Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lectii pe care antreprenorii le pot invata de la Cupa Mondiala de Fotbal

de Alexandra Popescu 11 Iul. 2014 2171
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Din patru in patru ani au loc competitii sportive importante la nivel mondial, precum Jocurile Olimpice sau Cupa Mondiala de Fotbal. In acest an, Cupa Mondiala a tinut cu sufletul la gura o planeta intreaga, indiferent ca tarile fanilor erau protagoniste sau nu. 32 de echipe dintre cele mai bune se bat pentru titlul de cea mai buna echipa a lumii.

 
Cupa Mondiala ofera multe lectii si pentru antreprenori, pe care acestia le pot aplica in afaceri. In continuare sunt prezentate cinci "takeaway-uri" pe care le poti lua in considerare pentru compania ta, rezultate din marea competitie de fotbal:
 
1. Talentul nu castiga intotdeauna
In urma cu patru ani, Spania se dovedea a fi cea mai buna echipa de fotbal a lumii. In acest an, oamenii se asteptau ca aceasta sa fie din nou la fel de buna, mai ales ca are unii dintre cei mai mari jucatori, de la Real Madrid si Barcelona. Insa istoria nu s-a repetat. Spania nu a trecut de grupe. Italia, o alta campioana mondiala, in acest an a iesit din competitie la fel de devreme. 
Toate aceste iesiri trebuie sa le dea de gandit si antreprenorilor, fiind necesar ca acestia sa retina ca talentul nu garanteaza succesul. Pentru a ajunge in frunte ai nevoie si de alte lucruri, cum ar fi inovatie, strategie si efort.
 
2. Comunitatea este cel mai bun prieten al brandului
Cupa Mondiala a fost cea mai buna optiune pentru cele mai mari branduri ale lumii. Nike, Coca-Cola si multe altele au pus lumea pe jar cu campanii inovatoare si convingatoare, prin care au valorificat pasiunea pentru Cupa Mondiala. Multe branduri isi leaga produsele si serviciile de fotbalul mondial, si nu de ei insisi.
Pentru antreprenori, acesta este un moment important in privinta construirii unei comunitati pentru clienti si perspective. Concentreaza-te pe educatie, informare si servicii.
 
3. Defavorizatele au un rol pe marea scena
In timp ce echipele care si-au continuat parcursul sunt unele dintre cele mai apreciate, multe dintre acestea nu erau cotate ca fiind foarte puternice. Grecia, Costa Rica sau SUA au trecut de grupe mult mai dificile decat cele in care Anglia, Spania sau Portugalia se aflau. De aici reiese pentru antreprenori ca cei mai mari jucatori nu sunt intotdeauna cei mai potriviti pentru a livra produsele si serviciile de care clientii au nevoie. Se pot diferentia chiar daca acea companie este mica si cu putina experienta.
 
4. Relevanta unicitatii
Traim intr-o lume cu o conectivitate instantanee. Social media sau telefonul mobil sunt unele dintre lucrurile care ii tin conectati pe oameni, dar se gandea cineva ca o competitie precum Cupa Mondiala ar putea avea o astfel de putere? La fiecare patru ani, Cupa Mondiala creeaza un interes foarte mare printre suporterii infocati si nu numai.
Intreprinderile pot invata de aici. In fotbal sunt in fiecare an competitii importante, ca Champions League sau cupele fiecarei tari, insa Cupa Mondiala aduce in plus pasiune si implicare. Pentru FIFA, diferentiatorul este raritatea, asa ca si antreprenorii ar trebui sa se gandeasca la ceea ce ii face unici si memorabili. 
 
5. Strategia este ultimul nivel al domeniului afacerilor
Costa Rica a fost una dintre surprizele Campionatului Mondial, iar daca am fi spus ca va ajunge la penalty-uri cu Olanda in sferturile de finala, nu am fi crezut. Dar s-a intamplat, acestia avand o aparare foarte buna. 
Pentru antreprenori, acest plan mic, dar de succes in cazul Costa Rica este un moment important in cadrul strategiei. Companiile talentate pot merge departe, dar afacerile cu talent si cu un plan concret sunt cele care se adancesc in lupte si ies castigatoare de multe ori.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenoricupa mondialacupa mondiala braziliacupa mondiala 2014jocurile olimpice

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Investitii inteligente vara. Constructia unei afaceri cu inghetata stradala

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Cladura incepe sa ne inunde, iar ideile antreprenorilor nu se lasa asteptate. Afacerea cu inghetata strada este o oportunitate excelenta in aceste...

Carti de business. Recomandarile antreprenorilor de top pentru 2023

de Bianca Tila
22 Iun 2023
Lumea afacerilor este int-o continua miscare, iar informatiile se schimba intr-un ritm accelerat. Startegiile de marketing, managementul echipei si...

Puncte esentiale de stiut inainte de a pune bazele unei afaceri

de Idei de afaceri
21 Mar 2023
Afacerile pe Amazon sunt un bun start pentru antreprenorii incepatori. Cu ajutorul acestui tip de business puteti invata practic strategii de...

Descrierea planului de afaceri cu pesti. Misiunea firmei

de Idei de afaceri
22 Feb 2023
O scurta prezentare a firmei dumneavoastra va cuprinde misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei; descrierea firmei din punct de vedere juridic;...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]