de Alexandra Popescu
26 Iun. 2014
2219
De multe ori stam sa ne gandim cum de au putut sefii nostri, aceia care sunt cei mai buni, sa creeze un mediu atat de inspirat pentru munca sau cum actioneaza ei pentru a permite performanta ridicata si un mare angajament in fiecare zi.
In urma unui studiu s-a stabilit ca sefii fac 5 lucruri vitale in fiecare zi pentru a crea un loc de munca inspirat si pentru a servi angajatii corespunzator. Insa, trebuie sa tinem cont ca parerea angajatilor difera cand vine vorba de acel sef genial, fiindca fiecare are alte asteptari, mofturi sau caracter.
Antreprenorii de astazi investesc mult timp si energie in afacerile lor. Sefii mari se asigura ca mediul companiei lor este bazat pe incredere si respect. Acestia au nevoie ca si membrii echipei lor sa dea dovada de incredere si respect in fiecare interactiune, indiferent ca este cu un alt membru sau cu clientii.
Ceea ce face un sef sa fie minunat sunt cresterea, relatiile, excelenta, responsabilitatea si munca in echipa. In continuare sunt detaliate aceste secrete:
1. Inspira crestere
Marii lideri ajuta angajatii sa isi dezvolte aptitudinile necesare si sa le arunce pe cele invechite. Ei isi ajuta angajatii sa incerce abordari noi, care pot creste calitatea si eficienta. Acestia ii indruma pe angajati sa vada afacerea din punctul de vedere al clientilor.
2. Onoreaza relatii
Ei stiu ca relatiile pozitive bazate pe valori comune creeaza incredere si respect. Inteleg ca fara aceste valori, colaborarea la locul de munca dispare. Sefii mari cer politetea ca standard minim intre colegi si clienti, indiferent de situatie.
3. Inspira excelenta
Stabilesc standarde inalte de performanta pentru ei insisi si pentru fiecare angajat. Acestia stiu ca echipa si organizatia au facut promisiuni de performanta - catre fiecare dintre ei si catre clienti. Atingerea sau depasirea acestor standarde ridicate inseamna ca promisiunile sunt respectate. Sefii mari sarbatoresc tractiunile scopurilor si efortul la fel de bine ca indeplinirea scopului - in fiecare zi.
4. Asigura responsabilitate
Liderii de top stiu ca gestionarea consecintelor este calea catre inalta performanta, alinierea valorilor echipei. Ei creeza un mediu atat al responsabilitatii comune, cat si al celei individuale. Managementul consecintelor inseamna ca nu exista validare coerenta si prompta a efortului aliniat, precum si al redirectionarii coerente si prompte a efortului nealiniat.
5. Incurajeaza lucrul in echipa
Ei inteleg ca lucrul in echipa mentine increderea si respectul mai mult decat interactiunea competitiva. Sefii minunati creeaza stimulente nu numai pentru contributia individuala, ci si pentru cea in echipa. Odata ce angajatii lucreaza in echipa, rezultatele vor fi mult mai promitatoare.
Daca integrezi aceste calitati in comportamentul tau, poti deveni si tu un sef minunat care ajuta angajatii si care devine un model pentru ei. Aceste calitati te ajuta, de asemenea, si in cresterea performantelor, serviciilor si profiturilor.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenorileadershipliderisefiangajatisecrete sefisfaturi antreprenori