de Bianca Tila
03 Aug. 2022
1293
Jean Valvis a cedat un pachet de 20% din actiunile imbuteliatorului Aqua Carpatica catre gigantul american PepsiCo. In prezent, valoarea tranzactiei nu a fost anuntata public, informeaza Economedia.
Omul de afaceri Jean Valvis este cel care a creat brandurile Aqua Carpatica, LaDorna si Dorna. Acesta a vandut 20% din Aqua Carpatica catre PepsiCo. Gigantul american are planuri de comercializare a apei pe piata din SUA.
In prezent, compania romaneasca Aqua Carpatica este detinuta in proportie de 20% de PepsiCo. De asemenea, gigantul american detine drepturile de distributie in Romania, Polonia si alte tari internationale, dorind sa se extinda si pe alte piete, inclusiv Statele Unite ale Americii.
"Este o premiera nationala faptul ca un produs premium 100% romanesc devine parte din portofoliul international al unei corporatii multinationale, eveniment ce are efecte benefice la toate nivelele, pentru economia tarii, capitalul de imagine national, dezvoltarea locala, dar si pentru valorificarea resurselor naturale si umane implicate", a transmis compania romaneasca intr-un comunicat de presa.
In ceea ce il priveste pe Jean Valvis, acesta va pastra controlul si functiile executive pe care le detinea inainte de tranzactie.
"Aqua Carpatica este un brand la fel de unic precum locul de origine al izvoarelor sale. Sunt incantat de oportunitatea de a deveni partener PepsiCo pentru a ne extinde prezenta in Europa si pentru a aduce Aqua Carpatica si beneficiile sale pentru sanatate consumatorilor din pietele noi. Prin parteneriatul puternic pe care l-am incheiat, materializarea viziunii noastre indraznete de a pozitiona Romania ca -Patria Apelor Minerale- la nivel international devine acum un obiectiv tangibil", declara Jean Valvis, fondator Aqua Carpatica.
Jean Valvis a fondat Aqua Carpatica in 2010 si se poate bucura, astazi, de prezenta in 16 piete internationale. Anul trecut, compania din spatele acestui brand - Carpathian Springs a inregistrat afaceri de 333 milioane de lei si un profit de aproximativ 47 milioane de lei, cu 308 angajati.
Jean Valvis nu se afla la prima tranzactie, in 2002, brandul de apa minerala Dorna a fost vandut integral catre Coca-Cola. De asemenea, in 2008, antreprenorul a vandut afacerea cu lactate LaDorna catre gigantul mondial Lactalis, cu aproximativ 70 - 90 milioane de euro.
In 2021, PepsiCo a inregistrat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari. In portofoliul de produse al companiei se afla Lays's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker si SodaStream.
"Cu un gust excelent si o pozitionare premium, Aqua Carpatica completeaza perfect portofoliul de produse premium PepsiCo. (...) Avem incredere deplina ca Aqua Carpatica, prin capitalul puternic de brand, va rezona in totalitate cu asteptarile consumatorilor nostri atat pe plan local, cat si international", declara Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: agua carpaticapepsicojean valvis