Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 indicii ce arata ca strategia low-cost leadership nu este aplicata corect

de Teo Manole 17 Mai. 2016 6279
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Strategia low-cost leadership nu este usor de implementat. Firmele pot cadea usor in capcane. Pentru a implementa cu succes strategia low-cost leadership, este nevoie de o buna intelegere a costurilor.

Iata in continuare cateva semne care arata ca strategia nu este aplicata corect si cum sa actionati la timp:

1. Competitorii au preturi mai mari pentru produse inferioare

Multi antreprenori cred ca pentru a castiga rapid cota de piata trebuie sa reduca preturile cat mai mult. Ei bine, aceasta strategie nu functioneaza mereu.

Motivul este ca oamenii nu cumpara produse si servicii pentru pret, ci pentru valoarea lor. Daca aveti produse superioare celor ale concurentei, atunci alegeti un pret care sa reflecte acest lucru.

Puteti stabili un pret inferior celui practicat de concurenta numai daca aveti costuri mai scazute si puteti mentine o marja rezonabila de profit.

2. Magazinele au mereu afise cu discounturi
Fie ca vorbim de magazine traditionale sau de cele online, afisarea continua a promotiilor si discounturilor devin o rutina daca sunt folosite mereu.

Rolul reducerilor de pret este acela de a atrage clienti pentru o scurta perioada de timp si pentru a rula stocurile mai rapid.
Un alt aspect este acela ca promotiile atrag persoane care sunt interesate doar de reducerile de pret, si nu neaparat de produsele companiei. Acesti clienti vor cumpara doar atunci cand sunt reduceri.

Bineinteles ca acesti cumparatori sunt la fel de importanti ca cei care achizitioneaza produse tot timpul anului. Totusi, pentru a sustine vanzarile produselor si serviciilor tot timpul anului, trebuie sa va adresati clientilor care cumpara produsele pentru valoarea sau utilitatea lor, si nu pentru faptul ca sunt ieftine.

3. Lichiditati reduse
Primul efect al preturilor reduse este marja de profit micsorata, fapt ce duce la mai putine lichiditati. Lipsa corelatiei dintre incasari si plati poate cauza mari probleme pentru o afacere.

Aplicarea strategiei low-cost leadership se recomanda doar in cazul in care costurile de productie sunt mai mici decat ale concurentei si permit obtinerea de profit. De aceea, se recomanda analiza atenta a costurilor, pentru a nu risca probleme cu lichiditatile.



Tags: afacereafacerileadershiplow costlow cost leadership

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ingrijorari romano-germane. CCRG: mediul de afaceri opereaza in conditii dificile

de Idei de afaceri
03 Nov 2021
Camera de Comert romano-germana (AHK Romania) arata printr-o informare oficiala ca sunt necesare modificari. Mediul de afaceri opereaza in conditii...

6 sfaturi utile pentru inceperea unei afaceri in Romania

de Florin Amariei
28 Aug 2020
Desi iti propunem des idei de afaceri sau iti oferim date cu privire la situatia economica din tara, acum vrem sa iti si oferim cateva sfaturi utile...

Obiceiuri de avut in afaceri pentru a-ti garanta succesul

de Florin Amariei
04 Nov 2019
Avand in vedere ca 8 din 10 afaceri esueaza in primele 18 luni de la start, dezvoltarea unor obiceiuri potrivite poate face diferenta dintre profit...

6 lucruri de facut pentru a avea o afacere de succes

de Florin Amariei
01 Iul 2021
Iti doresti ca afacerea ta sa aiba succes. E normal. Iata 6 lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a te bucura de rezultate pozitive si profit....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]