele adaptari in functie de cerintele clientilor. De exemplu, intr-o perioada cand nimeni nu cumpara fursecuri de Valentine’s Day, am introdus fursecuri in forma de inima si de-atunci aceasta zi constituie un varf de vanzari la Mrs. Fields.

Sau, alt exemplu, am primit solicitari sa trimitem fursecuri prin posta catre parinti care vroiau sa le reexpedieze copiilor lor, studenti la diverse universitati. Se pierdea astfel prea mult timp pe drum si prospetimea produselor avea de suferit, asa ca am introdus posibilitatea sa expediem noi fursecurile direct catre copii, parintii trebuind sa se ocupe doar de achitarea serviciului.

Entrepreneur: De ce credeti ca dvs. ati reusit, in timp ce atatea alte afaceri in domeniul restaurantelor sau fast-food-ului au dat gres?
Debbi Fields:
Eu am fost indragostita de afacerea mea. Si cred ca acesta e secretul. Oamenii nu trebuie sa se apuce de o afacere doar pentru ca li se pare ca pot face bani multi cu ea. Trebuie sa se apuce de o afacere pentru ca le place produsul/serviciul si ceea ce fac zi de zi. Si-atunci vor veni si banii. 



Tags: fursecuriafaceribanimagazin

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Top Sport: Cifra de afaceri de peste 4 milioane de euro

de Bianca Tila
18 Aug 2022
Top Sport estimeaza o cifra de afaceri de peste patru milioane de euro. In a doua jumatate a anului curent a reusit sa se incadreze in graficul...

Profilul afaceristului roman: este casatorit, are peste 40 ani si a mers la scoala

de Florin Amariei
12 Dec 2019
Aproximativ doua milioane de persoane au fost parte dintr-un business sau au ridicat de la zero unul in Romania anului 2019, asadar e momentul sa...

Oameni de afaceri romani pe care ar trebui sa ii cunosti

de Florin Amariei
03 Dec 2018
Romania a sarbatorit 100 de ani de la Marea Unire din 1918, asadar consideram ca ar fi bine sa cunoastem cativa oameni de afaceri care au contribuit...

Dragos Anastasiu, fondatorul Eurolines: Oamenii de afaceri nu sunt lideri

de Florin Amariei
24 Oct 2018
Fondatorul si presedintele Eurolines, Dragos Anastasiu, vorbeste despre mediul de afaceri din Romania si raspune unor intrebari transante. Omul de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]