de Alexandra Popescu
11 Iul. 2014
2171
Din patru in patru ani au loc competitii sportive importante la nivel mondial, precum Jocurile Olimpice sau Cupa Mondiala de Fotbal. In acest an, Cupa Mondiala a tinut cu sufletul la gura o planeta intreaga, indiferent ca tarile fanilor erau protagoniste sau nu. 32 de echipe dintre cele mai bune se bat pentru titlul de cea mai buna echipa a lumii.
Cupa Mondiala ofera multe lectii si pentru antreprenori, pe care acestia le pot aplica in afaceri. In continuare sunt prezentate cinci "takeaway-uri" pe care le poti lua in considerare pentru compania ta, rezultate din marea competitie de fotbal:
1. Talentul nu castiga intotdeauna
In urma cu patru ani, Spania se dovedea a fi cea mai buna echipa de fotbal a lumii. In acest an, oamenii se asteptau ca aceasta sa fie din nou la fel de buna, mai ales ca are unii dintre cei mai mari jucatori, de la Real Madrid si Barcelona. Insa istoria nu s-a repetat. Spania nu a trecut de grupe. Italia, o alta campioana mondiala, in acest an a iesit din competitie la fel de devreme.
Toate aceste iesiri trebuie sa le dea de gandit si antreprenorilor, fiind necesar ca acestia sa retina ca talentul nu garanteaza succesul. Pentru a ajunge in frunte ai nevoie si de alte lucruri, cum ar fi inovatie, strategie si efort.
2. Comunitatea este cel mai bun prieten al brandului
Cupa Mondiala a fost cea mai buna optiune pentru cele mai mari branduri ale lumii. Nike, Coca-Cola si multe altele au pus lumea pe jar cu campanii inovatoare si convingatoare, prin care au valorificat pasiunea pentru Cupa Mondiala. Multe branduri isi leaga produsele si serviciile de fotbalul mondial, si nu de ei insisi.
Pentru antreprenori, acesta este un moment important in privinta construirii unei comunitati pentru clienti si perspective. Concentreaza-te pe educatie, informare si servicii.
3. Defavorizatele au un rol pe marea scena
In timp ce echipele care si-au continuat parcursul sunt unele dintre cele mai apreciate, multe dintre acestea nu erau cotate ca fiind foarte puternice. Grecia, Costa Rica sau SUA au trecut de grupe mult mai dificile decat cele in care Anglia, Spania sau Portugalia se aflau. De aici reiese pentru antreprenori ca cei mai mari jucatori nu sunt intotdeauna cei mai potriviti pentru a livra produsele si serviciile de care clientii au nevoie. Se pot diferentia chiar daca acea companie este mica si cu putina experienta.
4. Relevanta unicitatii
Traim intr-o lume cu o conectivitate instantanee. Social media sau telefonul mobil sunt unele dintre lucrurile care ii tin conectati pe oameni, dar se gandea cineva ca o competitie precum Cupa Mondiala ar putea avea o astfel de putere? La fiecare patru ani, Cupa Mondiala creeaza un interes foarte mare printre suporterii infocati si nu numai.
Intreprinderile pot invata de aici. In fotbal sunt in fiecare an competitii importante, ca Champions League sau cupele fiecarei tari, insa Cupa Mondiala aduce in plus pasiune si implicare. Pentru FIFA, diferentiatorul este raritatea, asa ca si antreprenorii ar trebui sa se gandeasca la ceea ce ii face unici si memorabili.
5. Strategia este ultimul nivel al domeniului afacerilor
Costa Rica a fost una dintre surprizele Campionatului Mondial, iar daca am fi spus ca va ajunge la penalty-uri cu Olanda in sferturile de finala, nu am fi crezut. Dar s-a intamplat, acestia avand o aparare foarte buna.
Pentru antreprenori, acest plan mic, dar de succes in cazul Costa Rica este un moment important in cadrul strategiei. Companiile talentate pot merge departe, dar afacerile cu talent si cu un plan concret sunt cele care se adancesc in lupte si ies castigatoare de multe ori.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenoricupa mondialacupa mondiala braziliacupa mondiala 2014jocurile olimpice