de Alexandra Popescu
16 Iul. 2014
2382
Antreprenorii sunt oameni ca oricare altii, numai ca ei au stiut sa isi valorifice ideile, sa isi puna in aplicare creativitatea si au reusit sa ajunga acolo unde isi doresc. Pentru a se mentine, ei investesc continuu in ei insisi si in viitorul lor prin educatie continua si auto-imbunatatire.
Daca vrei sa devii un antreprenor de succes, dedica timp si energie imbunatatirii obiceiurilor de zi cu zi. In continuare sunt prezentate 15 dintre lucrurile, aparent banale, dar importante, pe care oamenii influenti le fac in fiecare zi pentru a lucra eficient.
1. Mananca micul dejun. Nu toata lumea mananca dimineata. Acesta este foarte important pentru organism, asimiland ceea ce are nevoie pentru a functiona eficient. Nu este de ajuns o ceasca de cafea, ba din contra, iti poate face rau. Trebuie sa mananci ceva usor, un fruct, un cocktail de proteine, astfel incat organismul sa aiba ce asimila.
2. Planifica-ti ziua. Dimineata arunca o privire pe agenda ta si vezi ce ai de facut. Fa lucrurile care necesita o mai mare atentie in momentele din zi in care te simti mai linistit. Apoi termina tot ceea ce ai planificat in acea zi.
3. Nu verifica imediat e-mailul. Mailul iti distrage atentia de la activitatile pe care trebuie sa le faci in primele ore ale zilei, asa ca incearca sa il verifici in jur de 9-10 dimineata. In plus, daca lucrezi la un proiect important, incearca sa nu-l verifici de mai mult de 3 ori pe zi. Iti poate incarca mintea cu lucruri inutile.
4. Aminteste-ti scopul. La inceputul fiecarei zile acorda cateva momente reamintirii obiectivelor companiei tale. Incearca sa iti reamintesti care sunt clientii de baza si ce zone ale afacerii sunt mai profitabile pentru a nu te indeparta de ceea ce iti doresti sa realizezi.
5. Single tasking. Multitaskingul este eficient si nu prea. Poti termina mai multe lucruri sau le poti amesteca si sa le faci varza. Incearca sa iti organizezi activitatile mai importante si sa le termini pe fiecare in parte, acordandu-le atentia si concentrarea cuvenite.
6. Vizualizeaza. Acest proces a fost considerat de multe ori inutil, insa documentarul "The Secret" a demonstrat contrariul. Sa iti imaginezi succesul si sa te vezi cu obiectivele atinse poate reprezenta drumul spre a le indeplini si in realitate. Cu cat te vezi mai mult atingand succesul, cu atat esti mai aproape de el, totul fiind ca o masina care se apropie de destinatie.
7. Spune NU. Antreprenorii au tendinta de a accepta orice oportunitate, insa trebuie sa stii sa spui si NU. Timpul este foarte valoros, asa ca nu trebuie incarcat cu sarcini de pe urma carora nu ai niciun beneficiu.
8. Pretuieste timpul. Timpul este o resursa neregenerabila, asa ca organizeaza-l in mod eficient. Incearca sa iti planifici sarcinile, iar fiecare intalnire a ta ar fi indicat sa aiba o limita de timp. Acorda atentie lucrurilor importante pentru tine, echipa si pentru companie.
9. Accepta ajutor. O afacere necesita indeplinirea multor sarcini, insa unele mai neimportante le pot acoperi pe cele importante, astfel incat sa iti distraga atentia. Cand vezi ca nu poti face totul de unul singur, angajeaza-ti un ajutor.
10. Asculta. Ascultarea este o calitate foarte importanta a unui antreprenor. Asculta angajatii, colegii, astfel incat sa afli ce isi doresc, sa afli ce idei au sau ce ii deranjeaza. Astfel, vei evita neintelegerile.
11. Arata recunostinta. Fiind recunoscator tuturor ocaziilor care ti s-au ivit si tuturor lucrurilor pe care le-ai realizat pana acum poate insemna foarte mult. Aducandu-ti aminte de succesele din trecut, te vei mentine concentrat, prezent si productiv.
12. Ridica-te si misca-te. Nu poti sta toata ziua asezat pe un scaun. Ia o pauza si plimba-te putin. Astfel iti vei limpezi mintea si vei lasa ideile noi sa apara mai des.
13. Respira adanc. Poate parea amuzant, insa 10 respiratii adanci atunci cand te ridici de la birou pot fi sursa de revigorare pentru urmatoarea sarcina.
14. Ia o pauza de masa. Masa de pranz poate fi momentul ideal pentru intalniri, colaborari sau inchegarea unor relatii. Acorda-ti timpul necesar in fiecare zi pentru ca poate insemna un drum catre succes.
15. Goleste biroul. Dezordinea este neplacuta, asa ca fa ordine pe birou atunci cand pleci, pentru ca a doua zi sa poti lucra eficient, fara distrageri.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenoriobiceiuri antreprenorisfaturi antreprenorileadershipmanagement